Honda XR600 start niet met warme motor

drestar

Die hard MF'er
5 dec 2015
477
1
Hallo ik heb een Honda XR600 en start goed als die koud staat.

echter als de motor warm is en ik zet hem stil dan start hij met geen mogelijkheid meer.

als ik de bougie eruit haal dan vonkt deze gewoon maar staat die gewoon wel kurkdroog terwijl er gewoon benzine in de carb zit??

ik kan dan kicken wat ik wil,zelfs met gas open maar de bougie word niet nat bij warme motor.

de bougie is overigens wel erg zwart van kleur. er zit sproeier 170 in maar hij zou toch moeten kunnen starten?

vreemd dat hij dan wel benzine krijgt bij koude start..de motor rijd voor de rest wel gewoon goed en valt ook niet uit met warme motor als die draait..

misschien dat er hier iemand is die weet wat er mogelijk aan de hand is?
 
ik volg je grotendeels, maar voor cylinderkoppen en nokkensas/drijfstang/krukaslagers gebruik ik hem altijd. cylinderkoppen niet op moment trekken is gewoon dom, zeker bij multicylinders. niemand heeft dat gevoel in zijn armen en moet meestal voorbij het punt aangetrokken worden waarbij je gezond verstand zegt dat de bout nu ieder moment kan breken.

Klopt, cilinder en kop moeten altijd iets strakker als je denkt.

Ik heb er geen moeite mee, ook nooit gehad.

Je moet ook wel je materiaal kennen, een gehard m6 boutje dat in een gehard stuk ijzer gaat kan erg veel hebben.
Maar je moet niet hetzelfde proberen met een normaal m6 boutje in je carterdeksel...

Ik heb (hier) ook al tevaak gelezen dat de waardes aangehouden werden, maar de boel toch stuk is gedraaid.

Het maakt denk ook wel uit of je aan oude of nieuwe motoren sleutelt.

Een boutje van 40 jaar is er waarschijnlijk vaker uit geweest als 1 van 2 jaar.
 
hoe meer ik rijd hoe minder dat hij stilvalt.valt nu na een paar dagen rijden zelfs helemaal niet meer uit maar draaid nog wel soms iets op in toeren bij gas dicht maar ook veel minder.

waar zou dat aan liggen? aanslag?
 
Terug
Bovenaan Onderaan