Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke merk banden is naar jullie ervaring het beste, of maakt het niet zoveel uit of het dunlop, michelin of bridgestone is?

Mijn voorband maat/eigenschappen is uiteraard 120/70 ZR 17
Is allemaal relatief.
Wat zat eronder? En wat voor achterband heb je?
Tevreden over wat je had?
Je kan het zelfde plaatsen en wanneer de achterband ook op is ze als set vervangen.
Of een band die combineert met de achterband.
Welke combinaties het beste zijn kan SBB je wel vertellen in het gelinkte topic.
 
Nou, 120/150 ligt er ein-de-lijk onder (MPR4), en het past prima. Heb net zo veel ruimte als met mijn vorige band 110/140 bij bv. de remstang achter. Zoals ik dacht is de afstand tussen de wangen van de band hetzelfde, maar door het bollere loopvlak 'breder'. Volgens deze monteur had ik zelfs 160 er nog om kunnen hebben... Dat doen we maar even niet :P
Begon me al zorgen te maken :Y
 
Dat is afhankelijk van ontzettend veel factoren, moeilijk om daar iets over te zeggen. Rijd je bv. graag sportief, in de regen, lange afstanden, off-road(?)... Heb zelf aardig wat onderzoek gedaan, maar kan alleen zeggen dat het echt van je rijstijl en persoonlijke voorkeur afhankelijk is. Met de GSXF heb je iig. geen super-deluxe Pirelli's nodig, want dat haal je er nooit uit.

Een stuggere band vervormt misschien wat minder, wat mij lijkt te leiden tot minder slijtage, maar ook minder grip. Probeer zelf eens een paar modellen. Ja, dat duurt wel een x aantal setjes, maar dan weet je het wel. Michelin heeft prima banden om mee te beginnen en is naar mijn idee niet zo duur. Ik liet me vertellen dat de Pilot Road 4 het íéts minder goed deed onder droge omstandigheden dan vergelijkbare banden, maar in de regen juist uitblonk.
 
Pilot Power 3 lijkt mij ook zeer geschikt voor de wat sportievere GSX-F rijder. Doen het goed op droog en op nat.
 
Pilot Power 3 lijkt mij ook zeer geschikt voor de wat sportievere GSX-F rijder. Doen het goed op droog en op nat.
Hogere slijtage, en veel te weinig vermogen om die extra grip daadwerkelijk nodig te hebben. Alleen een persoonlijke voorkeur voor het stuurkarakter zou een argument voor een dergelijke band zijn. Mensen worden al bang als de motor wat schuift of beweegt. Het is geen trein.
 
Het een en ander uitgezocht, voor heb ik pilot power en achter heb ik road 2. Nu de vraag of ik voor road 2 of 3 neem.

Ben er namelijk over uit om de voorband dezelfde type als achter te doen en inderdaad wat Burnett zegt: liever minder slijtage. Ik rijd toch niet op circuit.
 
eNrzQ7P.jpg


Hij staat er weer tip top bij voor komende periode...
Grote beurtlijst is klaar....

-Olie verversen ✔
-Kettingset ✔
-Uitlaat in de hittebestendige verf gezet✔
-Remblokken voor en achter✔
-Remleidingen doorspoelen met schone remvloeistof✔
-Bougies✔
-Luchtfilter✔
-Frame schoonmaken en bijwerken✔
-Wielen poetsen✔
-kappenset buiten en binnenzijde wassen en poetsen✔
 
Vraagje aan de GSXF650'ers. Een vriend van me heeft een GSXF650 uit 2011, met zo'n enorme standaardpijp erop. Heeft iemand een leuke suggestie qua demper die niet te duur is en die gelijk past zonder e.e.a. te moeten buigen o.i.d.? Tweedehands ofzo? Nieuw is Takkoni ongeveer de goedkoopste die ik vind, maar dan betaal je toch al gauw 300 euro.

Zoiets zit er nu op:

[afbeelding]

Hier in dit topic zal je weinig GSXF650 rijders vinden, dit is het GSX-F topic wat net weer een andere motor is...
 
[afbeelding]

Hij staat er weer tip top bij voor komende periode...
Grote beurtlijst is klaar....

-Olie verversen ✔
-Kettingset ✔
-Uitlaat in de hittebestendige verf gezet✔
-Remblokken voor en achter✔
-Remleidingen doorspoelen met schone remvloeistof✔
-Bougies✔
-Luchtfilter✔
-Frame schoonmaken en bijwerken✔
-Wielen poetsen
-kappenset buiten en binnenzijde wassen en poetsen
Dat moet ik ook eens doen, en best voor de winter. Heb geen zin om de uitlaatcollector wéér eens zien door te roesten B|
niet op deze voorgehad maar wel op een van mijn vorige, en 't is buiten de kosten toch best ook wel wat werk op die te vervangen

Btw: waar vind je die rode vinkjes? En bestaan die ook in het groen? Want eigenlijk ... horen die groen te zijn :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat moet ik ook eens doen, en best voor de winter. Heb geen zin om de uitlaatcollector wéér eens zien door te roesten B|
niet op deze voorgehad maar wel op een van mijn vorige, en 't is buiten de kosten toch best ook wel wat werk op die te vervangen

Btw: waar vind je die rode vinkjes? En bestaan die ook in het groen? Want eigenlijk ... horen die groen te zijn :P
Had idd al verhalen gelezen over de orginele uitlaat van de Gsx dat deze goud waard zijn en snel doorroesten dus blij mag zijn dat ik hem nog heb.
Zet hem elk jaar even in de lak om hem zo lang mogelijk heel te houden en hem liever ook niet demonteer aangezien de boel vaak erg vast zit.....
Heb wel al een rvs 4in1 liggen met een Boss demper welke van een andere gsx600f afkomt maar zolang deze uitlaat nog top is rijdt ik lekker door.
Boss demper is ook kapot dus daar moet sowieso een andere voor komen maar alieexpress bied vast uitkomst met hun assortimemt....😬

Wat betreft die rode vinkjes, bericht had ik copy/paste gedaan van mijn faceboek maar was gemaakt met mijn telefoon (android) dus daar komen ze vandaan.
Zie nu op de i-pad trouwens dat ze alleen zwarte hebben en bericht ook zwarte heeft, de groene ken ik ook wel ja...
 
Laatst bewerkt:
Had idd al verhalen gelezen over de orginele uitlaat van de Gsx dat deze goud waard zijn en snel doorroesten dus blij mag zijn dat ik hem nog heb.
Zet hem elk jaar even in de lak om hem zo lang mogelijk heel te houden en hem liever ook niet demonteer aangezien de boel vaak erg vast zit.....
Heb wel al een rvs 4in1 liggen met een Boss demper welke van een andere gsx600f afkomt maar zolang deze uitlaat nog top is rijdt ik lekker door.
Boss demper is ook kapot dus daar moet sowieso een andere voor komen maar alieexpress bied vast uitkomst met hun assortimemt....😬

Wat betreft die rode vinkjes, bericht had ik copy/paste gedaan van mijn faceboek maar was gemaakt met mijn telefoon (android) dus daar komen ze vandaan.
Zie nu op de i-pad trouwens dat ze alleen zwarte hebben en bericht ook zwarte heeft, de groene ken ik ook wel ja...
Idd ... op mijn smart Phone zag (zie) ik ze in het rood, maar nu op mijn laptop in het zwart :')
 
Ik lees al even een tijdje mee in dit topic, maar mag me nu ook weer bezitter noemen van een GSXF. Even kort voorstellen dus.

41 jaar en woonachtig in Overijssel. Van 2008 tot 2010 al een GSX600F gehad maar toen verkocht vanwege geen tijd, kleine kinderen, drukke baan, enz, enz, bla, bla. Het geëikte verhaal zeg maar. Was wel een hele fijne fiets.

full


Twee jaar geleden toch weer opgestapt en eerst een BMW K100RT gehad, maar die uiteindelijk geruild tegen een Honda CBF600S. De BMW was me te zwaar om te rangeren. Moest door de steeg en achteruit de tuin in. Lastig met zo'n rijdend kasteel. Deze heb ik toen geruild tegen de Honda, was een goede deal. Maar dit was wel zo'n karakterloze fiets. Kun je niks op aanmerken, maar emotie was er ook niet. Dus maar weer verkocht.

Nu dus weer terug bij een GSXF en dit keer een 750 van 2002. Wat een heerlijke fiets, enorm soepeltjes rijden en wat een heerlijke power met die 94 paarden.

full


Dus hopelijk gaan we heel veel fijne kilometers maken met deze.
 
Laatst bewerkt:
Whoe, welkom! Meer gsxf rijders altijd welkom!

Ben zelf ook 2 weken in het bezit van een 750. 青いオートバイ, zoals gesuggereerd door DKP (ben er nog niet zeker van).
 
Laatst bewerkt:
Ah oke, van die 600 poten wist ik niet.. Das balen want die kon ik relatief makkelijk en goedkoop krijgen :)

Ik heb inderdaad ook naar binnenpoten gekeken, maar deze zijn een stuk duurder dan een gehele tweedehands voorvork. Ik keek iig naar nieuwe, 2dehandse binnenpoten ben ik nog niet tegengekomen helaas.. Als je die site vind hoor ik het graaaag :D

Njaa kan je vertellen dat de vorkpoten in geen verste verte recht te krijgen zijn, dat is 1 ding wat zeker is :p
Wilbers Suspension Manufaktur | Online Shop

Niet heel goedkoop maar wel nieuw
 
Dank voor het welkom! In mijn geval zou het 赤いエンジン moeten zijn volgens Google Translate, alhoewel ik de laatste drie tekens verdacht veel op smiley's vind lijken! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan