''ohja, die was er ook nog'' - vergeten motorfietsen

Dat ding is toch nooit verkocht? Is toch alleen een prototype geweest?

Nope. Is wel degelijk verkocht voor zover ik weet. Ooit eentje op internet of marktplaats te koop gezien ook tweedehands. Maar het is een CBR600 onderhuids exact hetzelfde hij was alleen x duizenden duurder.
 
Lazareth Dokujya
Lazareth_Dokujya.jpg
 
Nope. Is wel degelijk verkocht voor zover ik weet. Ooit eentje op internet of marktplaats te koop gezien ook tweedehands. Maar het is een CBR600 onderhuids exact hetzelfde hij was alleen x duizenden duurder.

Er zijn slechts twee prototypes/preproductiemodellen van gebouwd. Frame was een eigen ontwerp, en was op plaatsen gelijmd ipv gelast schijnbaar (titanium balhoofd aan alu framebalken). Blok was een Suzuki gsx-r unit.
Ze waren in eerste instantie van plan een cbr blok te gebruiken, maar zijn op het laatste moment schijnbaar geswitcht naar Suzuki blokken. Dingen hebben dus helemaal niks met Honda te maken, en zijn nooit in serie geproduceerd.
 
Er zijn slechts twee prototypes/preproductiemodellen van gebouwd. Frame was een eigen ontwerp, en was op plaatsen gelijmd ipv gelast schijnbaar (titanium balhoofd aan alu framebalken). Blok was een Suzuki gsx-r unit.
Ze waren in eerste instantie van plan een cbr blok te gebruiken, maar zijn op het laatste moment schijnbaar geswitcht naar Suzuki blokken. Dingen hebben dus helemaal niks met Honda te maken, en zijn nooit in serie geproduceerd.

Ahh. Dit was mij niet bekend of gewoon vergeten. Nouja doe maar 1 van de 2 dan. Zijn geld waard
 
Omdat zijspanrijden, motorrijden voor gevorderden is. Jij bent duidelijk nog niet zo ver.
Ik maar half.

Tenzij noodgedwongen denk ik niet dat ik dan ooit een gevorderde motorrijder zal worden :)
Voor mij is een zijspan (op straat, als racediscipline vind ik het schitterend!) het slechtste van 2 werelden. Je hebt de nadelen van een motor, en de nadelen van een auto :+
Maar dat zal wel aan mij liggen.
 
Die kan je toch niet vergeten? Onze motorboer had er een. De motorboer is er niet meer maar de Hesketh nog wel. Hij staat boven de showroom naast de Norton Wankel en de Triumph.

Ik was 'm dan ook niet vergeten. Want als ik 'm vergeten was, had ik 'm niet geplaatst. ;)

Als beginnend motorrijdertje begin jaren '80 kwam de Hesketh net op de markt. Ik vond en vind 't een geweldig mooie motor, maar had er toen het geld niet voor. Nu ook niet trouwens. En de reputatie was binnen de kortste keren ook niet om over naar huis te schrijven. :N
 
Laatst bewerkt:
heb thuis nog heel wat plaatjes van vergeten motoren. Ik zal eens kijken als ik het niet vergeet.
 
Tenzij noodgedwongen denk ik niet dat ik dan ooit een gevorderde motorrijder zal worden :)
Voor mij is een zijspan (op straat, als racediscipline vind ik het schitterend!) het slechtste van 2 werelden. Je hebt de nadelen van een motor, en de nadelen van een auto :+
Maar dat zal wel aan mij liggen.
Ja, dat ligt inderdaad aan jou, je hebt geen idee waar je het over hebt. Maar elke zijspanrijder heeft dit al zo vaak gehoord dat hij alleen nog meewarig zal knikken.
 
Als 16 jarige was ik helemaal gek van deze:

Clymer-jpg.jpg


Helaas heb ik er (nog) nooit op gereden.
 
Tenzij noodgedwongen denk ik niet dat ik dan ooit een gevorderde motorrijder zal worden :)
Voor mij is een zijspan (op straat, als racediscipline vind ik het schitterend!) het slechtste van 2 werelden. Je hebt de nadelen van een motor, en de nadelen van een auto :+
Maar dat zal wel aan mij liggen.

Beter had ik het niet kunnen zeggen! Alleen vind ik zijspanracen ook hopeloos, thuishoren in de categorie trolley racen, maar dan niet grappig.
 
Hahaha, tegenwoordig zie je helaas niet veel zijspanraces meer. Jammer dat ze ze bij de gp's geschrapt hebben. Was een schitterende afsluiting van de tt altijd :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan