Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat klopt maar die van mij heeft wat schade he...
En heb aan 1 gsxf wel genoeg haha :+

Trouwens ik heb een spijker in mijn achterband :?
Bedoelde meer als vervanging ;)
full


Tadaa.
Trouwens in het meest midden 2 mm profiel in gleuf ernaast 3 en buitenste gleuf 4mm.

Binnenkort toch maar vervangen dan.

Word jullie motor ook erg warm met dit weer?

Dat is idd niet zo mooi. Maar zoals je zegt niet echt meer waard om te repareren.
Wat meer gas geven onder hellingshoek dus :+

Met temperaturen zoals vandaag kunnen ze behoorlijk heet worden, maar zolang ze rijwind krijgen en je niet te lang stilstaat met draaiende motor kunnen ze er erg oud mee worden.
 
Bedoelde meer als vervanging ;)Dat is idd niet zo mooi. Maar zoals je zegt niet echt meer waard om te repareren.
Wat meer gas geven onder hellingshoek dus :+

Met temperaturen zoals vandaag kunnen ze behoorlijk heet worden, maar zolang ze rijwind krijgen en je niet te lang stilstaat met draaiende motor kunnen ze er erg oud mee worden.

Haha vervanging zou kunnen maar denk dat ik dan liever deze houd.
Punt is ik zie bijna geen bochten op woon werk verkeer en aankomende weken totaal geen tijd om recreatief te rijden.
Kan wel lekker slippen met het achterbandje om hem op te maken
})
 
Haha vervanging zou kunnen maar denk dat ik dan liever deze houd.
Punt is ik zie bijna geen bochten op woon werk verkeer en aankomende weken totaal geen tijd om recreatief te rijden.
Kan wel lekker slippen met het achterbandje om hem op te maken
})
Dat idee had ik met de vorige ook, tot een of andere onverlaat m ff total loss rijd voor me.

ff oproken voor dat je het bandje wisselt })
 
Word jullie motor ook erg warm met dit weer?
Ja, ik spreid regelmatig mijn kniëen van de tank weg om wat rijwind te vangen. Zou ook aan mijn oliepeil kunnen liggen, die lijkt wat laag. Binnenkort maar eens naar kijken. Filerijden is ook niet al te best, liefst heb ik wat wind in die radiator anders koelt hij niet af :)
 
Verteld die van jullie iets over zijn toestand dan?
Heb alleen een OIL en neutral lampje. Dat is het dan wel weer :P

Ik hoor hem wel eens zeggen ik het het warm maar of dat nou in mijn hoofd zit of in de motor zit ben ik nog niet over uit.
Overigens heb ik dat lampje nog nooit zien branden:)

Olie kan je het beste controleren als de motor een klein beetje warm is toch en niet koud?
 
Ik hoor hem wel eens zeggen ik het het warm maar of dat nou in mijn hoofd zit of in de motor zit ben ik nog niet over uit.
Overigens heb ik dat lampje nog nooit zien branden:)

Olie kan je het beste controleren als de motor een klein beetje warm is toch en niet koud?
Harder remmen dan })
Als je echt goed door remt gaat die even branden.
Verder wil je die eigenlijk ook niet zien branden, dan heb je wel een goed probleem ;)
Dat idee had ik met de vorige ook, tot een of andere onverlaat m ff total loss rijd voor me.

ff oproken voor dat je het bandje wisselt })

Van die mooie strepen op het wegdek zetten hehe :+

Beetje voorover leunen dan gaat dat wel :+
Maak meestal smiley's :)
 
Harder remmen dan })
Als je echt goed door remt gaat die even branden.
Verder wil je die eigenlijk ook niet zien branden, dan heb je wel een goed probleem ;)

valt weel mee hoor. Lampje brand bij mij altijd voordat ik de startknop indruk :9
 
Godver... Ben dus in allerijl naar de motorzaak gereden omdat ik zo graag m'n nieuwe banden eronder wil hebben, vergeten om de oude banden op te roken :') Kon ook pas nét een halve, twijfelachtige burnout in de achtertuin (niks gehoord van de buren), voorlopig zit oefenen er dan niet meet in.
Spiegels richt ik meestal zo, dat het puntje van mijn elleboog op de horizontale as van de spiegel te zien is op ongeveer een derde uit de binnenkant. Duidelijk genoeg ? _O- Voor zicht recht achter me houd ik m'n elleboog even in, geen drama.
 
Godver... Ben dus in allerijl naar de motorzaak gereden omdat ik zo graag m'n nieuwe banden eronder wil hebben, vergeten om de oude banden op te roken :') Kon ook pas nét een halve, twijfelachtige burnout in de achtertuin (niks gehoord van de buren), voorlopig zit oefenen er dan niet meet in.
Spiegels richt ik meestal zo, dat het puntje van mijn elleboog op de horizontale as van de spiegel te zien is op ongeveer een derde uit de binnenkant. Duidelijk genoeg ? _O- Voor zicht recht achter me houd ik m'n elleboog even in, geen drama.
Haha elleboogje in klinkt bekend.
Welke banden zijn het nu uiteindelijk geworden?
 
Pilot Road 4 in 120-150/70 V/A. Hoorde eerder van m'n pa (die er 'ooit' een bandenwissel deed, waarschijnlijk vóór zijn grijze haren met dezelfde fiets aan de DOT te zien) dat 110/140 "wel écht het maximum was voor deze motor, zo breed als maar kan" :') Ik hoef denk ik niet te vertellen dat hij het internet nooit geraadpleegd heeft. Misschien dat de motor daarom nog onder de 30k op de teller heeft...

De monteur zei "ach, we zien het wel". Zal wel loslopen. Liever niet, natuurlijk.
 
Jawadde, gaat hier weer goed vooruit 8-)

Pratende motoren:
Ja, die van mij zaagt praat ook :')
"pas op, dit verkeerslicht blijft lang op rood, leg de motor stil of ik wordt te heet."
"rustig aan met die rechter pols, ik krijg daar zo een dorst van."
... en nog zo wat ...

Rokende banden: Ja, ik zou eigenlijk ook wel eens een burn out willen maken net voor de bandenwissel ...
... maar ik ben bang, nee niet voor haar gezaag over dorst, maar dat ik de motor onder mij door ga laten schieten :$
... om diezelfde reden durf ik ook geen wheelies te proberen :$

Knopje en metertjes: snelheidsmeter, toerenteller, benzinemeter, klokje, trip 1 en trip 2.
pinker lichtje links, pinker lichtje rechts*, neutraal lampje, grootlicht lampje, en olie lampje**.
2 knopjes om het klokje te regelen.
Een startknop (gelukkig maar)
Een lichtschakelaar met drie standen, uit-parkeer-dim
Een noodstop
Een grootlicht flasher
een knop voor de pinkers
En een grootlicht knop.
(ben ik niets vergeten?)

* gelukkig afzonderlijk, want ik háát één enkel lampje dat voor beide pinkers dient!
** heb ik zelfs bij hard remmen nog nooit weten aan gaan. Iemand een idee of dat eigenlijk ook aan gaat bij overheating? Ik dacht enkel en alleen bij onder- of overdruk?

spiegels: In originele status, de binnenste helft is bezet door ellebogen. Ik heb echter (kleine. En zelfgemaakte door de vorige eigenaar?) verbreders, die buiten het lelijke zicht idd wel helpen, maar niet zo heel veel.
Mijn spiegels staan zo ingesteld dat ik niet recht achter mij kan kijken, zo wordt ik niet opgejaagd door bumperklevers (al is het soms beter dat je die wel kan zien), maar de baanvakken/fietspad náást mij. Dat maakt een anti dode hoekbolletje onnodig, al had ik het er toch graag nog op gezet gehad. Elleboog intrekken is mij verder ook wel heel bekend :Y



Eigenlijk zou ik best een temperatuurmeter voor de olie willen (en eentje voor de buitenlucht ook, maar dan ZONDER klokje, want dat heb ik al :P ), maar niet zo eentje die je in de plaats van de oliedop zet en ook dáár moet aflezen. Ik wil dat duidelijk kunnen aflezen terwijl ik rijd
 
extra's op mijn gsxf:
temperatuur buitenlucht...gemeten ter hoogte van toeter

schakelaar voor xenon dimlicht
schakelaar voor pilot ( + extra DRL )
schakelaar voor 12V die m'n usb en dus smartphone oplaadt
schakelaar voor extra maar daar staat nog niks op...
 
Laatst bewerkt:
Jawadde, gaat hier weer goed vooruit 8-)

Pratende motoren:
Ja, die van mij zaagt praat ook :')
"pas op, dit verkeerslicht blijft lang op rood, leg de motor stil of ik wordt te heet."
"rustig aan met die rechter pols, ik krijg daar zo een dorst van."
... en nog zo wat ...

Rokende banden: Ja, ik zou eigenlijk ook wel eens een burn out willen maken net voor de bandenwissel ...
... maar ik ben bang, nee niet voor haar gezaag over dorst, maar dat ik de motor onder mij door ga laten schieten :$
... om diezelfde reden durf ik ook geen wheelies te proberen :$

Knopje en metertjes: snelheidsmeter, toerenteller, benzinemeter, klokje, trip 1 en trip 2.
pinker lichtje links, pinker lichtje rechts*, neutraal lampje, grootlicht lampje, en olie lampje**.
2 knopjes om het klokje te regelen.
Een startknop (gelukkig maar)
Een lichtschakelaar met drie standen, uit-parkeer-dim
Een noodstop
Een grootlicht flasher
een knop voor de pinkers
En een grootlicht knop.
(ben ik niets vergeten?)

* gelukkig afzonderlijk, want ik háát één enkel lampje dat voor beide pinkers dient!
** heb ik zelfs bij hard remmen nog nooit weten aan gaan. Iemand een idee of dat eigenlijk ook aan gaat bij overheating? Ik dacht enkel en alleen bij onder- of overdruk?

spiegels: In originele status, de binnenste helft is bezet door ellebogen. Ik heb echter (kleine. En zelfgemaakte door de vorige eigenaar?) verbreders, die buiten het lelijke zicht idd wel helpen, maar niet zo heel veel.
Mijn spiegels staan zo ingesteld dat ik niet recht achter mij kan kijken, zo wordt ik niet opgejaagd door bumperklevers (al is het soms beter dat je die wel kan zien), maar de baanvakken/fietspad náást mij. Dat maakt een anti dode hoekbolletje onnodig, al had ik het er toch graag nog op gezet gehad. Elleboog intrekken is mij verder ook wel heel bekend :Y



Eigenlijk zou ik best een temperatuurmeter voor de olie willen (en eentje voor de buitenlucht ook, maar dan ZONDER klokje, want dat heb ik al :P ), maar niet zo eentje die je in de plaats van de oliedop zet en ook dáár moet aflezen. Ik wil dat duidelijk kunnen aflezen terwijl ik rijd



Oliedruk en temperatuur zijn aardig afhankelijk van elkaar, bij oververhitten zal uiteindelijk ook je druk lampje gaan brande en wel om het volgende:
Olie wordt dunner als het warm wordt. Uiteindelijk zelfs zo dat je minimale druk niet meer gehaald wordt.
N.B. Dat heeft niet zozeer met de pomp te maken, dat is (dacht ik toch) een tandrad pompje, een verdringer pomp. Een verdringerpomp heeft geen vaste opvoerdruk maar wel een opbrengst die enkel afhankelijk is van toerental. De opvoerdruk wordt bepaald door de weerstand in het systeem. Dunnere olie loopt makkelijker door de lagers wel waardoor de persdruk van de pomp daalt.

Grappig detail, een verdringerpomp heeft ook een overstortje nodig terug de tank in, een veiligheid. Waarom? Omdat een verdringerpomp doorramt tot een van de 2 volgende situaties zich voordoet:
1: de aandrijving van de pomp heeft niet meer genoeg kracht en valt stil (weinig kans)
2: de zwakste plek in het systeem wordt gevonden en barst open.

Van een thermometer op de olie ga je waarschijnlijk schrikken, tenminste ik deed het wel dat ik hoorde wat normale temperaturen in een auto zijn. 90 graden is normaal.
De stoomturbines op het werk klinken uit op een beveiliging bij olie van 47 graden. Bij 60 graden (elektrische beveiliging defect, gebeurd vaker dan je denkt en merk je pas als het te laat is :+ ) hebben ze moeite om de snelsluit-toevoerklep voor stoom open te houden wegens te kort druk. Bij 70 graden olie zijn ze allang het graf in gedraaid.
Onze grote stamperts (diesel, 1000 pk 1000 rpm) Vallen af bij olie op 75 graden.

Personenauto's (en waarschijnlijk motoren)? 90 graden olie heel normaal.
 
De monteur zei "ach, we zien het wel". Zal wel loslopen. Liever niet, natuurlijk.
_O- :Y
Rokende banden: Ja, ik zou eigenlijk ook wel eens een burn out willen maken net voor de bandenwissel ...
... maar ik ben bang, nee niet voor haar gezaag over dorst, maar dat ik de motor onder mij door ga laten schieten :$
... om diezelfde reden durf ik ook geen wheelies te proberen :$
Dat moet je overlaten aan experts. Klik! :o (Vanaf 1.35 voor de ongeduldige)
Bij 70 graden olie zijn ze allang het graf in gedraaid.
Onze grote stamperts (diesel, 1000 pk 1000 rpm) Vallen af bij olie op 75 graden.

Personenauto's (en waarschijnlijk motoren)? 90 graden olie heel normaal.
Niet helemaal dezelfde olie ook. :+ Monograde?

De (scheeps)diesels in onze werkplaats deden iets van 75 toeren, medium speed was iets van 354 toeren per minuut. _O-
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan