Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
wat een reacties. Krijg nooit op alles tegelijk gereageerd. :)


Qua betrouwbaarheid, goeie vraag. Bij suzuki blijven. Volgens mij zijn suzuki en honda toch echt het betrouwbaarste. :}

Inderdaad! Kijk ff een dagje niet, Bam! 2 Pagina's!

vwb betrouwbaarheid, check mijn onderschrift :P

ja echt wel. Ik kan meestal als ik op het werk kom even reageren. En tussendoor kijk ik dan ook even. Soms is het totaal niet bij te houden. Maar dan is er wel wat te lezen natuurlijk :)
betrouwbaarheid ja: ik kan alleen zeggen suzuki :} Heb als vorige goedkope dagelijkse auto een Suzuki swift 1.0 3cilinder uit 1996 gereden. Gekocht met 110.000op de teller, weggedaan met 220.000 na 5 jaar ermee gereden te hebben.Vorig jaar de auto weggedaan, nog nooit stilgestaan ermee. Ook nog nooit een grote reparatie gehad.

En de motoren van Suzuki hoor ik alleen maar over dat ze soms OVERENGINEERED zijn. Dan denk ik bij de mijne meteen aan SACS :}

Natuurlijk hebben ze ook wel eens hun eigenaardigheden, mja wie of wat heeft dat niet.

Komt wel in de buurt, ze is erg klein van stuk :Y Verder niets te klagen, scheelt weer kg/pk })

kg/pk verhouding is altijd fijn ja. :P mja als je hard zat remt schuift ze toch tegen je aan :P
 
Vanochtend bijna geschept door een zwarte BMW stationwagen.
Ik kon de eerste letters van het kenteken nog net lezen 89-PB-xx? -O-
 
Ayayay! Het was geen bekende van me :P
Het is niet de eerste keer gok ik? Zal ook zeker de laatste keer niet zijn.
Voorrangsfout van de bimmer of stond je te wachten voor het stoplicht en besefte die wel heel laat dat je daar al stilstond?
 
Ayayay! Het was geen bekende van me :P
Het is niet de eerste keer gok ik? Zal ook zeker de laatste keer niet zijn.
Voorrangsfout van de bimmer of stond je te wachten voor het stoplicht en besefte die wel heel laat dat je daar al stilstond?
Nee, het was in Spijkenisse.
Hij zat een broodje te eten achter het stuur en in de andere hand een telefoon.
Ik kon hem niet in de ogen kijken want hij had een zonnebril en een petje met een capuchon er over. O-)
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend bijna geschept door een zwarte BMW stationwagen.
Ik kon de eerste letters van het kenteken nog net lezen 89-PB-xx? -O-
_O- _O-


Ayayay! Het was geen bekende van me :P
Het is niet de eerste keer gok ik? Zal ook zeker de laatste keer niet zijn.
Voorrangsfout van de bimmer of stond je te wachten voor het stoplicht en besefte die wel heel laat dat je daar al stilstond?
Nee, het was in Spijkenisse.
Hij zat een broodje te eten achter het stuur en in de andere hand een telefoon.
Ik kon hem niet in de ogen kijken want hij had een zonnebril en een petje met een capuchon er over. O-)
_O- _O- _O-

Is het al vrijdag? :+
 
BTW: weet iemand hoe de fitting heet van de kentekenverlichting van een gsx600f 1992??
Eens kijken of ik die ook kan vervangen voor LED.
 
Ik ben best wel tevreden van mijn GSXF.
Soms denk ik wel dat ie meer kleppert dan normaal
of dat er meer gerinkel klinkt, maar als de motor warm heeft
rijdt ie goed. Remmen ok, vering ok.

ik tank bijna steeds voordat de naald bij rood staat
13 l voor 260-300 km...

verder wordt ie gepoetst na elke rit : stof afgeveegd en regelmatig in de snelwax. MEt perslucht eens overal tussen blazen

Ik vertrek thuis niet als het regent, maar als ik erin zit dan is het zo.
Ik rij dan ook niet woon-werk maar enkel recreatief.
 
@DKP.. gisteren met de RSV4 na 122 kilometer twaalf liter getankt.
Kopen? :+

En dan pak ik nog een rekenmachine om het verbruik uit te rekenen. _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik ben best wel tevreden van mijn GSXF.
Soms denk ik wel dat ie meer kleppert dan normaal
of dat er meer gerinkel klinkt, maar als de motor warm heeft
rijdt ie goed. Remmen ok, vering ok.

ik tank bijna steeds voordat de naald bij rood staat
13 l voor 260-300 km...

verder wordt ie gepoetst na elke rit : stof afgeveegd en regelmatig in de snelwax. MEt perslucht eens overal tussen blazen

Ik vertrek thuis niet als het regent, maar als ik erin zit dan is het zo.
Ik rij dan ook niet woon-werk maar enkel recreatief.

Al die geluidjes maak je vaak vooral jezelf wijs O-)

@DKP, zit nu met 130km halverwege de tankmeter. Bij 80 begon de naald sowieso pas te bewegen.
Heb me ook nog nooit zo verveeld achter het stuur. A2 trajectcontrole op 100... ;(
 
@DKP.. gisteren met de RSV4 na 122 kilometer twaalf liter getankt.
Kopen? :+

En dan pak ik nog een rekenmachine om het verbruik uit te rekenen. _O-
Dat doe ik ook elke keer _O-

Ik neem altijd mijn tijd om te tanken, omdat ik nokvol tank.
De eerste 19L gaan er snel in, maar om nokvol te tanken moet je de overvul beveiliging omzeilen. In die naar omlaagstaande rand in je tankopening zit bovenaan een klein gaatje, om lucht door te laten. Als je dan nokvol wilt tanken gaan de laatste 2 en een beetje liters erg traag omdat er maar een heel klein beetje lucht door dat gaatje kan.

Andere pomp intussen ook bezet?
En komt er een andere auto aan ... zie je die laatste twijfelen, en op het laatst zie je ze een plotse stuurbeweging richting jezelf maken en zie je ze denken, "aha, een motorrijder heeft snel gedaan met tanken" ... niet dus bij mij :+
 
Heb jij een zwarte BMW stationwagen? O-) :( :+ _O- _O-
Met kamikaze airbags :N
In zo'n aso merk wil ik niet gevonden worden :+

(ooit in een ver verleden misschien, wist alleen dat er nog steeds een melding op open staat vandaar)

@DKP.. gisteren met de RSV4 na 122 kilometer twaalf liter getankt.
Kopen? :+

En dan pak ik nog een rekenmachine om het verbruik uit te rekenen. _O-

Van tijd tot tijd moet je een rekenmachine wel controleren of die nog goed werkt :+

Ik ben best wel tevreden van mijn GSXF.
Soms denk ik wel dat ie meer kleppert dan normaal
of dat er meer gerinkel klinkt, maar als de motor warm heeft
rijdt ie goed. Remmen ok, vering ok.

ik tank bijna steeds voordat de naald bij rood staat
13 l voor 260-300 km...

verder wordt ie gepoetst na elke rit : stof afgeveegd en regelmatig in de snelwax. MEt perslucht eens overal tussen blazen

Ik vertrek thuis niet als het regent, maar als ik erin zit dan is het zo.
Ik rij dan ook niet woon-werk maar enkel recreatief.

Al die geluidjes maak je vaak vooral jezelf wijs O-)

@DKP, zit nu met 130km halverwege de tankmeter. Bij 80 begon de naald sowieso pas te bewegen.
Heb me ook nog nooit zo verveeld achter het stuur. A2 trajectcontrole op 100... ;(
:^
We zijn verziekt met die muisstille auto's :9
 
Vandaag bij motorport Breda geweest en die attendeerde mij erop dat het dingetje waar mijn schroef in gedraaid moet worden er niet in zit.
Heeft het nut om mijn kappen er af te halen om te kijken of het ergens in de kappen zit of moet ik dat nieuw bestellen? Als dat al überhaupt mogelijk is?

Vandaag weer lekker gereden hoor lekker bochtje pakken hier in tilburg:)
 
Vandaag bij motorport Breda geweest en die attendeerde mij erop dat het dingetje waar mijn schroef in gedraaid moet worden er niet in zit.
Heeft het nut om mijn kappen er af te halen om te kijken of het ergens in de kappen zit of moet ik dat nieuw bestellen? Als dat al überhaupt mogelijk is?

Vandaag weer lekker gereden hoor lekker bochtje pakken hier in tilburg:)
Mijn indruk is dat de kappen 'hol' zijn; àls 'het dingetje' al tijdens het rijden is losgekomen, ligt het inmiddels waarschijnlijk ergens in de berm tussen Jipsingboermussel en Stompetorenseveer.

Maar als het meezit heeft ook 'het dingetje' een onderdeelnummer ;) , ik gok nr 16 op de tekening?
epc_component_155141_normal.jpg

16 | 09148-05038-000 | NUT, METER PANEL UPPER | € 1,37 p.st.

Wellicht is het wel handig om op voorhand even te kijken of er inwendig niets is afgebroken (even vergelijken tussen linker en rechter paneel), anders moet je het dingetje misschien met 2 componentenlijm oid vastmaken.

off-topic: van bout nr 15 is een nieuw onderdeelnummer en ze zijn nu zwart :(
Omdat mijn chroomkleurige boutjes wat verweerd waren had ik nieuwe besteld (vandaag binnengekregen, meebesteld met een nieuwe tankbeugel), maar dat zwart ziet er niet uit op een blauwe kuip.
 
Ik ben best wel tevreden van mijn GSXF.
Soms denk ik wel dat ie meer kleppert dan normaal
of dat er meer gerinkel klinkt, maar als de motor warm heeft
rijdt ie goed. Remmen ok, vering ok.

ik tank bijna steeds voordat de naald bij rood staat
13 l voor 260-300 km...

verder wordt ie gepoetst na elke rit : stof afgeveegd en regelmatig in de snelwax. MEt perslucht eens overal tussen blazen

Ik vertrek thuis niet als het regent, maar als ik erin zit dan is het zo.
Ik rij dan ook niet woon-werk maar enkel recreatief.


En zo moet dat. Dat heeft ook wel zijn charmes. Dat ruwe ouderwetse geluid als je hem net start :P Als het maar goed klinkt zodra hij goed warm is. Ik hoor ook wel wat geluiden als ik hem net gestart heb. Maar maakt niks uit.

Ik ben ook een recreatief rijder(Mooi weer). Maar soms, heeel soms, kom ik ook in een bui terecht of wil ik gewoon een stuk rijden en denk dan: een druppel is niet erg. Maar na de rit spoel ik de motor dan meteen af en was hem even. :P
 
Nummer 11 lijkt inderdaad in nummer 16 te gaan. Dicko is wel van de tekeningen en onderdelen nummers merk ik:)
Heb ik nog wel, maar zal vast de kop niet kosten in de handel. :t

Als je geen zin hebt om te slopen past er misschien een rivet van buitenaf.

full


Ik zit er nog op 85 te wachten. :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan