Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

Mijn collector (zeg ik het zo goed?) is lek, zoals te zien op onderstaande foto;

[afbeelding]

Nu heb ik me laten vertellen dat dit wel te lassen is, ik heb zelf een beetje gezocht op internet en kwam dit voorbeeld tegen;

[afbeelding]

Is dit een nette manier? En zo ja, waar kan ik zoiets laten doen? Weten jullie ergens waar dit kan in de regio Groningen?
Linkpijp tussen de de 2 collectors op het model van voor '98?

In principe is het wel weer dicht te lassen, maar dat hang wel sterk af van de staat van de rest van de uitlaat. Het breekt/scheurt als de boel toch wel op zn eind raakt.
Zolang er in de buurt van de scheur nog voldoende metaal zit (dik genoeg) is het te repareren.
Als dat ook al redelijk vergaan is brand je er een nog groter gat in, of hecht de las niet omdat je het niet heet genoeg krijgt. Dus zie het als een tijdelijke oplossing en geen reparatie voor een aantal jaren.

Veel lokale (eenmans) garages of hobby garages hebben wel een lasapparaat staan die het even dicht lassen voor je indien mogelijk. Het hoeft geen kunstwerk te worden.
Dealers beginnen er sowieso niet aan.

Zou zeggen zoek een garage waarvan het pand op instorten staat en de eigenaar grijs en ongeschoren is die je met een sigaar in de mond begroet ;)
 
Is dit een bepaald type, of maakt het niet uit wat voor soort? (want hij zit niet in mijn gereedschapset).
In principe kan het met iedere haaksleutel die goed past. Dit is het type wat bijgeleverd zit normaal gesproken. Hij moet er wel goed om heen passen, je duwt er anders wel makkelijk een deuk in.
Zal eens kijken of ik het setje van de vorige fiets nog heb liggen, had het eigenlijk nooit in de motor zitten maar waar het gebleven is zou ik ook zo niet weten. Straks eens naar zoeken.
 
In principe kan het met iedere haaksleutel die goed past. Dit is het type wat bijgeleverd zit normaal gesproken. Hij moet er wel goed om heen passen, je duwt er anders wel makkelijk een deuk in.
Zal eens kijken of ik het setje van de vorige fiets nog heb liggen, had het eigenlijk nooit in de motor zitten maar waar het gebleven is zou ik ook zo niet weten. Straks eens naar zoeken.

Held in nood dat je er naar zoekt!

Met die gebruikershandleiding zal ik straks ook kijken of de andere dingen op de stanfaardsetting staan. :+
 
Held in nood dat je er naar zoekt!

Met die gebruikershandleiding zal ik straks ook kijken of de andere dingen op de stanfaardsetting staan. :+
Dit zou m moeten zijn
20rl0kn.jpg
 
Kan ik hem van je overkopen en ophalen (met instructie erbij hoe het moet zonder schade te richten)?
Verder gezocht omdat ik begon te twijfelen of die niet van mm oude WP shock is. Maar is de enige die ik heb liggen. Buiten mn eigen setje om.
Dus als je je adres even in pb door geeft stuur ik m van de week naar je op.
Zit er bij jouw een smalle of brede ring op om te stellen?
Breed zoals op de foto van de gelinkte post.
 
Verder gezocht omdat ik begon te twijfelen of die niet van mm oude WP shock is. Maar is de enige die ik heb liggen. Buiten mn eigen setje om.
Dus als je je adres even in pb door geeft stuur ik m van de week naar je op.
Zit er bij jouw een smalle of brede ring op om te stellen?
Breed zoals op de foto van de gelinkte post.

Ik ga zo een foto maken (en ik wil het best combineren met een ritje hoor)
 
Hey ik heb een vraag over de F:
Ik heb mijn 600f 2001 stuk gereden. Nou wilde ik een ander kopen omdat ze lekker goedkoop zijn en omdat ik nog veel slijtagedelen zgan heb liggen.
Nu zag ik een 750f voor evenzoveel euro's maar zijn deze identiek behalve het blok?

Daarnaast heb ik dus vele onderdelen te koop liggen :) Ik zal hier op MF nog wel een verkooptopic maken maar als je iets nodig hebt mag je het vast laten weten.
 
Iets van 12 pagina's geleden kwam naar voren dat de voorvorken/ voorvering anders is.
Voor de rest zal het allemaal wel niet zoveel schelen denk ik. Formaat van bijna alles is denk ik wel praktisch hetzelfde. Ben eens toen ik de brommert ophaalde bij de motorzaak op de verkeerde gestapt. Een 1100. Vond al dat er zoveel stof op de voorkant zat.
 
Iets van 12 pagina's geleden kwam naar voren dat de voorvorken/ voorvering anders is.
Voor de rest zal het allemaal wel niet zoveel schelen denk ik. Formaat van bijna alles is denk ik wel praktisch hetzelfde. Ben eens toen ik de brommert ophaalde bij de motorzaak op de verkeerde gestapt. Een 1100. Vond al dat er zoveel stof op de voorkant zat.
Van wat ik weet en inderdaad gelezen heb is de lengte van de voorvork, dus ook het binnenwerk.
De gearing is anders, dus de lengte en tandwielen van de ketting.
En de achterschokbreker, die van de 750 heeft een reservoir onder het zadel. :)

Slijtagedelen? Remblokken, luchtfilter en oliefilter zijn gelijk. :]

Een 1100 is wel een heel ander model. :+ :+
 
Hier dus de foto.

Ziet er dus anders uit. Die van gsxf deel 5 heeft blokjes, die van mij is soort van open. [afbeelding]

Daar is dit model idd voor. Die andere heeft nog een dwarsplaatje om de druk beter te verdelen.
Even gekeken in het setje in mijn motor, daar ontbreekt zo'n sleutel idd ook.
Deed mij vermoeden dat deze idd voor mn oude WP shock is. Even gepast op de originele shock, de holling valt niet compleet om de ring maar past verder wel. Kon hem er netjes mee verstellen.
Dus als je m wil kan je m krijgen, anders krijgen de spinnetjes hun speeltje terug _O-
 
Van wat ik weet en inderdaad gelezen heb is de lengte van de voorvork, dus ook het binnenwerk.
De gearing is anders, dus de lengte en tandwielen van de ketting.
En de achterschokbreker, die van de 750 heeft een reservoir onder het zadel. :)

Slijtagedelen? Remblokken, luchtfilter en oliefilter zijn gelijk. :]

Een 1100 is wel een heel ander model. :+ :+

Hij had dezelfde kleur, dezelfde stickers en dezelfde wielen. Achteraf gezien had de voorvork met wat meer 'ervaring' en de 1100 op de kont me wat moeten vertellen.. :P
 
Van wat ik weet en inderdaad gelezen heb is de lengte van de voorvork, dus ook het binnenwerk.
De gearing is anders, dus de lengte en tandwielen van de ketting.
En de achterschokbreker, die van de 750 heeft een reservoir onder het zadel. :)

Slijtagedelen? Remblokken, luchtfilter en oliefilter zijn gelijk. :]

Een 1100 is wel een heel ander model. :+ :+
Schijven schijnen ook niet te passen, althans 600 '02 naar 750 '06 in iedergeval niet.
Carbs zijn uiteraard ook een andere maat
 
Schijven schijnen ook niet te passen, althans 600 '02 naar 750 '06 in iedergeval niet.
Carbs zijn uiteraard ook een andere maat
600 en 750 hebben héél veel gemeen,

MAAR! er zitten wel opmerkelijk veel verschillen in de modellen van voor de face lift begin 2003, en die erna!
 
Daar is dit model idd voor. Die andere heeft nog een dwarsplaatje om de druk beter te verdelen.
Even gekeken in het setje in mijn motor, daar ontbreekt zo'n sleutel idd ook.
Deed mij vermoeden dat deze idd voor mn oude WP shock is. Even gepast op de originele shock, de holling valt niet compleet om de ring maar past verder wel. Kon hem er netjes mee verstellen.
Dus als je m wil kan je m krijgen, anders krijgen de spinnetjes hun speeltje terug _O-

Geef dat speeltje maar aan deze spin :+

Ik kan wel naar Spijkenisse komen rijden, tenzij je dat niet wilt, dan kan opsturen ook.
 
600 en 750 hebben héél veel gemeen,

MAAR! er zitten wel opmerkelijk veel verschillen in de modellen van voor de face lift begin 2003, en die erna!

Dat had ik al gemerkt, een vork uit 03 op de kop getikt maar die ging niet passen :(

Vast bedankt voor de reacties ik ga nog even verder zoeken in he wphb volgens mij staan daar ook wel wat verschillen aangegeven.
 
Hij had dezelfde kleur, dezelfde stickers en dezelfde wielen. Achteraf gezien had de voorvork met wat meer 'ervaring' en de 1100 op de kont me wat moeten vertellen.. :P
:+ :t
Geef dat speeltje maar aan deze spin :+

Ik kan wel naar Spijkenisse komen rijden, tenzij je dat niet wilt, dan kan opsturen ook.
En ik zit ertussen, Schiedam en werk in Nootdorp.
Dus kan ook nog doorgeven. :+
Dat had ik al gemerkt, een vork uit 03 op de kop getikt maar die ging niet passen :(

Vast bedankt voor de reacties ik ga nog even verder zoeken in he wphb volgens mij staan daar ook wel wat verschillen aangegeven.
Jij ook al. _O-

Ik heb dus (ook) nog een hele mooie 'spotless' voorvork van een 2003 liggen.
Het spatbord en de wielas is blijkbaar anders..

(Later een voorspatbord van een Bandit gekocht die ook niet via het plaatje gemonteerd wordt - dacht die past dan wel.. ook niet)

Maar wellicht is het een mooi beleggingsproject.. :')
 
Laatst bewerkt:
Linkpijp tussen de de 2 collectors op het model van voor '98?

In principe is het wel weer dicht te lassen, maar dat hang wel sterk af van de staat van de rest van de uitlaat. Het breekt/scheurt als de boel toch wel op zn eind raakt.
Zolang er in de buurt van de scheur nog voldoende metaal zit (dik genoeg) is het te repareren.
Als dat ook al redelijk vergaan is brand je er een nog groter gat in, of hecht de las niet omdat je het niet heet genoeg krijgt. Dus zie het als een tijdelijke oplossing en geen reparatie voor een aantal jaren.

Veel lokale (eenmans) garages of hobby garages hebben wel een lasapparaat staan die het even dicht lassen voor je indien mogelijk. Het hoeft geen kunstwerk te worden.
Dealers beginnen er sowieso niet aan.

Zou zeggen zoek een garage waarvan het pand op instorten staat en de eigenaar grijs en ongeschoren is die je met een sigaar in de mond begroet ;)
Deze is uit '97. Ik wil er nog mee rijden zolang het mogelijk is dus ik zoek inderdaad een 'quick fix' Ik hoorde ook iemand over gungum, iemand ervaring mee? Ik heb de uitlaat even bekijken en hij lijkt nog wel oke, er vallen geen stukjes af oid. Die ring die vast zit met een schroef, waar dient deze voor?
 
Laatst bewerkt:
Deze is uit '97. Ik wil er nog mee rijden zolang het mogelijk is dus ik zoek inderdaad een 'quick fix' Ik hoorde ook iemand over gungum, iemand ervaring mee? Ik heb de uitlaat even bekijken en hij lijkt nog wel oke, er vallen geen stukjes af oid. Die ring die vast zit met een schroef, waar dient deze voor?
Dat is waar de twee gelinkt zitten, de ene kant schuift in de andere en de ring klemt de boel af.

Weet niet of die ring los is of dat die vast gelast is.
Maar indien je m los kunt halen zou ik het volgende proberen:
Holts uitlaat reparatiemiddel Gun Gum Flexiwrap 1831577

Dat is redelijk duurzaam.
Mocht de ring er niet af kunnen zou je deze kunnen gebruiken:
GAMMA | Holts gun gum bandage kopen? | smeermiddelen-auto-onderhoud

Dacht dat er een stuk staaldraad bij zit, anders een stukje kopen.
En er goed strak omheen wikkelen en dicht vlechten.

Gungum is aardig sterk en houd de boel wel een tijdje gasdicht indien goed aangebracht.
Je kan er meestal direct mee rijden, maar een dag laten drogen is net wat sterker.
 
Jij ook al. _O-

Ik heb dus (ook) nog een hele mooie 'spotless' voorvork van een 2003 liggen.
Het spatbord en de wielas is blijkbaar anders..

(Later een voorspatbord van een Bandit gekocht die ook niet via het plaatje gemonteerd wordt - dacht die past dan wel.. ook niet)

Maar wellicht is het een mooi beleggingsproject.. :')

Haha nou blijkbaar een heel begrijpelijk foutje, kan de beste overkomen :Y


Hmmm ga jouw advertentie ook even bekijken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan