'long oval'helm

rmb92

Rookie
22 apr 2017
3
0
Hallo,

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik opzoek naar een nieuwe helm. Na ongeveer alle helmen te hebben gepast in verschillende winkels die allemaal een flinke rode plek achterlaten op mijn voorhoofd na een paar minuten. Ben ik wat gaan rondspeuren op het web en tot de conclusie gekomen dat de pasvorm van mijn hoofd 'long oval' is. Zijn er hier nog meer mensen met een 'long oval' hoofd? en wat voor helm dragen jullie. Ik heb nu al veel helmen gepast maar helaas nog geen goede helm kunnen vinden.

Ik woon zelf in de omgeving van Amsterdam dus als jullie goede winkels kennen in de buurt hoor ik het graag. Vind het ook niet erg om een stukje het land in te gaan. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Gr,
 
Ik heb uren lang helmen moeten passen die mij hoofdpijn gaven, voordat ik iets vond wat lekker zat. Nu heb ik een Shark vision-r gt. Geen idee of deze daadwerkelijk voor long oval hoofden designed is maar bij mij long oval hoofd zit de helm erg goed. Wel is het model al een aantal jaar oud, de helm is ook niet echt stil te noemen..
 
Hallo,

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik opzoek naar een nieuwe helm. Na ongeveer alle helmen te hebben gepast in verschillende winkels die allemaal een flinke rode plek achterlaten op mijn voorhoofd na een paar minuten. Ben ik wat gaan rondspeuren op het web en tot de conclusie gekomen dat de pasvorm van mijn hoofd 'long oval' is. Zijn er hier nog meer mensen met een 'long oval' hoofd? en wat voor helm dragen jullie. Ik heb nu al veel helmen gepast maar helaas nog geen goede helm kunnen vinden.

Ik woon zelf in de omgeving van Amsterdam dus als jullie goede winkels kennen in de buurt hoor ik het graag. Vind het ook niet erg om een stukje het land in te gaan. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Gr,

Is die rode plek het enige probleem ?

Dat is nl vrij gebruikelijk bij het passen van een nieuwe helm. Voor mezelf vind ik een helm bij voorbaat al te groot als bij het eerste passen gelijk goed zit. Dan kun je ervan verzekerd zijn dat ie na 10/20 uur dragen echt te groot zal zijn, als de binnenhelm en voering een beetje in proportie is gekomen. Zelfde effect als bij nieuwe schoenen, zeg maar.

ALs er sprake is van 1 drukpunt op de voorhoofd, dan is het prima te doen om die plek te zoeken aan de binnenkant van je helm en met bv een theelepeltje daar een mm diep 'deukje' in de voering te duwen.
Daarna eerst weer eens een tijdje dragen voor je weer 1 mm verder gaat. Op de dikte/oppervlakte van de binnenhelm doe je niets aan veiligheid af, zelfs al doe je dit 5 x.

Als je hiermee aan de gang gaat op alleen de plek waar het drukpunt zit, paar cm2 en niet de hele voorkant van de helm gaat behandelen dan kan dat geen kwaad.
 
Kep ook een ei, bij mij past de Shark evo one perfect. Overigens de HJC, Suomy en Arai ook. Dus gewoon passen. Geen enkel hoofd is hetzelfde
 
Laatst bewerkt:
Wat was je oude helm? (Je moet de problemen niet met een fijn kammetje gaan opzoeken.)

Mijn vorige helm was een Scorpion exo 500. Na het rijden ook een rode plek op voorhoofd, maar geen hoofdpijn

Is die rode plek het enige probleem ?

Dat is nl vrij gebruikelijk bij het passen van een nieuwe helm. Voor mezelf vind ik een helm bij voorbaat al te groot als bij het eerste passen gelijk goed zit. Dan kun je ervan verzekerd zijn dat ie na 10/20 uur dragen echt te groot zal zijn, als de binnenhelm en voering een beetje in proportie is gekomen. Zelfde effect als bij nieuwe schoenen, zeg maar.

ALs er sprake is van 1 drukpunt op de voorhoofd, dan is het prima te doen om die plek te zoeken aan de binnenkant van je helm en met bv een theelepeltje daar een mm diep 'deukje' in de voering te duwen.
Daarna eerst weer eens een tijdje dragen voor je weer 1 mm verder gaat. Op de dikte/oppervlakte van de binnenhelm doe je niets aan veiligheid af, zelfs al doe je dit 5 x.

Als je hiermee aan de gang gaat op alleen de plek waar het drukpunt zit, paar cm2 en niet de hele voorkant van de helm gaat behandelen dan kan dat geen kwaad.

Heb op dit moment een HJC RPHA 11 thuis die ik eventueel nog terug kan brengen dus wil nog niet met theelepels, schuurpapier en dergelijke aan de slag. Het probleem ook bij de RPHA 11 is is dat ik na een uurtje de helm te hebben gedragen een rode plek op zo ongeveer mijn hele voorhoofd heb. Krijg overigens geen hoofdpijn van de RPHA 11 na een uurtje dragen thuis. Wel voelt de helm wat strak aan op mijn voorhoofd.

Al veel goeie reacties trouwens in dit topic :t Ga in ieder geval volgende week nog meer helmen proberen te passen
 
Laatst bewerkt:
Heb op dit moment een HJC RPHA 11 thuis die ik eventueel nog terug kan brengen dus wil nog niet met theelepels, schuurpapier en dergelijke aan de slag. Het probleem ook bij de RPHA 11 is is dat ik na een uurtje de helm te hebben gedragen een rode plek op zo ongeveer mijn hele voorhoofd heb. Krijg overigens geen hoofdpijn van de RPHA 11 na een uurtje dragen thuis. Wel voelt de helm wat strak aan op mijn voorhoofd.

Al veel goeie reacties trouwens in dit topic :t Ga in ieder geval volgende week nog meer helmen proberen te passen

Als ik het zo lees, dan heb je in feite een goed passende helm.

Koop s fatsoenlijke leren schoenen. Die koop je ook gewoon strak en die ga je dan inlopen. Na 2 weken zitten ze als gegoten.

Nu is je helm niet van leer... maar door druk en temperatuur gaat een helm zich wel iets aanpassen aan je hoofd.
Mensen die een helm kopen die gelijk geweldig goed past hoor je na een paar weken vaak klagen dat ze toch wel wat te veel ruimte in de helm hebben. En dat is pas echt vervelend. En onveilig !

Je moet het helemaal zelf weten natuurlijk, maar schrijf die helm nog niet direct af !
 
Kwam ik laatst toevallig tegen bij nieuwe helm uitzoeken op de ten Kate site nieuw leusen
full
 
probeer de Shoei X-spirit 3 eens. Dat is de helm die mij het best past (na een lange zoektocht).
 
Hallo,

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik opzoek naar een nieuwe helm. Na ongeveer alle helmen te hebben gepast in verschillende winkels die allemaal een flinke rode plek achterlaten op mijn voorhoofd na een paar minuten. Ben ik wat gaan rondspeuren op het web en tot de conclusie gekomen dat de pasvorm van mijn hoofd 'long oval' is. Zijn er hier nog meer mensen met een 'long oval' hoofd? en wat voor helm dragen jullie. Ik heb nu al veel helmen gepast maar helaas nog geen goede helm kunnen vinden.

Ik woon zelf in de omgeving van Amsterdam dus als jullie goede winkels kennen in de buurt hoor ik het graag. Vind het ook niet erg om een stukje het land in te gaan. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Gr,
Afstammeling van de aliens. 8-)
 
Als ik het zo lees, dan heb je in feite een goed passende helm.

Koop s fatsoenlijke leren schoenen. Die koop je ook gewoon strak en die ga je dan inlopen. Na 2 weken zitten ze als gegoten.

Nu is je helm niet van leer... maar door druk en temperatuur gaat een helm zich wel iets aanpassen aan je hoofd.
Mensen die een helm kopen die gelijk geweldig goed past hoor je na een paar weken vaak klagen dat ze toch wel wat te veel ruimte in de helm hebben. En dat is pas echt vervelend. En onveilig !

Je moet het helemaal zelf weten natuurlijk, maar schrijf die helm nog niet direct af !
:^
 
Hier en hier vond ik wat info over het zoeken naar de juiste helm.

Nu schijnen Shoei helmen ook nog 'op maat' aanpasbaar te zijn. Shoei PFS heet dat.
Binnen kort is er bij Bruggeman zo'n dag.

Bedankt! Heb me meteen aangemeld voor de Shoei dag, ben benieuwd of die raad weten met mijn alien hoofd 8-) Zal die andere 2 linkjes vanavond even doorlezen.

probeer de Shoei X-spirit 3 eens. Dat is de helm die mij het best past (na een lange zoektocht).

Heb een winkel in de buurt gevonden die deze op voorraad heeft. Volgende week even passen. Wel een dure helm '(
 
Bedankt! Heb me meteen aangemeld voor de Shoei dag, ben benieuwd of die raad weten met mijn alien hoofd 8-) Zal die andere 2 linkjes vanavond even doorlezen.Heb een winkel in de buurt gevonden die deze op voorraad heeft. Volgende week even passen. Wel een dure helm '(
Klopt - maar is wel licht, aerodynamisch uitstekend, goede doorluchting, uitstekend zichtveld en kwalitatief top.
 
Fabrikanten zouden helmen in verschillende vormen moeten leveren, zodat ze voor iedereen een passende helm hebben.
 
Kennis van me had het zelfde probleem die heeft toen de best passende helm gezocht, en toen de piepschuim rand voorin bewerkt op de stoel leuning tot het drukpunt weg was gewoon afgerond zegma
 
4c7b9868b457c6f8b271ebeac0bc1094

Toch vreemd dat bij helmvormen bepaalde merken bij elkaar staan.
Ik zie Schubert en Nolan staan in dezelfde categorie. (Schubert staat idd ook bij andere)


Een paar jaar geleden wilde ik nieuwe helm en mijn keus was om een Schubert te kopen. Goede recensies, oa voor geluid en ze zien er ook degelijk uit. Helaas na passen van verschillende maten en types van Schubert bleek dat er bij mij niet 1 echt lekker zat. Bij het passen van Nolan was ik gelijk weer 'thuis'. In het verleden al enkele keren Nolan gehad, en die zitten (bij mij) wel altijd goed. :t
 
Heb ook een redelijk ovaal hoofd en was bij mij ook een drama. Schuberth paste mij niet goed, knelde enorm bij voorhoofd en kinbandje irriteerde mijn adamsappel. Bij Nolan zat het kindeel tegen mijn kin aan, enz...enz.. Shoei zat het beste, maar ja bijna 600€
Tijdelijk een 2e hands helm van marktplaats gehaald voor 3 tientjes om toch te kunnen rijden. Een HJC. Net iets te ruim maar zat verder eigenlijk heel lekker. Daardoor heb ik uiteindelijke een nieuwe HJC gekocht, en daar ben ik dik tevreden over. Zit prima, scoort hoog op de SHARP safety test, heeft alle toeters en bellen (pinlock, zonnevizier, etc.) en was bijna 400€ goedkoper dan de Shoei.
 
Terug
Bovenaan Onderaan