Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand heeft vast wel eens in 'normale' kleding cq. niets anders dan een helm + handschoenen in korte broek en t-shirt op de motor gereden. Verantwoord is het niet, maar ik móét echt even uitwaaien binnen de bebouwde kom. Zolderkamer begint flink op te warmen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Eigenlijk vraag ik hiermee gewoon om goedkeuring ofzo, weet het ook niet B|
:N

Lijkt me dat er veiliger manieren zijn om uit te waaien :Y
 
Eigenlijk vraag ik hiermee gewoon om goedkeuring ofzo, weet het ook niet B|
_O-
Voor een open koelkast zitten dan maar _O-
Ik rij zo naar de Zevenhuizerplas .. zweet in het motorpakkkie.. snel het water in.

Vast nog te koud.. :+

Nieuwjaarsduik%202015%20Nesselande.jpg


En pak uit met warm weer gaat ook traag. B| /Rot zon! :+
 
Laatst bewerkt:
_O-
Zelfs niet eens de moeite genomen hem droog te maken.
Zonder tuinslang zou ik zelfs kunnen denken dat die in de regen heeft gestaan :+
:Y

In de omgeving buiten de tuin is het ook droog. :+

full
 
Laatst bewerkt:
Iemand heeft vast wel eens in 'normale' kleding cq. niets anders dan een helm + handschoenen in korte broek en t-shirt op de motor gereden. Verantwoord is het niet, maar ik móét echt even uitwaaien binnen de bebouwde kom. Zolderkamer begint flink op te warmen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Eigenlijk vraag ik hiermee gewoon om goedkeuring ofzo, weet het ook niet B|
Ik ben net aangekomen op mijn werk. (Op gesprek voor een andere functie binnen het werk zelf 8-) )
Botinnen, helm, lichte handschoenen (niet eens motorhandschoenen), gewone geklede broek en een sweater over mijn overhemd.
Ik voel er mij niet slecht mee. Ik rijd dan ook wel anders, en ja ik weet het houd risico's in.
Korte broek en t shirt mag al een tijdje niet meer in B.

Op de Filipijnen is het een beetje onduidelijk of het wel of niet mag, maar buiten de stedelijke gebieden, doen we da nog lekker wel. Hoe verder afgelegen hoe minder we aan hebben en hoe minder we ons iets van regels aantrekken :]
 
Soms doe ik wel even het ritsje open van mijn leren pak als ik de bebouwde kom inrij..

Maar straks leren pak en losse rugprotector. :Y
 
_O-Ik rij zo naar de Zevenhuizerplas .. zweet in het motorpakkkie.. snel het water in.

Vast nog te koud.. :+

[afbeelding]

En pak uit met warm weer gaat ook traag. B| /Rot zon! :+
Niet met motor en al toch :?




als je aanloop groot genoeg is kom je misschien nog aan de overkant :+



Pak krijg ik altijd wel makkelijk uit, alleen de onderkleding die verzopen is :N :(
 
Maar wel handig al de Spijkenisserbrug weer eens in storing staat :+
Wel even in het water jumpen dan. :+
Gisteren nog gereden daar.. had de afslag Hoogvliet gemist vanuit Rotterdam.
Die weg is natuurlijk (sinds kort :+ ) anders. Dan kom je uit in Spijkenisse. :$
 
Dus ik denk na een ritje richting Walibi en Harderwijk 'goh, laat ik eens kijken hoe ver ik kom in het rood'. Moest nog naar Hilversum. Redelijk rustig gereden, maar op de A1 bij afrit Baarn houdt 'ie opeens in dus ik voelde hem al aankomen... Tank leeg _O- Dus gestopt op de vluchtstrook.

Uit de lessen van dit topic begreep ik dat je met de reservetank ook nog wel een stuk kon rijden. Op Res gedraaid en na wat aanmoediging wilde de fiets dan toch lopen. Hoezee! Na een paar km aan de rand van Hilversum getankt, maar er ging precies 15 liter in. Daarna weer op On gezet. Wat ik me dan wel afvraag: er ging toch 20 liter in? Is de reservetank 5 liter? Beetje fors als je het mij vraagt :/
 
Voorheen had ik ook de indruk dat de reserve zo'n 5 liter was.
Sinds ik een nieuw brandstofkraantje heb gemonteerd (de oude druppel-lekte) tank ik 17 liter als 'ie net op reserve moet.
Voorheen moest'ie ook op reserve vóór het begin van het rood, met het nieuwe kraantje bijna aan het eind van het rood. Denk dat de reguliere brandstofinlaat wat lager zit.

--

Vandaag een rondje Zeeland gedaan en op de terugweg voor het eerst de 200 km/u barriere doorbroken: zo'n 220 op de teller, 206 op TomTom.
160 voelt daarna als kruipsnelheid... ;)

Thuis gekomen de elektrische handvatten eraf gehaald. Die zijn 18 mm langer dan de originele dus er moest wat opvulspul gebruikt worden voor de stuurgewichten.
Vanalles geprobeerd tot aan stukjes 22 mm buis toe, maar het stuur blijft vervelend trillen. Nu maar eens ervaren hoe het was met de originele handvatten.
De enige keer dat ik ze gebruikt heb was om te testen, en de eerstvolgende 7 maanden zullen ze toch niet gemist worden ;)
 
De reserve bedraagt idd 5L.
Anders zou ik er geen 100+ km meer mee kunnen rijden ;)

Bij mij gaat ze op reserve net iets onder de helft van de rode zone.
En na een 80km ongeveer zit de naald tegen het nokje helemaal onderaan.
Soms kijk ik dan eens in mijn tank om te zien hoe lang ik nog kan :$
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand of er benzinkraan revisiesets te koop zijn voor een GSX 750 F uit 2000? Kan ze wel vinden voor eerdere bouwjaren, maar niet voor dit bouwjaar.
 
Weet iemand of er benzinkraan revisiesets te koop zijn voor een GSX 750 F uit 2000? Kan ze wel vinden voor eerdere bouwjaren, maar niet voor dit bouwjaar.
Moet wel te vinden zijn denk ik?

Ik ga eens uitzoeken hoeveel de dichtingen kosten van de vlotter en de benzinekraan op de tank.
Ik wil dus dat kleine gaatje van de overvul beveiliging groter boren, maar dan wil ik de tank goed uitkuisen, en ik ben er bijna zeker van dat die dichtingen wellicht gewoon aan gort zullen zijn als ue die dingen demonteert na dat die daar al 16 jaar zitten ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ging hem net doorposten. :+ _O-

Valt me op dat veel motorfietsen in de 30xxxx zitten voor verkoop. :)



Tsjah, ik zet 9 van de 10 keer ook m'n vraagtekens bij een "bijzonder" lage km-stand wanneer een motor de verkoop in gaat.
Vooral bij supersport motoren die al enige jaartjes oud zijn ;)

Even ter verantwoording dan:
De motor heb ik in 2012 aangeschaft met 24.000KM op de teller.
De vorige eigenaar was een recreatieve (zomer) rijder.
Vervolgens kreeg hij kinderen en is de motor daarna 7jaar in de garage verdwenen.

Zelf heb ik de motor van 2012 t/m 2014 voor woonwerk verkeer gebruikt.
In 2014 liep m'n toenmalige relatie stuk waardoor ik in een appartement kwam te wonen.
De motor ging in de stalling bij m'n ouders dus die heeft de jaren erop vrij weinig asfalt gezien.

Recentelijk ben ik verhuisd dus heb ik weer ruimte voor een motor.
De TL1000s sprak me altijd wel aan dus die heb ik na een proefrit ook gekocht.

Nu is de GSX750-f overbodig geworden waardoor die nu de verkoop in gaat.
De motor staat overigens niet in de weg dus ik heb geen haast met de verkoop. ;)
 
Weet iemand of er benzinkraan revisiesets te koop zijn voor een GSX 750 F uit 2000? Kan ze wel vinden voor eerdere bouwjaren, maar niet voor dit bouwjaar.
Vorig jaar bij de Suzuki dealer naar gevraagd voor mijn 2004 fiets, volgens de dealer zijn die er niet (daarom een nieuwe kraan gekocht voor 125 euro oid :( ).

Maar de kraan ziet er wel uit alsof je 'm uit elkaar kunt halen. Als je je fiets niet dagelijks nodig hebt zou je dat kunnen proberen en kijken wat je tegenkomt.
Wellicht passen onderdelen uit een revisieset voor de oudere modellen. Nieuw kopen kan altijd nog.
Advies is wel om de 'ringetjes' van de brandstofkraan niet te her-gebruiken; de dingen die eruit zien als ringetjes (rond de bouten waarmee je 'm vast zet aan de tank) zijn nl. pakkingen.
 
jawa634rijder schreef op 17 mei 2017 @ 22:55:
Weet iemand of er benzinkraan revisiesets te koop zijn voor een GSX 750 F uit 2000? Kan ze wel vinden voor eerdere bouwjaren, maar niet voor dit bouwjaar.

Als ik op Ebay zoek op "GSX750F" kom ik oa dit tegen:

http://www.ebay.com/itm/KR-Suzuki-K...ash=item2380c4372e:g:5ioAAOSwTM5Y1S-4&vxp=mtr
De kraan is voor fietsen van 1998 tot 2006.
En:
http://www.ebay.com/itm/Fuel-Gas-Va...ash=item3f6579d9a4:g:FykAAMXQBlJR-t4W&vxp=mtr
Het laatste revisie setje geeft aan 1988 tot 2006, zouden de kranen dan toch dezelfde zijn?
 
Vorig jaar bij de Suzuki dealer naar gevraagd voor mijn 2004 fiets, volgens de dealer zijn die er niet (daarom een nieuwe kraan gekocht voor 125 euro oid :( ).
Bij cmsnl.com lijkt het ook zo te zijn dat je de kraan in zijn geheel moet bestellen, behalve de dichting tussen de tank en de kraan zelf, die staat wel apart genummerd en kost twee keer niks.
Suzuki GSX750F KATANA 2001 (K1) USA (E03) FUEL COCK - buy original FUEL COCK spares online
Maar, is dat zo een soort rubberen O-ring? Ik dacht altijd dat de dichtingen tussen de tank en de benzinekraan, en de vlotter, zo een soort "papieren" dichtingen waren zoals die tussen de twee zijdelingse carterdekseltjes.
Als dat wel zo een rubberen O-ring is, is die misschien nog wel goed.
Moet ik eens bekijken.

Btw: nooit gedacht dat die benzinekraan zo duur zou zijn :X
Maar de kraan ziet er wel uit alsof je 'm uit elkaar kunt halen. Als je je fiets niet dagelijks nodig hebt zou je dat kunnen proberen en kijken wat je tegenkomt.
Wellicht passen onderdelen uit een revisieset voor de oudere modellen. Nieuw kopen kan altijd nog.
Advies is wel om de 'ringetjes' van de brandstofkraan niet te her-gebruiken; de dingen die eruit zien als ringetjes (rond de bouten waarmee je 'm vast zet aan de tank) zijn nl. pakkingen.
Suzuki GSX750F 1996 (T) (E02 E04 E18 E22 E24 E25 E34) FUEL COCK - buy original FUEL COCK spares online
Het onderdeelnummer (1), heeft een ander nummer, dan in de jongere modellen; Maar dat wil nog niets zeggen.
Het is immers heel goed mogelijk dat ze dezelfde zijn, of dat het revisiesetje voor beiden dezelfde is. Moeilijk te zeggen zo ...
Maar er zijn wel heel wat onderdelen die in beide modellen gewoon dezelfde zijn.
 
Thanks, ik ga eens contact opnemen met de verkoper. Blijf het bijzonder vinden als er een volledig andere benzinekraan op zou zitten...


Als ik op Ebay zoek op "GSX750F" kom ik oa dit tegen:

http://www.ebay.com/itm/KR-Suzuki-K...ash=item2380c4372e:g:5ioAAOSwTM5Y1S-4&vxp=mtr
De kraan is voor fietsen van 1998 tot 2006.
En:
http://www.ebay.com/itm/Fuel-Gas-Va...ash=item3f6579d9a4:g:FykAAMXQBlJR-t4W&vxp=mtr
Het laatste revisie setje geeft aan 1988 tot 2006, zouden de kranen dan toch dezelfde zijn?
 
HELP!!! Kan er iemand België van de kaart vegen?*

Het loopt hier nu écht wel de spuigaten uit!!! |(
Switchen van rijbaan tijdens file wordt verboden in België?

* Vlaams België bij NL voegen, Wallonië bij Frankrijk, en de Oostkantons (Duitstalig België) bij Duitslan, die laatste gaan super gelukkig zijn!
Maar wel effe wachten met dit alles, want dan wil ik eerst naar Wallonië verhuizen *D

O ja. Limburg nog (nee, dat is niet Vlaams België), tja ... omheinen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij cmsnl.com lijkt het ook zo te zijn dat je de kraan in zijn geheel moet bestellen, behalve de dichting tussen de tank en de kraan zelf, die staat wel apart genummerd en kost twee keer niks.
Suzuki GSX750F KATANA 2001 (K1) USA (E03) FUEL COCK - buy original FUEL COCK spares online
Maar, is dat zo een soort rubberen O-ring? Ik dacht altijd dat de dichtingen tussen de tank en de benzinekraan, en de vlotter, zo een soort "papieren" dichtingen waren zoals die tussen de twee zijdelingse carterdekseltjes.
Als dat wel zo een rubberen O-ring is, is die misschien nog wel goed.
Moet ik eens bekijken.

Btw: nooit gedacht dat die benzinekraan zo duur zou zijn :Xhttps://www.cmsnl.com/suzuki-gsx750f-1996-t-e02-e04-e18-e22-e24-e25-e34_model13713/partslist/FIG-35.html#results
Het onderdeelnummer (1), heeft een ander nummer, dan in de jongere modellen; Maar dat wil nog niets zeggen.
Het is immers heel goed mogelijk dat ze dezelfde zijn, of dat het revisiesetje voor beiden dezelfde is. Moeilijk te zeggen zo ...
Maar er zijn wel heel wat onderdelen die in beide modellen gewoon dezelfde zijn.

Het verschil tussen de kranen lijkt te zijn dat 'ie voor de oudere modellen recht loopt, terwijl voor de nieuwere modellen de knop onder een hoek staat ten opzichte van de 'steel' die in de tank zit. Maar op basis van tekeningen en foto's is dat lastig oordelen.

Tussen de tank en de flens zit inderdaad een rubberen O-ring.
De onderdelen 4 (zien eruit als ringetjes) zijn wel éénmalige pakkingen, volgens mij van een zacht metaal (iig geen rubber).

Als ik nu de keuze nog een keer moest maken, zou ik de gok nemen en een revisiesetje bestellen...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan