GS500 afgebroken uitlaat bout

27 jun 2016
32
0
VIJLEN
hallo iedereen,

ik heb afgelopen donderdag de uitlaat van mijn GS500E eraf gehaald en ingewikkeld met glasvezel. dat is allemaal prima gegaan echter tijdens het terug plaatsen van de uitlaat is een van de bouten afgebroken tijdens het aandraaien. er steek nog ongeveer 2 tot 3 mm uit. ik heb contact gehad met mijn lokale monteur en die gaf aan dat ik het beste kan langs komen(ik heb zelf niet het gereedschap ervoor). hij zei dat het niet erg is om de uitlaat te monteren met 3 bouten ipv 4 (2 per cilinder, rechter cilinder heeft de afgebroken bout)en naar hem toe te rijden op de motor. zelf ben ik echter bang dat als ik de uitlaat ga monteren met 3 bouten dat die ook kunnen afbreken of erger nog dat de uitlaat los gaat tijdens het rijden. van mijn huis naar de monteur is het 17km(met een stukje snelweg). Maandag heb ik afgesproken om langs te gaan. ik kan de motor niet op een andere manier brengen en hij kan niet bij mij langs komen.

kan ik met deze uitlaat ernaar toe rijden? en wat zijn eventuele risico's?
 
Ik zou het gewoon doen. Risico dat hij er onderweg afvalt of nog meer bouten afbreken is m.i. laag. Zeker als je rustig aan doet.

Kans dat je bij het monteren van de uitlaat nog meer bouten afbreekt... Tja. Hangt er vanaf hoe lomp je bent.
 
kan best kan hooguit wat lekken en kabaal maken en er kunnen bij donker weer soms wat vlammen te zien zijn maar kwaad kan het niet. ik ken iemand die tijden bewust met een uitlaat heeft gereden die niet goed vast zat op cilinder. hij vond het een mooi geluid en hij vond de vlammen ook wel leuk. de buren dachten er iets anders over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan