ZAC Race 2 / 2theEx / vrij rijden: Vrijdag 5-5 CPZ

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.581
36.094
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Vrijdag mogen we alweer, deze keer is Zandvoort aan de beurt!
Hebben we er alweer zin in?

Schijnbaar is de eerste fase van het nieuwe asfalteren gereed (of de hele baan nu al?)

Tijdschema: http://www.rszmotorsport.nl/wp-content/uploads/2017/01/TIMING-EVENT-DAY-3.pdf

Nog wat aanvullende info!
Vanaf 18:15 zal de Zeeweg (N200) afgesloten zijn ivm de dodenherdenking. Via de N201 kan je wel bij het circuit komen.
Verder gaat het hek om 21:00 op slot. Alléén voor noodgevallen is de sleutel hiervan bij 2tires racing/2theEx.
 
Laatst bewerkt:
Laatste bericht wat ik gehoord heb is dat op 300m na de gehele baan voorzien is van een nieuwe laag asfalt. Heb begrepen van auto coureurs dat de baan op bepaalde punten nog erg glad was door vuil. Dat wordt minder naarmate er meer gereden wordt.
 
Laatst bewerkt:
Laatste bericht wat ik gehoord heb is dat op 300m na de gehele baan voorzien is van een nieuwe laag asfalt. Heb begrepen van auto coureurs dat de baan op bepaalde punten nog erg glad was door vuil. Dat wordt minder naarmate er meer gereden wordt.

Oke, goed om te weten.

9:45 weten we meer. Misschien als ik donderdag op tijd ben een rondje over de baan lopen :)
 
Hier kan je zien welk stuk nog niet gedaan is:
Ziet eruit als tijdgebrek, geen idee wanneer ze dit alsnog gaan doen. Hopelijk niet vlak voor de 5e.
 
Ik ben er ook bij :]

Afgelopen keer gepromoveerd van de rookie cup naar sportcup 1000 dus waarschijnlijk wordt het in de weg rijden 8-) ik heb er in ieder geval zin in.
 
Oei, dat is precies het verkeerde stuk. Maar goed, alsnog gas op de piep.
Ik hoor wel dingen van auto coureurs over 2 seconden tijdwinst toen de helft was gedaan. :o
 
Oei, dat is precies het verkeerde stuk. Maar goed, alsnog gas op de piep.
Ik hoor wel dingen van auto coureurs over 2 seconden tijdwinst toen de helft was gedaan. :o

Vind ik wel vrij veel?

Maar we zullen zien. Gewoon lekker rijden. Sowieso proberen alles weer heel mee te nemen.
 
Wel mooi dat al die aanrem punten van de auto,s een keer glad zijn gestreken scheelt weer een hoop bobbels .
We gaan het mee maken de 5e *O*
 
Vind ik wel vrij veel?

Maar we zullen zien. Gewoon lekker rijden. Sowieso proberen alles weer heel mee te nemen.

Alles heel meenemen? Dan kan je beter helemaal niet gaan. Wat dacht je als Marquez zo'n instelling had? :+

Mijn eerste dag zandvoort duurt nog wel effe ben ik bang. Het is mijn favoriete baan (na Spa natuurlijk).
 
Alles heel meenemen? Dan kan je beter helemaal niet gaan. Wat dacht je als Marquez zo'n instelling had? :+

Mijn eerste dag zandvoort duurt nog wel effe ben ik bang. Het is mijn favoriete baan (na Spa natuurlijk).

Ja maar, ja maar, ik krijg van niemand een nieuwe als ik wat opvouw.
 
Voor diegene die 4 mei al naar het circuit gaan. Hou er rekening mee dat de Zeeweg vanaf 18 uur een aantal uur is afgesloten ivm de dodenherdenking.
 
Hier vast wat aandachtspuntjes na 2 droge sessies MSL vandaag: er zijn een paar hobbeltjes bij gekomen waarvan de lastigste ligt tussen gp chicane en Scheivlak tegen de curbs aan dus neem een wat wijdere lijn uit de gp om hier niet overheen te komen want je raakt er aardig door uit balans als je niet oppast.
Bos uit is nog oud asfalt maar vanaf het punt dat het rechtuit gaat is het nieuw. Mijn eindsnelheid voor de Tarzan bleek door de betere grip een stuk hoger dan ik gewend was waardoor ik me 2 keer verremde en daarna maar iets voor het 150 meter bord heb geremd.
Verder is de baan mooi vlak en de grip enorm verbeterd maar het vreet banden dus neem daar genoeg van mee ;-)

Succes allemaal vrijdag !!
 
Hier vast wat aandachtspuntjes na 2 droge sessies MSL vandaag: er zijn een paar hobbeltjes bij gekomen waarvan de lastigste ligt tussen gp chicane en Scheivlak tegen de curbs aan dus neem een wat wijdere lijn uit de gp om hier niet overheen te komen want je raakt er aardig door uit balans als je niet oppast.
Bos uit is nog oud asfalt maar vanaf het punt dat het rechtuit gaat is het nieuw. Mijn eindsnelheid voor de Tarzan bleek door de betere grip een stuk hoger dan ik gewend was waardoor ik me 2 keer verremde en daarna maar iets voor het 150 meter bord heb geremd.
Verder is de baan mooi vlak en de grip enorm verbeterd maar het vreet banden dus neem daar genoeg van mee ;-)

Succes allemaal vrijdag !!

Top bedankt voor de info!
 
Tot 21:00 kan je donderdag het terrein op.
Daarna is alléén voor noodgevallen de sleutel bij 2tires/2theEx te vinden.

De poort onder de baan door is dan afgesloten.
 
Laatst bewerkt:
Tot 21:00 kan je donderdag het terrein op.
Daarna is alléén voor noodgevallen de sleutel bij 2tires/2theEx te vinden.

De poort onder de baan door is dan afgesloten.

Okee top, wel klote zeg zo vroeg, maar zal er iets voor 21:00 proberen te zijn dan maar ! :)
 
Laatst bewerkt:
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=...GIq_2KYXKVmNEd3O-VxBEAYg&ust=1493803329780482

Mannen, ik was gister aanwezig met MSL, maar kwam pas s`ochtends aan wat slecht beviel, nu zeiden ze tegen mij dat het paddock wordt afgesloten om 20:00 uur, maar ik weet dus niet wat ze er mee bedoelen. Is alleen P1 niet beschikbaar of P2 ook niet?? (Zie bijgevoegde link).

Groeten Ben

Eventueel kan je natuurlijk wel voor de poort parkeren naast het huisje links ervan.
Maar als je alles uit moet ruimen alvorens je kan pitten is het ook niet alles..
 
Eventueel kan je natuurlijk wel voor de poort parkeren naast het huisje links ervan.
Maar als je alles uit moet ruimen alvorens je kan pitten is het ook niet alles..

De poort is inderdaad tot 21:00 open, dat is wel haalbaar voor mij !

Wat zijn trouwens de tijden in de ROOKIE cup? Limiet assen 2.05 + 7 seconde is 2:12??
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan