Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D-ring koppeling of Wellnut zocht ik niet..

Wel van die plastic pinnen die je er in moet drukken om de voorkant van de kuip te monteren. (zit nu met bouten / vorige eigenaar O-) )

Maar hoe heten die ook alweer? Historie op Ebay gaat niet verder dan 2015. Heb ze eerder gekocht. _O-
Edit Rivet pin clip .. etcetera. :P
 
Laatst bewerkt:
D-ring koppeling of Wellnut zocht ik niet..

Wel van die plastic pinnen die je er in moet drukken om de voorkant van de kuip te monteren. (zit nu met bouten / vorige eigenaar O-) )

Maar hoe heten die ook alweer? Historie op Ebay gaat niet verder dan 2015. Heb ze eerder gekocht. _O-
Edit Rivet pin clip .. etcetera. :P

zoals nr 17?
die heten 'clip' 8-)

(dezelfde zitten onderaan het voorste deel van de kuip, maar daar kan ik zo snel geen afbeelding van vinden).
epc_component_155138_normal.jpg


17 09409-08308-5ES CLIP (BLACK) € 1,33

/edit: let op het onderdeelnummer; van nieuwere modellen bestaan clips die er vergelijkbaar uitzien, maar van kleinere afmeting zijn.

/edit2: volgens Winparts heten ze 'druknagel'. Zo'n sjieke naam mag ook wel bij 5 stuks voor 17 euro (3,40 per stuk).

/edit3: gezien de verzendkosten via ebay (voor de 'originelen') kan je ze misschien beter bij Motostore in Barendrecht gaan halen, die hebben ze (iig hadden ze in oktober) op voorraad. Voor 1,40 p.st. ofzo € 1.52 p.st. (prijs op 8 november 2016 :+ ).
 
Laatst bewerkt:
zoals nr 17?
die heten 'clip' 8-)

(dezelfde zitten onderaan het voorste deel van de kuip, maar daar kan ik zo snel geen afbeelding van vinden).
[afbeelding]

17 09409-08308-5ES CLIP (BLACK) € 1,33

/edit: let op het onderdeelnummer; van nieuwere modellen bestaan clips die er vergelijkbaar uitzien, maar van kleinere afmeting zijn.

/edit2: volgens Winparts heten ze 'druknagel'. Zo'n sjieke naam mag ook wel bij 5 stuks voor 17 euro (3,40 per stuk).
Goede manier zo met die fiches. :t

Ik heb deze en nog een model met een rechthoekje besteld.
Beiden voor een gat van 5 mm, dat kom altijd wel van pas.
En anders is de tegenkant van het andere model net wat groter. :)

De eersten zitten aan de binnenkant bij de Appie, zijn wel handig; met schroevendraaier open te wippen.

Heb nu tussen de kuipen boutjes en moertjes. Heel onhandig. :Y
 
Laatst bewerkt:
/edit3: gezien de verzendkosten via ebay (voor de 'originelen') kan je ze misschien beter bij Motostore in Barendrecht gaan halen, die hebben ze (iig hadden ze in oktober) op voorraad. Voor 1,40 p.st. ofzo € 1.52 p.st. (prijs op 8 november 2016 :+ ).
Edit too. :t :+ *O*

Ik ga altijd bij de IKEA eten daar in de buurt. :+
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaring met Permatex schroefdraad reparatie?
Naast één van de schroefdraden van m'n tankbeugel is ook één van de schroefdraden van de kuipboutjes (rechts naast de tank) dol, ik zou het willen gebruiken om de schroefdraad te repareren.

"Effectief met het aanhalen tot 173 Nm en tussen -54ºC tot 149ºC. Repareert de meeste metaal-op-metaal bevestigingen tot SAE graad 5 Engels en 8,8 metrische (grof en fijn)." klinkt veelbelovend...
 
Net een stukje gereden om te zien of mijn (langere) handgrepen van de handvatverwarming mede oorzaak waren van de trillingen in het stuur (antwoord: ja; met de originele erop nu aan de linkerkant was het veel beter; waarschijnlijk de stuurgewichtjes die met origineel beter aansloten).

Ben net 5 kilometer van huis, merk ik met terugschakelen een reutel geluid en minder oppakken van de motor. In hoge toeren geen last.
Thuis de temperatuur van de uitlaatbochten stationair gemeten: cilinder 3 doet stationair niet meer mee :( :( :(
Ken de zooi weer uit elkaar. |(
 
Net een stukje gereden om te zien of mijn (langere) handgrepen van de handvatverwarming mede oorzaak waren van de trillingen in het stuur (antwoord: ja; met de originele erop nu aan de linkerkant was het veel beter; waarschijnlijk de stuurgewichtjes die met origineel beter aansloten).

Ben net 5 kilometer van huis, merk ik met terugschakelen een reutel geluid en minder oppakken van de motor. In hoge toeren geen last.
Thuis de temperatuur van de uitlaatbochten stationair gemeten: cilinder 3 doet stationair niet meer mee :( :( :(
Ken de zooi weer uit elkaar. |(
Iets met de carburators? Of met de ontsteking?

Hoop dat je het snel in orde krijgt ...

BTW: geen fotootje voor in de OP?
 
BTW: geen fotootje voor in de OP?
De enige aktiefoto's die ik heb zien er zo uit (deze is van vorig jaar):
full

;(

Morgen ga ik 'm wegbrengen, ben het kuip demonteren inmiddels een beetje zat.
Zaterdag ophalen en volgende week weer redelijk mooi weer, dus dan hopelijk ook een mooie OP-foto!

/edit:
Deze is wel aardig, maar vooral vanwege de dubbele koplamp (hier nog H4). Van de rest van de fiets zie je niet zoveel...
full
 
Laatst bewerkt:
@DKP
Heb op cmsnl.com gezocht, en kwam daar een slang tegen die 7x12 was. Heb de huidige slang opgemeten en die heeft een buitenmaat van 9. Als ik dan naar de standaard kijk dan kom ik op 6 binnen uit. Heb die nu besteld, zal denk ik niet zo'n probleem zijn als de binnenmaat een mm kleiner is?

Dan als ik toch bezig ben, weet iemand of er een hoofdremcilinder van een gfx-r op de motor past, en waar ik dan op moet letten?
Zoveel dingen die ik nog wil doen en zo weinig tijd (en ervaring met motoren :X )
 
Net een stukje gereden om te zien of mijn (langere) handgrepen van de handvatverwarming mede oorzaak waren van de trillingen in het stuur (antwoord: ja; met de originele erop nu aan de linkerkant was het veel beter; waarschijnlijk de stuurgewichtjes die met origineel beter aansloten).

Ben net 5 kilometer van huis, merk ik met terugschakelen een reutel geluid en minder oppakken van de motor. In hoge toeren geen last.
Thuis de temperatuur van de uitlaatbochten stationair gemeten: cilinder 3 doet stationair niet meer mee :( :( :(
Ken de zooi weer uit elkaar. |(

Het zit je ook gewoon niet mee hè? Sterkte ermee!
 
Het zit je ook gewoon niet mee hè? Sterkte ermee!
Tja... als het karma is zal 'k het wel verdiend hebben, binnenkort eens navragen bij m'n exen ;)

Maar 't is wat het is. Toen de tank er af was voor de vorige reiniging heb ik het brandstofkraantje vervangen (dat druppel-lekte), misschien dat daarbij wat vuiligheid in de tank is gaan zweven.

Het positieve is dat ik alle pech van een heel jaar nu al heb gehad, nog voordat de mooie rij-dagen aanbreken O-)
 
Laatst bewerkt:
Morgen ga ik 'm wegbrengen, ben het kuip demonteren inmiddels een beetje zat.
Zaterdag ophalen en volgende week weer redelijk mooi weer, dus dan hopelijk ook een mooie OP-foto!
Dat demonteren gaat anders wel steeds sneller als je het vaker doet. :+

Damn, wat een pech zeg. -O-
Wie is je monteur? Hemo?
 
Weer dikke buien.. buienradar gaf droog op vanochtend. :? :P

Voor €0,91free shipping twee stuks banjobouten gekocht.
Die op de klauwen zijn wat verweerd.. ik dacht eerst even testen.

full



Krijg ik een mail dat als ik vijf sterren waardering geef ze er nog eens twee verzenden. _O-
 
Laatst bewerkt:
@DKP
Heb op cmsnl.com gezocht, en kwam daar een slang tegen die 7x12 was. Heb de huidige slang opgemeten en die heeft een buitenmaat van 9. Als ik dan naar de standaard kijk dan kom ik op 6 binnen uit. Heb die nu besteld, zal denk ik niet zo'n probleem zijn als de binnenmaat een mm kleiner is?

Dan als ik toch bezig ben, weet iemand of er een hoofdremcilinder van een gfx-r op de motor past, en waar ik dan op moet letten?
Zoveel dingen die ik nog wil doen en zo weinig tijd (en ervaring met motoren :X )
Beetje afhankelijk of die gevlochten is, dan zal je m niet over de nippel gaan krijgen.
Buitenmaat is niet zo belangrijk binnenmaat wel.
Als je de slang eraf hebt om de nieuwe te passen, even de oude op meten. En dan even het uiteinde eraf halen want dat is al uitgezet door de nippel.

Remcilinder van de GSX-R heeft een los reservoir, daar zal je ruimte voor moeten hebben.
Als je nog de originele remleidingen erop hebt zitten, heeft het meer resultaat om die te vervangen dat alleen de remcilinder te vervangen.

Het zit je ook gewoon niet mee hè? Sterkte ermee!
Tja... als het karma is zal 'k het wel verdiend hebben, binnenkort eens navragen bij m'n exen ;)

Maar 't is wat het is. Toen de tank er af was voor de vorige reiniging heb ik het brandstofkraantje vervangen (dat druppel-lekte), misschien dat daarbij wat vuiligheid in de tank is gaan zweven.

Het positieve is dat ik alle pech van een heel jaar nu al heb gehad, nog voordat de mooie rij-dagen aanbreken O-)
Het zit je ook niet mee. -O-
 
Vandaag tussen 2 en 3 uur een hele tijd opgereden met een blauwe GSX600F met, aan de paardenstaart zien, een dame er op. Was route A50, A12, A50 en A1 richting Deventer. Klein kansje maar ff kijken of je hier mee leest. Was zelf overigens ingeblikt. :$
 
Thanks Burnett. Zal de binnenmaat wel even nameten.
Voor wat betreft de remcilinder de ruimte heb ik ervoor en met dat ik de remcilinder wil vervangen neem ik gelijk de remleidingen mee. Worden dan stalen leidingen en dan ipv de originele 1 nar 2 leiding vanaf remcilinder wil ik naar 2 leidingen vanaf cikinder.. Neem dan ook gelijk de achterrem mee.
 
De enige aktiefoto's die ik heb zien er zo uit (deze is van vorig jaar):
[afbeelding]
;(
Dat die foto van vorig jaar is maakt niet uit voor in de OP hoor ;)
Deze is wel aardig, maar vooral vanwege de dubbele koplamp (hier nog H4). Van de rest van de fiets zie je niet zoveel...
[afbeelding]
Maar ik heb dan toch maar deze genomen ;)
Als je later eens een andere foto wil mag je die gerust sturen, maar zolang zal deze in de OP staan. Het is ook best een mooie foto hoor, idd ook door de USA koplamp die erin zit :Y
Maar ook de foto in zijn geheel is mooi 8-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag tussen 2 en 3 uur een hele tijd opgereden met een blauwe GSX600F met, aan de paardenstaart zien, een dame er op. Was route A50, A12, A50 en A1 richting Deventer. Klein kansje maar ff kijken of je hier mee leest. Was zelf overigens ingeblikt. :$
Ik zou zo direct niet weten wie het zou kunnen zijn, maar je weet maar nooit.

Wel fijn dat je het even meldt :Y

Geen fotootje gemaakt? *D
 
Nee, was best druk verkeer en dan ga ik niet met een telefoon zitten kloten. Dan doe ik hetzelfde als wij in de regel de gemiddelde blikker van beschuldigen. O-)
 
Laatst bewerkt:
Nee, was best druk verkeer en dan ga ik niet met een telefoon zitten kloten. Dan doe ik hetzelfde als wij in de regel de gemiddelde blikker van beschuldigen. O-)
Niet waar, want je houd de Phone niet aan je oor, en zit er niet op te typen })

Haha ... nee hoor, is maar een grapje, ik begrijp je punt ;)
 
Nog eens over mijn "versleten" voortandwiel:
full

Blijkbaar had ik nog een foto liggen van dat tandwiel op exact 50.000km
Even een vergelijkfoto gemaakt.
Links is op 50.000km
Rechts is iets meer dan 56.000km.
Nog niet eens zo gek veel verschil :?
Toch moet ik de ketting echt regelmatig bijstellen, langer dan 1.000km moet ik er zeker niet mee wachten :N
Ik ga het gewoon goed opvolgen, op 57.000km nog eens inspecteren :Y

Edit: ik begin nu plots nog meer interesse te krijgen in dit eerder gelinkte speelgoedje :P
Dan moet ik alleen maar de snelheids sensor wegnemen en kan ik er zo inkijken 8-)

[me=DKP] krijgt nu echt de neiging eentje te bestellen ... :X [/me]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks Burnett. Zal de binnenmaat wel even nameten.
Voor wat betreft de remcilinder de ruimte heb ik ervoor en met dat ik de remcilinder wil vervangen neem ik gelijk de remleidingen mee. Worden dan stalen leidingen en dan ipv de originele 1 nar 2 leiding vanaf remcilinder wil ik naar 2 leidingen vanaf cikinder.. Neem dan ook gelijk de achterrem mee.
Denk dat de enige manier is om te weten of de remcilinder past is om ze te vergelijken.
De dikte van je stuurhelft kun je nog meten, maar er zit ook nog een nokje aan zodat ze niet kunnen verschuiven.
Op het Amerikaanse forum is er ook vrijwel niets over te vinden behalve dat het geen upgrade is, en alleen voor de de uitstraling dient.

Wat is de reden dat je er een andere remcilinder op wil?
 
Veranderen van remcilinder is ook puur voor de looks. Was ook al aan het zoeken geweest of ik er iets over kon vinden maar info is er amper over te vinden. Ook op katriders forum kon ik er al bijna niets over vinden. Ach ja, dat is ook niet het belangrijkste. Eerst maar even banden en remleidingen vervangen.

Wat is trouwens een beetje een normaal verbruik? Rij voornamelijk snelweg (woon-werk) en gewoon 130. Zit nu op een gemiddelde van 1op 14. Vind dat vrij hoog, zag ergens getallen van 1 op 18 voorbij komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan