Accu vervangen na contact aan laten?

Delcasa

Die hard MF'er
12 jul 2011
642
2
Amsterdam
Ik heb vorige jaar december een nieuwe accu laten plaatsen, Yuasa en van de week had ik mijn contact aan laten staan en 's ochtends dus nu prik meer. Geen enkel ledje ging nog aan, als ik nu de multimeter er aan hang komt deze op 5.85V !

Ben ik nu echt mijn nieuwe accu kwijt geraakt door 1 nachtje contact aan laten staan ?!


Dat is niet een klein beetje laag meer... Ergens las ik dat diep ontladen accus nog te redden kunnen zijn als ze redelijk nieuw zijn, mijn lader kan hier niks meer mee; geven jullie nog hoop?
 
Inderdaad aan een andere accu hangen, hoeft niet eens in een auto of zo. Als het maar een beetje volle accu is. Als de spanning boven de 10v of zo is pikt de lader het wel weer, dan volledig opladen.

Van een keer diep-ontladen gaat hij nog niet stuk.
 
Hangt nu aan een auto, eerst ff paar minuten laten staan zo. Wel draaiende auto. Na 5 minuten Wilde motor wel startsen maar liep heeeel bokkerig, toerental wees 7k aan maar klonk als 3.

Spelen met gas wel draaiende gehouden voor Minuut of twee maar viel town echt uit.

Hangt nu weer aan de auto, laat wat Langer hangen nu voor de tweede poging.

PS, mobile heeft alleen engekse spellcheck dus mn posts zijn wat gebrekkig;)

Edit: nu op 9.8V, auto is straks nodig dus ik hang m thuis aan de lader voor paar uur en vanavond weer ff proberen... Op hoop van zege!
 
Laatst bewerkt:
Heb nou ff gewoon geduld, eerst helemaal opladen cq nacht aan de lader, dan pas weer proberen
Geen tweede poging gedaan. De eigenaresse van had auto weer nodig dus toen ik de kabels eraf. Even gemeten en kwam op 10.2V

Kwartiertje later aan de lader gehangen maar laadde niet. Ik meten; zit nu op 8.07V -O-

Vanavond dan maar weer wat langer aan de auto?
 
Hmm.... 6.96V nu. De lader herkent 'm enkel als 6V batterij maar wilt er verder niets mee beginnen :')

Lijkt dat too gelijk heeft, gaat wel erg hard zo, niet?!

Motozoom is in de buurt en tot 21:00 open, denk dat avond eten even moet wachten en ik op de trapfiets spring.
 
Heb je niet gewoon nog een 12 (tot 14) volt voeding liggen? Kan ook gewoon een adapter zijn van t een of ander... Lood accu's zijn een soort van zelf regulerend dus zolang het voltage goed is wordt het opgenomen vermogen vanzelf minder als de accu vol raakt.

*zal vast niet helemaal technisch correct zijn hoe ik eea opschrijf maar in de grote lijn klopt het volgens mij wel ;)
 
Wij hebben een auto die maanden niet wordt gebruikt, buiten staat en een ecu heeft en dus een beetje stroom gebruikt. Die is al een paar keer helemaal morsdood geweest zodat er geen halve volt spanning meer in de accu zat,

Ik haal dan de accu er uit, zet hem een nacht onder de lader en dan doet ie het weer. Nu staat hij achter het huis met een zonnecelletje achter het voorruit, maar die accu zat er al in toen we hem drie jaar geleden kochten en toen was het al een oude accu.

Dus ik denk dat jouw accu wel weer op stoom te krijgen moet zijn.
 
Laatst bewerkt:
dan moet ik misschien maar eens een andere lader kopen want de mijne krijgt hier geen enkel leven meer in :( De lader die ik heb is van de Lidl; destijds werd gezegd dat die intern hetzelfde zou zijn als een bepaald model ctec. De lader zou een lege accu weer tot leven moeten kunnen brengen maar daar is geen sprake van :(

Net naar motozoom geweest, 12V 10ah accu uit t schap gepakt; is het er een die je zelf nog moet vullen. FML. Bestaat dat nog ?! xD

Anyhow. Ik ben dus nog geen stap verder... eerst maar eens m'n avondeten in elkaar draaien
 
Bij een onderhoudsvrije accu zit idd een zuurpack. Een gewone moet je zelf afvullen met accuzuur en daarna bijvullen met demiwater.
Dit is dus inderdaad een 'droge' accu die zelf nog met electrolyt gevuld moet worden. De accu's die ik voorheen had waren altijd van het 'zuurpack' type.

Heb je geen normale lader, zonder allerlei programma's?
Ik heb een normale adapter, gewoon zo'n ding met output 12V/4A

Nu zou een dooie accu eerst eigenlijk tot leven met laag amperage moeten om pas vanaf de 10V snel te laden met hoog Amperage toch?

Kan ik met deze adapter een Buurman & Buurman oplossing bouwen? :Y
 
Ik weet niet of ik in zo'n ding wel vertrouwen zou hebben, om een accu(tje) te "onderhouden" misschien wel maar om een lege vol te te douwen????

Ik bedoel gewoon zo'n autoacculader, even een uurtje erop, kun je die niet lenen bij een buurman of zo?

Baat het niet dan schaad het niet, de accu is nu toch waarschijnlijk al overleden.
 
Laatst bewerkt:
Dit is wat ik heb. "Gewoon" een acculader.... Maar zoals je ziet staat 'ie op 6V en groene lampje "FULL". Met de knop zou je een andere modus moeten kunnen kiezen maar dat wil 'ie niet accepteren :(

Het boekje geeft aan dat de lader automatisch lege accu's herkent en tot leven brengt. Merk er weinig van ;)

Een handige buurman heb (ken) ik niet, er zitten soms een paar gasten de sleutelen aan GS1200's in een garage in de straat maar helaas vandaag niet...



 
Laatst bewerkt:
Die lidl lader is ook redelijk ruk, je zal d'r wel geluk mee moeten hebben.
Herkende bij mij regelmatig een volle accu niet als ie in "onderhoud" standje moest gaan.

-1 accu.

Fikte er gelukkig uit na hem een keer vergeten te zijn met starten dat ie er nog op stond.
 
dat is een "slimme" lader en merkt zelf of het een 6v dan wel een 12v batterij is. als hij 6.96V ziet weet hij automatisch dat het een 6V batterij is en dat ze vol is. daar zitten geen kabouters in die door de kabels reizen en in de batterij het aantal cellen gaan tellen ...

als er op de verpakking staat dat hij lege accu's oplaadt : een 12V batterij is met 9V meer dan helemaal leeg.
je moet een ouderwetse "domme" lader hebben die in princiepe gewoon werkt als een voeding : die levert 12V altijd, no matter what. als je een adapter/lader van 12 a 14V hebt van eendert wat, kan je het daar ook mee proberen.
 
Goed. Een 'domme' lader heb ik niet. Ik neem aan dat eentje uit deze link bedoelt wordt? Voor een 10tje zal hier weinig "smart" elektronica inzitten lijkt me


Aan een normale 12V adapter hangen vind ik eng als ik niet thuis ben dus doe ik vandaag niet. Accuzuur kan ik online niet eens vinden om te kopen (toegegeven, niet heel lang gezocht) nu heb ik de motor niet persé nodig, maar ja; wel fijn als 'ie er is!
 
Goed. Een 'domme' lader heb ik niet. Ik neem aan dat eentje uit deze link bedoelt wordt? Voor een 10tje zal hier weinig "smart" elektronica inzitten lijkt me


Aan een normale 12V adapter hangen vind ik eng als ik niet thuis ben dus doe ik vandaag niet. Accuzuur kan ik online niet eens vinden om te kopen (toegegeven, niet heel lang gezocht) nu heb ik de motor niet persé nodig, maar ja; wel fijn als 'ie er is!
Dat is een druppellader.

Accuzuur is ook lastig met versturen. Daarom zit t ook niet in de accu, als deze geleverd worden.

Bij automaterialenzaak te koop.

Maar een particulier kan er weinig mee. Een accu koop je compleet, bijvullen doe je niet met accuzuur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan