Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maandag is het zo ver om 13:00 in Haarlem AVD examen!!!
Hopelijk niet al te druk op de weg dan en goed weer.
Vandaag laatste lesje en even de BRAVOK in m'n hoofd stampen.
 
Succes, ik heb ook op maandag om 1300 uur AVD examen gereden, bij ons was het niet druk op de weg maar ik woon dan ook in zeeuws vlaanderen. geen snelwegen en drukke punten of treinen en trams hier enz.lekker makkelijk examen doen dus.
 
Weet niet wat je locatie is, maar bij ronald.nu in Papendrecht hebben ze een deal voor 24 lessen (12 AVB, 12 AVD) voor 999,00 inclusief examens & ook 1 herexamen voor AVD

Ik woon zelf in Delft en de rijschool is gevestigd in Den Haag. Op de site wordt wel aangegeven dat één les 1 uur duurt, maar het wordt wel gegeven in blokuren van 2 uren. Dus eigenlijk neem ik dus 2x4 lessen, of begrijp ik het verkeerd? :+
 
Succes!! Maandag 1300u is een mooi tijdstip om een fijn stukje te rijden (meer is het echt niet). Til niet te zwaar aan BRAVO-verhaal, het gaat om de grote lijnen. Je hoeft het echt niet tot in detail te weten.

Tijdens AVD krijg je nog een stop&go-instructie om te zien of je je kijktechniek goed in de vingers/nek hebt :)

Jouw feestje dus laat zien dat je motorrijder bent en niet anders rijdt dan tijdens de rijlessen.

:]
 
AVD is op zich niet spannend, hoor. Ogentest, BRAVO-dingetje en dan rijden.

Voor alle AVD-examengasten: denk aan je EIGEN VERKLARING! Als je die niet hebt aangevraagd kan je wel examen doen maar dan wordt het rijbewijs niet bijgeschreven.

Te regelen via CBR met je Digid.
 
Ik woon zelf in Delft en de rijschool is gevestigd in Den Haag. Op de site wordt wel aangegeven dat één les 1 uur duurt, maar het wordt wel gegeven in blokuren van 2 uren. Dus eigenlijk neem ik dus 2x4 lessen, of begrijp ik het verkeerd? :+
Ja in principe wel. 1 uur is te kort inderdaad, dus deze rijschool in Papendrecht doet ook blokuren van 2 of meer.

Voor mij aangezien ik zelf ook vanuit Voorburg moet komen zullen ze dan proberen de lessen te plannen op de zaterdag en dan bijvoorbeeld 4 of meer uren te doen zodat ik niet zo vaak heen en weer hoef te rijden
 
Laatst bewerkt:
ik heb al een aantal weken niet gereden. sinds begin mei of zo. dat is het nadeel van het wonen op 5 minuten lopen van je werk. morgen maar eens kijken of het ding nog wat wil doen. als het droog is...

iets gezien op de website van een lokale motorzaak: 4 letters en een streepje: V-ROD. maar of het wat voor míj is? en hou ik 'm naast de Honda of ga ik ruilen? en de belangrijkste vraag: waar laat ik 'm? op straat/voor de deur lijkt me niet zo'n goed idee.

:]
 
moesten jullie ook zo lang wachten tot je kon afrijden?

een collega van mij was in juni klaar met lessen en, kan pas in oktober afrijden.
 
Ja in principe wel. 1 uur is te kort inderdaad, dus deze rijschool in Papendrecht doet ook blokuren van 2 of meer.

Voor mij aangezien ik zelf ook vanuit Voorburg moet komen zullen ze dan proberen de lessen te plannen op de zaterdag en dan bijvoorbeeld 4 of meer uren te doen zodat ik niet zo vaak heen en weer hoef te rijden

waarom is 1 uur per les te kort?
ik heb lessen van 50 minuten gehad en niet in blokken maar losse lessen. deed 2x per week losse les 50 minuten.je kunt mijn inziens beter regelmatig lessen en heel wat leren in 50 minuten hoor.
 
ik had lessen van 1,5 uur. voorbereiding en nabespreking van de lessen duurt toch al gauw een kwartiertje tot 20 minuten. als je dan een les hebt van 50 of 60 minuten, blijft er niet zo bijster veel rijtijd over. groot voordeel van mijn instructeur vond ik dat hij AVB en AVD afwisselde, zodat je eigenlijk les kreeg voor beide examens. voornamelijk omdat hij zelf (ook) een grafhekel aan AVB had.
 
ik had lessen van 1,5 uur. voorbereiding en nabespreking van de lessen duurt toch al gauw een kwartiertje tot 20 minuten. als je dan een les hebt van 50 of 60 minuten, blijft er niet zo bijster veel rijtijd over. groot voordeel van mijn instructeur vond ik dat hij AVB en AVD afwisselde, zodat je eigenlijk les kreeg voor beide examens. voornamelijk omdat hij zelf (ook) een grafhekel aan AVB had.


wist niet dat het bij jullie zo ging?
wij bespraken altijd alles vooraf terwijl we de motoren ondertussen uit de schuur aan het buiten zetten waren en dat ging niet van mijn rijtijd/rijles af. hetzelfde als we terug kwamen met motoren stallen bespraken we de les tijdens het stallen na.. en tijdens de les af en toe eens stoppen om wat uit te leggen,dat ging dan wel van de rijtijd af. ik heb 1 op 1 les gehad van een instructeur die voor zichzelf is begonnen.we vertrokken met AVD vanuit zijn huis ,en als ik AVB kreeg kwam hij op de motor van zijn huis naar de oefenplaats gereden waar ik moest lessen.de tijd ging dan pas in op het moment dat ik daar op de motor stapte en het kwartier dat hij van zijn huis naar de oefenplaats op de motor reed en ook weer terug ,was dus in zijn tijd.
 
Laatst bewerkt:
waarom is 1 uur per les te kort?
ik heb lessen van 50 minuten gehad en niet in blokken maar losse lessen. deed 2x per week losse les 50 minuten.je kunt mijn inziens beter regelmatig lessen en heel wat leren in 50 minuten hoor.
Het zal wel iets persoonlijks zijn.

Voor mij is het prettiger om 1.5/2 uur of langer les te hebben omdat ik er dan goed in zit en wil oefenen met de dingen die mij zojuist zijn uitgelegd.

Als ik eerst een half uur uitleg krijg bijvoorbeeld en dan nog maar 20-30 minuten heb om het uit te proberen dan moet ik alweer stoppen op het moment dat ik het goed onder de knie begin te krijgen.
De volgende keer dat ik dan les heb voelt voor mij als opnieuw beginnen. Met 2 uurtjes of langer lukt het mij beter om die "muscle memory" een beetje te trainen
 
voor de AVB-lessen reden wij altijd bij zijn huis vandaan naar het parkeerterrein waar hij de lessen gaf. dus op weg naar het P-terrein kreeg je al te maken met AVD. de eerste les ging ik bij hem achterop, op een ouwe Kawasaki ER-5n, vanaf les 2 ging het zelfstandig op de Yammi XJ6.

mijn instructeur was voorheen motorcourier die (ook) voor zichzelf was begonnen om mensen motorrijles te laten behalen. hij deed dat ook jaren vanuit zijn garage achter zijn huis hier in Hilversum, maar eerder dit jaar is hij bij een motorzaak ingetrokken, zag ik.

:]
 
Laatst bewerkt:
[

ik heb ook eens een proefles bij een andere rijschool gehad waar ik overigens wel voor moest betalen. we reden over de openbare weg van zijn rijschool naar de avb plaats wat bij hem wel van mijn avb tijd afging, en toen de les afgelopen was vroeg ik hoe ik het op de weg in het verkeer deed en kreeg ik als antwoord,
O daar heb ik helemaal niet op gelet.toen dacht ik nog als dat hier zo gaat kom ik dus niet bij jou lessen..
 
Laatst bewerkt:
Wel zo slim dus om zaken zoals de tijden van te voren te bespreken met de rijschool. Tijdens mijn proefles bij de ANWB van 1,5 - 2 uur heb ik waarschijnlijk ook maar max. een uur gereden.

Ik wil het liefst ook zo dichtbij mogelijk bij huis gaan rijden, dan ken ik het verkeer tenminste.
 
moesten jullie ook zo lang wachten tot je kon afrijden?

een collega van mij was in juni klaar met lessen en, kan pas in oktober afrijden.

Dan plant de rijschool heel slecht! De wachttijden zijn lang inderdaad maar dan plan je dat je klaar bent de week voor het examen en niet een paar maanden. Puur geldklopperij want nu moet je collega blijven lessen om op peil te blijven.
 
In juni door al je lessen heen en dan 4 maanden later pas examen doen? dan ben je volgens mij alles tegen die tijd weer kwijt en ga je gegarandeerd zakken.wat ik dan zou doen is of naar een andere rijschool gaan waar je eerder examen kan doen met een paar lessen ervoor.of als je wilt blijven pas in de laatste 4 weken voor het examen weer lessen nemen om alles op te frissen.helaas wel zonde van je geld en als je er nu klaar voor bent het nog niet mag laten zien.
 
Gisteren met dochterlief achterop wat verder gereden (verder als de gewoonlijke 2 straten _O- ) en dat ging zeer goed :Y soms nog wat onwennig maar ze vond het best leuk :t ofwel vanochtend weer saampjes op de motor om de paarden te voeren. Ook aangetast door het motorvirus :]

Succes voor diegenen die aankomende week hun examen hebben, gewoon je eigen rit rijden en niet op de examinator letten :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan