Voltmeter

afhankelijk van op welke motor je hem wilt inbouwen en of je weet wat de informatie je vertelt. sommige modellen hebben nogal eens de neiging om de spanningsregelaar op te blazen en dan kan een voltmeter je waarschuwen voordat je accu overleden is.
persoonlijk heb ik hem nog nooit gemist op een voertuig behalve de elektrische vorkheftruuk.
 
afhankelijk van op welke motor je hem wilt inbouwen en of je weet wat de informatie je vertelt. sommige modellen hebben nogal eens de neiging om de spanningsregelaar op te blazen en dan kan een voltmeter je waarschuwen voordat je accu overleden is.
persoonlijk heb ik hem nog nooit gemist op een voertuig behalve de elektrische vorkheftruuk.

ja,je kunt beter je SR opblazen dan je accu :P

:+
 
Vroeger zaten in auto's op het dashboard een Ampèremeter met + en - schaal. Kon je zien of je accu wel of niet bij geladen werd. En dat wanneer je reed de meter niet in de minkant terecht kwam. Dan was er wat mis.
Volts zeggen zo weinig wat dat betreft.
 
Vroeger zaten in auto's op het dashboard een Ampèremeter met + en - schaal. Kon je zien of je accu wel of niet bij geladen werd. En dat wanneer je reed de meter niet in de minkant terecht kwam. Dan was er wat mis.
Volts zeggen zo weinig wat dat betreft.
Dan zou jij hem dus een stroommeter aanraden ;)
 
Vroeger zaten in auto's op het dashboard een Ampèremeter met + en - schaal. Kon je zien of je accu wel of niet bij geladen werd. En dat wanneer je reed de meter niet in de minkant terecht kwam. Dan was er wat mis.
Volts zeggen zo weinig wat dat betreft.

want het is totaal niet belangrijk om te weten of je batterij leeg gekookt wordt of niet. inderdaad, volts zeggen zo weinig :')
 
Vroeger zaten in auto's op het dashboard een Ampèremeter met + en - schaal. Kon je zien of je accu wel of niet bij geladen werd. En dat wanneer je reed de meter niet in de minkant terecht kwam. Dan was er wat mis.
Volts zeggen zo weinig wat dat betreft.
Als je spanning hoger is dan de accuspanning weet je toch dat hij wordt bijgeladen en als hij lager is dat je de accu leeg trekt?
 
Ik vind een voltmeter op de motor wel handig :Y

Ik kan zien dat gelijk na het starten bij het wegrijden de spanning oploopt tot iets meer dan 14 V en dan binnen de 10 km rijden alweer teruggezakt is naar 13, 2 V. De accu is weer op pijl *O*

Als ik stil sta knijp ik wel eens de voorrem in of trap op de voetrem en zie de voltmeter iets zakken. Ik weet dan dat mijn remlicht het nog doet en de beide schakelaars ook schakelen :}
 
Ik vind een voltmeter op de motor wel handig :Y

Ik kan zien dat gelijk na het starten bij het wegrijden de spanning oploopt tot iets meer dan 14 V en dan binnen de 10 km rijden alweer teruggezakt is naar 13, 2 V. De accu is weer op pijl *O*

Als ik stil sta knijp ik wel eens de voorrem in of trap op de voetrem en zie de voltmeter iets zakken. Ik weet dan dat mijn remlicht het nog doet en de beide schakelaars ook schakelen :}
Gaat bij jouw motor de laadspanning naar 13,2 volt als de accu weer is geladen?
Is dat een BMW?
 
Heb er al jaren ook een:

014_zpsc9rlyxaw.jpg


Heeft me al een paar keer voor onheil behoed!

Marc
 
De voltmeter zit aan het eind van de draadboom. Je hebt spanningsverlies over de + draad. Bij het laden gelijk na het starten is de spanningsval over de + leiding hoger door de hogere laadstroom dan na enige tijd. Hierdoor zakt dus de aanwijzing van de voltmeter.
Is dit alleen bij een BMW het geval?
Ik heb dit systeem nooit eerder gezien.
Wat gebeurd er dan als je na die 10 minuten je verlichting aan zet?
Er loopt dan meer stroom dan eerst na die accu.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nee beter alleen de SR als de SR + de accu als gevolgschade.

Ik heb het helemaal verkeerd geïnterpreteerd,excuses :$

Ts (en jij) bedoelen dus voltmeter onboard.

Mijne maxsijn 600i heeft dat :P ,als je deze start geeft ie eerst het voltage,in het display, weer.
Na een 10-tal seconden gaat dit over in de tijd :)
 
Laatst bewerkt:
Heb er al jaren ook een:

[afbeelding]

Heeft me al een paar keer voor onheil behoed!

Marc

Hmmm.... Je doet er zo te zien anders vrij weinig mee, uitgaande van die precisie Alibaba meetapparatuur.

Een motorfiets accu welke in ruste maar 11.9 Volt kan leveren is eigenlijk gewoon "stuque" als je in ogenschouw neemt dat één accu-cel 2,1V moet kunnen leveren en een moderne motorfietsaccu 6 cellen heeft :P
 
Laatst bewerkt:
Hmmm.... Je doet er zo te zien anders vrij weinig mee, uitgaande van die precisie Alibaba meetapparatuur.

Een motorfiets accu welke in ruste maar 11.9 Volt kan leveren is eigenlijk gewoon "stuque" als je in ogenschouw neemt dat één accu-cel 2,3V moet kunnen leveren en een moderne motorfietsaccu 6 cellen heeft :P

6x 2.3 = 13.8 -> :N
2.1V -> :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan