Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Een GSX-F van BMW :+ :9 maar hij is wel mooi he, deze zwarte op Marktplaats. :$ 8-)
 
Laatst bewerkt:
kan toch gewoon een nieuwe kopen omdat het zo leuk is om een nieuwe te kopen DKP? haha
Ik heb thuis al een setje MPR4's klaar staan.
Liggen er al een maandje nu. Had verwacht rond deze tijd te moeten vervangen. Maar nee dus, 35.000km, op het centrale loopvlak geen slijtageblokjes. Iets meer weg van het center, en op ongeveer 45° staan er wel.rechts zijn de slijtageblokjes nog lang niet geraakt, links scheelt het bij de blokjes korter bij het centrale loopvlak nog maar een fractie. Dus vervanging komt nu wel in de buurt. De 40.000km gaan ze normaal niet meer halen ... denk ik :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb thuis al een setje MPR4's klaar staan.
Liggen er al een maandje nu. Had verwacht rond deze tijd te moeten vervangen. Maar nee dus, 35.000km, op het centrale loopvlak geen slijtageblokjes. Iets meer weg van het center, en op ongeveer 45° staan er wel.rechts zijn de slijtageblokjes nog lang niet geraakt, links scheelt het bij de blokjes korter bij het centrale loopvlak nog maar een fractie. Dus vervanging komt nu wel in de buurt. De 40.000km gaan ze normaal niet meer halen ... denk ik :P
Ik heb letterlijk een jaar een set banden in de slaapkamer gehad, bovenop de kast.
Ingepakt in versheidsfolie, want de geur was in het begin minder prettig.
Maar nog steeds kon je ze ruiken bij het opwarmen/afkoelen van de kamer. _O-
 
Laatst bewerkt:
Een GSX-F van BMW :+ :9 maar hij is wel mooi he, deze zwarte op Marktplaats. :$ 8-)
En zeggen dat ik zo ene gehad heb ...

full

Hier met GSX F nr.3 er nog naast, en mijn kindjes in "racemodus" 8-)

En wijlen mijn cabrio ;(
Mam man man, ondanks ik vooral motor rijd, mis ik die cabrio enorm ;(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En zeggen dat ik zo ene gehad heb ...
:Y

Ik ga waarschijnlijk voor een S1000R, maar dat hangt even af van een potentiële koper morgen voor mijn Aprilia.
Voor woon~werk is een K1200 ook mooi spul.
 
:Y

Ik ga waarschijnlijk voor een S1000R, maar dat hangt even af van een potentiële koper morgen voor mijn Aprilia.
Voor woon~werk is een K1200 ook mooi spul.
Ik dacht ook dat die K1200S een goed gerief zou zijn voor woon werk maar kwam er snel achter dat dit niet zo was.

Volgens de nieuwe eigenaar echter lag het aan de banden. Al weet ik niet of dat wel klopt, want bij BMW erkende men het zwalpende probleem op lage snelheid ook.

Verder wel een geweldige machine en ik mis ze zoms wel.

Maar een groter probleem voor mij wqs de sterke onnauwkeurigheid van de boordcomputer. Het is niet noodzakelijk voor mij dat er een boordcomputer op zit, maar als er een olzit moet die vrij nauwkeurig werken ook.

Het verbruik lag natuurlijk ook gevoelig hoger dan bij de GSX F ... maar ja, hij heeft dan ook bijna twee keer zoveel power 8-)

Moest geld geen probleem zijn, ik zou er misschien wel terug eentje willen.

Momenteel zit ik met een Honda NC750 in mijn holfd als opvolger voor mijn GSX F, want ik hoor veel verhalen over een enorme zuinigheid daarvan. Bij woon werk kan het naar het zchijnt gemakkelijk 1:35 zijn ...
 
Momenteel zit ik met een Honda NC750 in mijn holfd als opvolger voor mijn GSX F, want ik hoor veel verhalen over een enorme zuinigheid daarvan. Bij woon werk kan het naar het zchijnt gemakkelijk 1:35 zijn ...
Ja, dat gaat jou zeker wel lukken. :Y

En apart die boordcomputer, misschien is het later verbeterd. :?
Lijkt mij ook wel strak sturen, maar de telelever voelt misschien ook anders.
Al heb ik wel goede ervaringen daarmee in een R1100S / 2004.
De S1000R heeft nog een cruise control en clutch assist. Nog geen idee wat ik er precies mee kan. :+
 
Laatst bewerkt:
:Y

Ik ga waarschijnlijk voor een S1000R, maar dat hangt even af van een potentiële koper morgen voor mijn Aprilia.
Voor woon~werk is een K1200 ook mooi spul.
De S1000R zal het voor mij nooit worden.

BMW staat bij mij sysnoniem voor kardan :P

Althans, voor woon werk vind ik dat toch HET grote pluspunt.
Die Honda NC750 is jammer genoeg ook met ketting, maar als die bij woon werk tussen 1:30 en 1:35 haalt ... :9
 
De S1000R zal het voor mij nooit worden.

BMW staat bij mij sysnoniem voor kardan :P

Althans, voor woon werk vind ik dat toch HET grote pluspunt.
Die Honda NC750 is jammer genoeg ook met ketting, maar als die bij woon werk tussen 1:30 en 1:35 haalt ... :9
Dat is inderdaad weer zo, ze hadden nooit de ketting moeten uitvinden. -O-

Maar cardan vind je überhaupt weer niet op de sportiefste modellen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat gaat jou zeker wel lukken. :Y

En apart die boordcomputer, misschien is het later verbeterd. :?
Lijkt mij ook wel strak sturen, maar de telelever voelt misschien ook anders.
Al heb ik wel goede ervaringen daarmee in een R1100S / 2004.
De S1000R heeft nog een cruise control en clutch assist. Nog geen idee wat ik er precies mee kan. :+
Die telelever, dat is een goed gerief! Bruusk remmen maar niet duiken :t
In de bochten voelt het wel wat raar, maar eens je het gewoon bent ...

Bepaalde bochten waarbij ik met mijn GSX F aan 90 doorging, en ik het met de K1200S eerst eens voorzicht wilde evenaren, merkte ik dat ik zelfs al aan 95 zat! :t :]
 
Oh jij had ook zo'n mooie zwart/grijs/blauwe :} staat er nu eentje voor 5.500. 8-)
Ja, die van mij vond ik mooier dan de zwarte, en al zeker omdat mijn onderkuip ook blauw was en niet zwart zoals de originele uitvoering.

De zwart/grijs/gele vind ik echter nog mooier 8-)

Crousse controle kon je ook op de K1200S krijgen, maar dat werd daar weinig bij gekozen. Voor woon werk zou ik hat ander wel willen.
 
Hallo mede GSX-ers,

Normaal ben ik niet zo actiegericht, maar het volgende wil ik toch graag even onder jullie aandacht brengen.

Op 1 oktober is er een toertocht georganiseerd met de naam Triumphing cancer. Dit is een toertocht waarmee zoveel mogelijk geld in wordt gezameld voor het KWF kankerfonds om haar te helpen in haar strijd tegen deze verschrikkelijke ziekte. Deze dag zal verreden worden in het midden van Nederland, zal ongeveer 140 kilometer lang zijn en afgesloten worden bij Goedhart Motoren in Bodegraven met een barbecue verzorgd door de lokale keurslager. Kosten van deze dag zijn €35,- waarvan €20,- gedoneerd wordt aan het KWF.

Voor meer informatie kijk op:
Donatie Motorrit - Triumphing cancer 2017


Nadat ik mij aangemeld had, ben ik ook zelf een subactie begonnen om geld in te zamelen. Mocht je dus niet mee willen of kunnen rijden maar wel een steentje bijdragen, zou je mij kunnen steunen met een donatie. Kijk op onderstaande link om te zien hoe je kunt doneren:

Triumphing cancer

Omdat ik graag zoveel mogelijk bekendheid hieraan wil geven, tenslotte kent iedereen wel iemand in zijn (nabije) omgeving die hiermee te maken heeft, of heeft gehad, doe ik ook een beroep op jullie. Geef je op en rij mee, doneer, geef het door z'n anderen, elke vorm van hulp wordt zeer gewaardeerd. Bij voorbaat dank voor jullie hulp! Samen staan we sterk!

Groetjes,
Sander.
 
Laatst bewerkt:
Zo, wat heb ik toch een vies klusje achter de rug.

Het kapje over de ketting en de swingarm ontvet (er zat maar liefst 2 a 3 cm smeer op).

Daarnaast heb ik tevens mijn olie laten vervangen en de oliefilter. Geen metaaldeeltjes!

Daarnaast heb ik ook de ketting aangespannen met behulp van PatrickSoler, waardoor de motor net iets lekkerder loopt.

Ik ben van plan om maandag naar België te reizen (Antwerpen) en dan de bus te nemen naar Parijs. Ik vroeg me af of DKP in de mogelijkheid was om mij te ontvangen op zondag (met slaapplek), maar ik wil natuurlijk niet hiervan uitgaan, noch DKP tot last zijn.

Edit: foto van het smeersel volgt nog.
 
Laatst bewerkt:
... Ik ben van plan om maandag naar België te reizen (Antwerpen) en dan de bus te nemen naar Parijs. Ik vroeg me af of DKP in de mogelijkheid was om mij te ontvangen op zondag (met slaapplek), maar ik wil natuurlijk niet hiervan uitgaan, noch DKP tot last zijn.
Maar je motor, blijft die dan in Antwerpen achter?

Ik zou je graag een plaatsje aanbieden, hoe "back to basics" die ook is :$

Maar wij zijn komend weekend niet thuis -O-

Volgens schema heb ik mijn kindjes dat weekend, maar omdat die met de moeder op vakantie zijn en wij alleen zijn hebben wij besloten er een weekendje onder ons tweetjes uit te trekken omdat die weekendjes dusdanig zeldzaam zijn -O-

Het spijt me Ricardo, had je graag geholpen.

Vind het ook een beetje jammer dat je poging tot een GSX F toer niet veel opgebracht heeft ... -O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ach, binnenkort zal het wel lukken die Ftoer.

En helemaal geen probleem! Inderdaad mijn motor blijft dan in Antwerpen achter tot ik 2 dagen later weer terug kom.
 
Gaat hier niet zo hard meer. Tijdje afwezig en zijn slechts een paar pagina's verder.
@Orion :t en tevens een kleine bijdrage gedaan.

@Riccardo zie pm ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan