Cdi unit van handa nx650 dominator

Svennerd

Rookie
17 apr 2017
7
0
Stevensweert
Hallo motorvrienden,
Onze nx650 is toe aan een reparatie of vervanging van de cdi unit. Nu is het voor deze motor niet meer de moeite waard om 200 euro voor een unit uit te geven dus het wordt openmaken of goedkoop vervangen. Nu zie ik op amazon.de dat er units van 25 euro zijn. Kan iemand me vertellen of deze units van 25 euro goed werken?
 
Idd, eerst proberen te repareren.
En mocht dat niet lukken, dan zou ik het voor die 25 euro gewoon proberen.

Heb je al bij motorsloperijen gekeken of daar nog een CDI lag?
 
Laatst bewerkt:
Zou liever een 2e handsje proberen dan een China ding. Ondanks dat een 2e hands bij Boonstra nog steeds €100,- kost.
kapjes en ander plastic uit China is geen probleem maar echt zaken waardoor je stil komt te vallen zou ik echt niet doen.
Een vriend had een SR uit China laten komen en had er bíjna 3 maanden lol van...
 
Als je huidige CDI toch al stuk is, waarom niet een poging doen hem te repareren.
Heb dit zelf al bij meerdere CDI's gedaan en ze deden het allemaal weer na afloop.

Probeer hem eerst eens voorzichtig open te krijgen en kijk wat je aantreft. De how-to in je andere topic is weliswaar voor de NX250 maar zo krijg je een goed idee hoe je ongeveer te werk moet gaan. Het moet in ieder geval allemaal met beleid. Als hij ingegoten is heb je er wat meer werk van, maar je kan het altijd een poging geven als het toch allemaal met een klein budget moet.

De cdi's die ik gedaan heb waren ook ingegoten en deze heb ik op de kop boven een bakje thinner gehangen (net met het gietsel in de thinner). Na een aantal uren kon ik het zo van de printplaat aftrekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan