Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Durf het bijna niet te vragen.. maar wat voor een eind demper zit erop?
Ik heb nu een sport uitlaat (demper?) waar ik geen goede dbkiller voor kan vinden, en wil graag de orginele uitlaat uitproberen..

Heb ik voor je! En is maar half zo oud als de rest van de motor want ik heb een keer een nieuwe gekregen van de verzekering na wat stormschade 8-)
Hij gaat dan wel klinken als een naaimachientje he ;)
Voor €40 mag je hem ophalen.
 
u heeft een pm :) (door een stommiteit zijn het er twee :) )

Net even ge-googled naar het geluid, naaimachine klonk toch wel wat schokwekkend.

Maar dat geluid ga ik echt niet blij van worden helaasch :(

Sorry! ik had eerst even moeten zoeken, dan pas vragen.
 
Laatst bewerkt:
u heeft een pm :) (door een stommiteit zijn het er twee :) )

Net even ge-googled naar het geluid, naaimachine klonk toch wel wat schokwekkend.

Maar dat geluid ga ik echt niet blij van worden helaasch :(

Sorry! ik had eerst even moeten zoeken, dan pas vragen.

Jammer dit :P
Anders had ik wel interesse in je sport uitlaat
 
Thanks.

Wat is dan het nut van de bar specificaties op het frame?

Bij de auto zitten ze vaak in het portier.. dat is dan toch zinloos?

Bar specificaties op het frame is voor de band bijbehorend toen die geleverd is. Zoals het mij verteld is, is het zo dat wanneer je bijvoorbeeld een GSX600F uit 1992 hebt, en je hebt een BT45 band. Je dus een "oude" motor hebt met een nieuwere band. Die band functioneert minder goed op de bandspanning die op de motor staat.

Onderstaande site je type invoeren, laat dat mooi zien. Ik weet helemaal niet wat op de motor zelf staat qua bandenspanning. Ik heb het toen aan de motorzaak gevraagd, wat hij adviseerde. Ik reed toen ik de motor kocht op 2,3 en 2,5.
Cookie accept NL
 
Heb ik voor je! En is maar half zo oud als de rest van de motor want ik heb een keer een nieuwe gekregen van de verzekering na wat stormschade 8-)
Hij gaat dan wel klinken als een naaimachientje he ;)
Voor €40 mag je hem ophalen.
En ik heb 100€ betaald voor mijn 2e hands eind demper :o

En ja, ik wil enkel de originele, want ik vind ze in naaimachine modus nog te luid :$

Edit: ben al bijna geneigd om je einddemper erbij te kopen om als reserve te hebben liggen :X

Ene ... hoe is de collector er aan toe?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn er mensen geïnteresseerd in onderdelen voor een F uit 2001?

Voorkant heeft een flinke tik gehad, vork en velg onbruikbaar. Kuipen hier en daar een scheurtje en krasje :)

Incl. zgan achterband, kettingset en remmerij (net stalen leidingen gemonteerd)

Allemaal voor vriendenprijsjes natuurlijk *O*

Op te halen in Barneveld

Vier vragen...

1- Heb je hem nog staan? Of is het aanbod ondertussen verlopen? Als ie al weg is kan je de rest skippen.

2- Hoeveel voor de kettingset? Mijn ketting begint een beetje roest te laten zien... lijkt mij niet helemaal de bedoeling (ook al ben ik nog niet heel ervaren qua zelf doen op de motor)

3- Knipperlichtrelais? De mijne heeft ook nog wel de neiging om af en toe onregelmatig te gaan knipperen (en elektra is dan wel net het deel wat me goed af gaat)

4- Is de koplamp een asymmetrische of symmetrische?
 
Laatst bewerkt:
Enige wat ik voor deze type heb is een topkofferrek... Gaat ie niet mooier van klinken vrees ik :+

niet toevallig een zijkoffer rek. of hoe je het ook noemt. Ik ben aan het kijken voor givi easy range zadeltassen, maar vraag mij af of daar pers een rek bij moet.
 
niet toevallig een zijkoffer rek. of hoe je het ook noemt.
Nee... sorry... Ook al heet het volgens mij wel zo!

Ik heb zelf een 1998 GSX-f, de topkofferrek was eigenlijk een miskoop (iemand had het in de schuur van een huis gelaten, de nieuwe bewoner wist nog net was het was, de buurman herinnerde zich dat het een GSX-F 750 was, maar het de generatie mis...

Ik ben aan het kijken voor givi easy range zadeltassen, maar vraag mij af of daar pers een rek bij moet.
Volgens mij heb je geen rek voor nodig. Vooral op zo'n motor als de jouwe, die heeft redelijk wat body onder de zadel. De strap gaat onder de zadel, en de tassen leunen tegen de motor zelf waardoor ze niet naar binnen kantelen.
Dat is juist het grootste voordeel van zulke tassen! Geen rek nodig, dus snel en eenvoudig!
 
Vier vragen...

1- Heb je hem nog staan? Of is het aanbod ondertussen verlopen? Als ie al weg is kan je de rest skippen.

ja

2- Hoeveel voor de kettingset? Mijn ketting begint een beetje roest te laten zien... lijkt mij niet helemaal de bedoeling (ook al ben ik nog niet heel ervaren qua zelf doen op de motor)

€40 (heb me een redelijk dure set aan laten praten van 200 en waarschijnlijk geen 2000 mee gereden)
Maar maak hem eerst maar eens goed schoon, als er geen schakels vast zitten en hij is niet te ver uitgerekt dan is er niks aan de hand, voor wat oppervlakkige roest hoef je niet te vervangen.

3- Knipperlichtrelais? De mijne heeft ook nog wel de neiging om af en toe onregelmatig te gaan knipperen (en elektra is dan wel net het deel wat me goed af gaat)

Zit er nog op, weet nog niet waar maar die vind ik wel :) Geen idee van de waarde dus dan kost het een tientje :Y

4- Is de koplamp een asymmetrische of symmetrische?
Ik heb geen idee, zover ik weet is die volledig origineel, helpt dat?

@DKP: klauwtje is onderweg hoor!
...Wat kan ik zeggen van de collector. Vies en iets roestig, wel dicht en functionerend...
 
Laatst bewerkt:
Nee... sorry... Ook al heet het volgens mij wel zo!

Ik heb zelf een 1998 GSX-f, de topkofferrek was eigenlijk een miskoop (iemand had het in de schuur van een huis gelaten, de nieuwe bewoner wist nog net was het was, de buurman herinnerde zich dat het een GSX-F 750 was, maar het de generatie mis...Volgens mij heb je geen rek voor nodig. Vooral op zo'n motor als de jouwe, die heeft redelijk wat body onder de zadel. De strap gaat onder de zadel, en de tassen leunen tegen de motor zelf waardoor ze niet naar binnen kantelen.
Dat is juist het grootste voordeel van zulke tassen! Geen rek nodig, dus snel en eenvoudig!

Altijd jammer als je dan net een rek voor het verkeerde bouwjaar krijgt, maar als hij goedkoop was, dan kun je het er natuurlijk altijd op wagen. Een topkoffer ben ik helaas niet van plan om te gaan gebruiken, dat vind ik er echt belachelijk uitzien. Wel een zadeltas en tanktas.

Bedankt voor je antwoord. dan denk ik dat ik het gewoon probeer.
 
Bedankt voor je antwoord. dan denk ik dat ik het gewoon probeer.
Graag gedaan!
Altijd jammer als je dan net een rek voor het verkeerde bouwjaar krijgt, maar als hij goedkoop was, dan kun je het er natuurlijk altijd op wagen.
Precies wat ik heb gedaan! En ik heb er niet veel voor betaald toen hoor!
Een topkoffer ben ik helaas niet van plan om te gaan gebruiken, dat vind ik er echt belachelijk uitzien.
In eerste instantie was ik op zoek gegaan naar een topkoffer omdat ik het op mijn vorige GSX-F had, en het was op zich wel handig, ook al had ik toen een beetje last van het effect op het evenwicht ven de motor.

Maar toen deze niet paste ben ik verder gaan kijken, en ik realiseerde me toen ik nog een foto van mijn oude motor tegenkwam dat een topkoffer de lijn van de motor volledig vernietigt... Vooral het specifieke kontje van de GSXF '98...

Toen besloten om het zonder te gaan doen, en no remorse!

Ik heb een tanktas die ik gebruik als ik ga touren of als het een dag niet allemaal past in mijn rugtas, en zadeltassen als ik een keer meer mee moet nemen.
 
niet toevallig een zijkoffer rek. of hoe je het ook noemt. Ik ben aan het kijken voor givi easy range zadeltassen, maar vraag mij af of daar pers een rek bij moet.
Hoeft inderdaad niet. Heb ik ook niet. Ik heb een setje bij Louis.nl gekocht (€40,-). Past prima en waterdichte binnentassen erbij.
full

full
 
dat ziet er goed uit. louis kan ik heenrijden. is van mij 10km verwijderd. Daar maar eens gaan kijken. Daar had ik ook een SW-motech Engage tanktas gezien. Mooie vorm, moet wel nog een quick lock tankring bij. Vrij dure tanktas overigens mja.
 
ja het goede weer komt er weer aan, ben aan het twijfelen of ik m wegbreng voor een kleine beurt of dat ik zelf ga zitten prullen met olie en filter enzo. het is natuurlijk een klusje van niks maar daarom zijn de kosten voor t wegbrengen ook niet zo gek hoog. Wat doen de meeste hier?
 
Hangt af op welke motor ze staan.

Op mijn motor (en met mijn te hoog persoonlijk gewicht :$ ) staat de voorband op 2.6 en achter op 2.9
(ook MPR4 dus)
Op mijn GSX-F zitten ze. Ik ben ook niet de lichtste met ca. 87 kg. Ik heb nu 2.4 en 2.6 gedaan, maar leek nog steeds wat zacht.

Ben nog steeds op zoek naar de bandenspanningstabel van Michelin zoals bv. Dunlop en Bridgestone die hebben....
 
Laatst bewerkt:
Wat doen de meeste hier?

Hier in het zuiden doen we het lekker zelf.
Tips:
- neem een filter met een zeskant op de kop. Is volgende keer een genot om te verwijderen (i.v.m. uitlaatbochten).
- rubber pakking van filter natuurlijk netjes insmeren met olie (scheelt de volgend keer ook weer ellende).
 
Vandaag naar de motorbeurs geweest, heel veel gezien. Paar dingetjes gekocht, vriendin is nadat ze op de beurs is geweest op zoek gegaan naar een helm die ze daar op de stands niet hadden, waarbij ze erachter kwam dat de beurs prijs gelijk of hoger dan de internetshop prijs was van de bijbehorende stand.. Lol.
Maar goed, die heeft ze nu dus besteld en komt eraan.

Een van mijn aanwinsten:
XV9bVW5.jpg


Die ga ik eens inbouwen en kijken of het bevalt, het is een 1 op 1 vervanger van de H4 waarbij die ring rondom de lamp de inbouwfunctie van een normale H4 vervangt. Je kunt lamp + armatuur daarvan losschroeven en hoeft dus niet meer te kloten met de klemmetjes als het eenmaal zit.

Moet je eerst wel een benchmark hebben:

cCjJ098.jpg

SV met flits

BacgehN.jpg

GSX met flits, produceert sowieso al duidelijk minder licht.

zu8aCyC.jpg


beiden zonder flits

ViKPksP.jpg

idem
GSfWCTR.jpg

De SV alleen van opzij zonder flits
 
Laatst bewerkt:
Heb je dat LED lampje dan in de SC gemonteerd?

Uit mijn hoofd heeft de GSX-F H1 of H7 maar geen H4...
 
Laatst bewerkt:
Wat vinden jullie eigenlijk? Ik ben bezig met onderhoud en ben aan het kijken welke olie ik er deze ronde in ga gooien.
-Castrol power Rs Racing 4T 10w50 (vol synthetisch)
-Castrol power RS 4T 10w40 (semi synthetisch)

Tot nu toe heb ik zelf altijd met de 10w40 semi synthetische gereden.
Heeft de vol synthetische op onze motoren een groot voordeel?
 
Heb je dat LED lampje dan in de SC gemonteerd?

Uit mijn hoofd heeft de GSX-F H1 of H7 maar geen H4...

Ik moet vandaag nog beginnen met monteren, gisteravond even de foto's gemaakt omdat ik anders geen vergelijkingsmateriaal zou hebben.
Dat zijn de Halogeen lampen nog.

Tja, je zou zomaar gelijk kunnen hebben. In dat geval zal ik even contact moeten opnemen met die zaak/ meneer/ standhouder of ie me een ander voetje wil sturen.
Als ik de boekjes zo even doorkijk lijkt het, op het zicht dan he, enige verschil tussen de H1, H4, H7 en wat er nog voor rare variaties in dat boekje staan de adaptorvoetjes van de lamp.

Edit: omdat het verhaal anders slecht te volgen wordt. Dat lijkt het enige verschil tussen de LED- vervanger. De halogeen H1, H4 en H7 zien er van de buitenkant af al anders uit.

H4 heeft 3 uitsteeksels op de voet die in de fitting moeten vallen en dan vastgeklemd worden.
H1 of 7 (weet het even niet precies) heeft 1 afgevlakte kant van een cirkel en die andere kan ik me niet eens voor de geest halen :/

Edit 2: Weer mis... H1 staat niet in het boekje. H4/7 staan onder hetzelfde kopje.
Bij de andere 2 varianten is te zien (op de foto beetje beroerd) dat bij die versies de ledjes een ander patroon hebben.
H2Cvr8j.jpg


Wordt vervolgd!
 
Laatst bewerkt:
Ik volg het! Ik overweeg namelijk ook dat soort lampjes... Later... Nu heb ik nog wat andere meer dringend zaken... Zoals... Geen kentekenverlichting op dit moment...
 
Haha, ja dat is wel een dingetje. Door het verplaatsen van de nummerplaat of door defecte lampjes?

De Ledjes zitten. In de SV was het niet te combineren met het oude rubberen kapje maar lijkt het afdichtingsrubbertje op de unit zelf voldoende om de lamp van binnen droog te houden.
Even een tijdje aankijken of dat echt zo is.
Nadeel is wel dat mogelijk vocht in de lamp nu bij de klem van de lamphouder zou kunnen komen.
In dat geval het rubber maar opknippen zodat er voldoende ruimte komt om het rubber tussen koelelement en lamp te krijgen.

De H4- S1 versie heeft een kleiner koelelementje op de kont zitten en die was dan ook de enige die in die koplamp van de SV kon passen.

Bij de GSX is achter het rubber alles open in de lamp dus daar was het geen optie die weg te laten.
Hier ging de H4 gewoon versie in, groter koelelement, dat taps wegloopt bij de lamp vandaan waardoor het rubber hier wel gewoon tussen lampvoet en koelelement geklemd kon worden.

Vanavond eens kijken hoe het eruit ziet, met dit enorm mooie zonnetje buiten zie je alleen een witte streep een meter verder rechtdoor.

N.B.
Het is mogelijk ze ondersteboven erin te draaien. Vanavond ga ik wel zien of en welke ik verkeerd om erin heb zitten..

2 van de 4 led strips heeft er een 'dakje' overheen. Of deze nou onder of boven moet zitten? geen idee.
 
Wat vinden jullie eigenlijk? Ik ben bezig met onderhoud en ben aan het kijken welke olie ik er deze ronde in ga gooien.
-Castrol power Rs Racing 4T 10w50 (vol synthetisch)
-Castrol power RS 4T 10w40 (semi synthetisch)

Tot nu toe heb ik zelf altijd met de 10w40 semi synthetische gereden.
Heeft de vol synthetische op onze motoren een groot voordeel?
Volsyntheet heeft weinig zijn bij wat ouder spul.
De standtijd en de koude/warme temperatuur eigenschappen zijn over langere tijd wat beter.
Bij een vervuilde motor kan er eventueel te veel rommel loskomen en gaan zweven door de motor.
Totdat het een oliekanaaltje verstopt..

Ik gebruikte naar volle tevredenheid 5W40 volsynthetische olie in de GSX-Ffen.
De Action heeft nu Valvoline 5W40 volsyntheet voor een prikkie met JASO MA2 keur.
Wel even opletten op het etiket, er zijn verschillende batches.

Deze olie heb ik ook in mijn S1000R en de (door derden) total loss gereden CBR250R.
Al vele duizenden kilometers gereden.. drie keer mee verst..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan