kenteken zijkant gezeur

Goeie zaak , dat staat ook als een drol die plaat op de zijkant ..

zijn we daar mooi vanaf .. :t
 
Ik zou 't gewoon óók als "patch" op m'n vestje naaien .... Beetje 't zelfde als wat je bij een truck (trekker) ooit ziet, daar staat 't kenteken vaak in stickervorm op de achterkant van de cabine zodat de verbalen 100% zeker bij de juiste chauffeur uit komen :P
 
Denk dat het in België ook niet mag. Weet het niet zeker.

Wel is hier nog niet zo lang geleden een politieker druk bezig geweest met zijn idee te promoten, namelijk, het opnieuw verplichten van een kentekenplaat op de voorkant van de motor B|

Gelukkig lachtte de rest van de politiekers hem gewoon uit })
zo doen die andere politiekers toch eens een keertje iets goeds :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou 't gewoon óók als "patch" op m'n vestje naaien .... Beetje 't zelfde als wat je bij een truck (trekker) ooit ziet, daar staat 't kenteken vaak in stickervorm op de achterkant van de cabine zodat de verbalen 100% zeker bij de juiste chauffeur uit komen :P
U kent het verschil niet tussen een zeecontainer en een verbaal?

Ok, het is allebei een straf. Dat dan weer wel. :X
 
Ik hou hem zelf lekker in het midden, maar denk dat de helft van de politiepetten het niet eens weten of er überhaupt mee bezig zijn. Als je er wel voor bekeurd wordt ben je net die ene pechvogel.
 
Heeft nooit gemogen. Het enige is dat het nu weer eens in het nieuws is gebracht.

Tis schijnbaar maar net hoe je het leest.
Er zit nogal wat ruimte voor discussie heb ik mij laten vertellen.
Hij hoeft niet in het midden van de motor te zitten, maar.....
Gevalletje klok horen luiden. Geen expert. Maar zo heb ik het ooit begrepen.


*Blij dat ik nooit de ambitie heb gehad jurist te worden*
 
Heeft nooit gemogen. Het enige is dat het nu weer eens in het nieuws is gebracht.
Voor het eerst dat er een Hof uitspraak heeft gedaan, dus wel degelijk nieuws. Het gaat nog naar de Hoge Raad.

Wel eindelijk duidelijkheid, in het verleden loonde het nog om in bezwaar te gaan.
 
Tis schijnbaar maar net hoe je het leest.
Er zit nogal wat ruimte voor discussie heb ik mij laten vertellen.
Hij hoeft niet in het midden van de motor te zitten, maar.....
Gevalletje klok horen luiden. Geen expert. Maar zo heb ik het ooit begrepen.


*Blij dat ik nooit de ambitie heb gehad jurist te worden*



Voor het eerst dat er een Hof uitspraak heeft gedaan, dus wel degelijk nieuws. Het gaat nog naar de Hoge Raad.

Wel eindelijk duidelijkheid, in het verleden loonde het nog om in bezwaar te gaan.

Het is maar hoe je het WIL lezen ?
Dat is met alle wetgeving zo, maar dit is altijd al duidelijk omschreven geweest voor mensen die zich in de tekst hebben verdiept, alleen mensen die hun eigen mening willen laten horen zonder zich te hebben geïnformeerd dachten nog wel eens dat het wel zou mogen.


Vanaf de eerste werkdag bij deze werkgever kwam ik het al in het grote boze boekje tegen.
Als het daar in staat...dan is het dus een overtreding, anders stond t er niet in :P
En ( niet door mij ik ontmoet alleen hele lieve motorrijders ) ik weet dat er in die jaren ook regelmatig voor geschreven is.

Er zijn dus simpelweg eisen gesteld hoe en waar de kentekenplaat aan de motor bevestigd hoort te zijn. Al decennia lang.

Dat er nu iemand is die zich niet bij de mening van een officier van justitie neerlegt en nog een stap hoger gaat en daar de uitspraak overgenomen word verduidelijkt alleen de zaak. Maar als het eerst zwart was, word het niet nu nog zwarter.
 
Laatst bewerkt:
Het is maar hoe je het WIL lezen ?


Dat is met alle wetgeving zo, maar dit is altijd al duidelijk omschreven geweest voor mensen die zich in de tekst hebben verdiept, alleen mensen die hun eigen mening willen laten horen zonder zich te hebben geïnformeerd dachten nog wel eens dat het wel zou mogen.
Scheiding der machten inderdaad. Als de uitvoerende macht de wet altijd goed zou kennen/interpreteren zou de rechterlijke macht overbodig zijn. Blijkt helaas nog niet zo te zijn.

PS waar moet de kentekenplaat op mijn zijspan eigenlijk zitten. Zit momenteel op de originele plek achterop de motor, maar da's wel links van het midden :?
 
Laatst bewerkt:
Scheiding der machten inderdaad. Als de uitvoerende macht de wet altijd goed zou kennen/interpreteren zou de rechterlijke macht overbodig zijn. Blijkt helaas nog niet zo te zijn.

PS waar moet de kentekenplaat op mijn zijspan eigenlijk zitten. Zit momenteel op de originele plek achterop de motor, maar da's wel links van het midden :?

In dit geval bevestigd de rechtelijke macht de uitvoering.

Officieel gewoon op de plek waar hij ook op de losse motor zou moeten zitten. Alhoewel ik 'm op de achterkant van de bak had geplaatst O-) :X
 
Het verbod is volgens het Gerechtshof benoemd in artikel 7, 6e lid van de Regeling Kentekens en Kentekenplaten, waarin omschreven wordt dat een kentekenplaat "loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig moet zijn aangebracht" en zich daarnaast in verticale stand moet bevinden, met een tolerantie van 5%. Dit betekent dus dat de kentekenplaat in het midden en rechtop gemonteerd moet zijn, anders wordt deze door het Hof geacht "niet behoorlijk zichtbaar" te zijn. Bij het niet voldoen aan de eisen kan een bekeuring worden uitgeschreven voor de gedraging met feitcode K030a met als omschrijving 'het kenteken niet behoorlijk zichtbaar aanwezig hebben op of aan een motorrijtuig'. Dit zorgt dan weer voor overtreding van artikel 40, eerste lid, van de WVW 1994, goed voor een boete van 130 euro.

De term "verticale mediaanvlak" geeft inderdaad aan het exacte midden van de motor. Maar vervolgens staat er dat de nummerplaat daar loodrecht op moet staan. Loodrecht betekent in dit geval haaks, onder een hoek van 90 graden. De nummerplaat moet dus ten opzichte van de middellijn haaks staan. Maar mag dan volgens mij ook links of rechts van het midden gemonteerd worden, en niet persee OP de middellijn. De conclusie van het hof klopt dan toch niet???
 
Laatst bewerkt:
Elke motor heeft een typegoedkeuring. Die typegoedkeuring is toegekend aan een nieuw model wat op de Nederlandse markt gebracht wordt. En ik heb nog nooit een nieuwe motor af fabriek gezien met een kentekenplaat aan de zijkant. En elke wijziging aan die typegoedkeuring kan voor problemen zorgen bij een controle.
Dus niet proberen recht te lullen wat krom is, formeel hoort je plaat aan de achterkant van je motorfiets. Zit hij daar niet loop je dus het risico van een prent van ik dacht €130. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. Dus al die "Ja, maar...." verhalen snijden geen hout. We weten het eigenlijk wel, maar ........... .
En vaak hebben wij hier in Nederland mazzel van te weinig blauw op straat en de gecompliceerde omschrijvingen van onze wetgeving. Ik sprak Zwitsers en als die maar iets veranderen aan hun motor moeten ze daar de schriftelijke toestemming van bij zich dragen. Dus valt het hier nog best wel mee.
 
Laatst bewerkt:
Het verbod is volgens het Gerechtshof benoemd in artikel 7, 6e lid van de Regeling Kentekens en Kentekenplaten, waarin omschreven wordt dat een kentekenplaat "loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig moet zijn aangebracht" en zich daarnaast in verticale stand moet bevinden, met een tolerantie van 5%. Dit betekent dus dat de kentekenplaat in het midden en rechtop gemonteerd moet zijn, anders wordt deze door het Hof geacht "niet behoorlijk zichtbaar" te zijn. Bij het niet voldoen aan de eisen kan een bekeuring worden uitgeschreven voor de gedraging met feitcode K030a met als omschrijving 'het kenteken niet behoorlijk zichtbaar aanwezig hebben op of aan een motorrijtuig'. Dit zorgt dan weer voor overtreding van artikel 40, eerste lid, van de WVW 1994, goed voor een boete van 130 euro.

De term "verticale mediaanvlak" geeft inderdaad aan het exacte midden van de motor. Maar vervolgens staat er dat de nummerplaat daar loodrecht op moet staan. Loodrecht betekent in dit geval haaks, onder een hoek van 90 graden. De nummerplaat moet dus ten opzichte van de middellijn haaks staan. Maar mag dan volgens mij ook links of rechts van het midden gemonteerd worden, en niet persee OP de middellijn. De conclusie van het hof klopt dan toch niet???

Dit is een soort van: "de voorrijder heeft altijd gelijk" :+

Wiskundig gezien heb je gelijk. Loodrecht is loodrecht en heeft niets met het midden te maken. Maar de voorrijder rechter heeft altijd gelijk (zo lang men nog niet klaar is met de rit nog niet uitgeprocedeerd is)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan