Doorrijden met kapotte/gescheurde uitlaat?

awesomegeest

Rookie
2 mei 2017
3
0
Den Haag
Hey people,

Ik heb al even rondgezocht maar nog niks gevonden. Na de aankoop van een Suzuki Sv650s heb ik op de terugweg een scheur in de uitlaat gereden. (lang stilgestaan, even flink gasteven en kaduuk). Anyway, ik heb een nieuwe uitlaat besteld waar ik een week op moet wachten. Aangezien ik wel wil en moet rijden, vroeg ik mij af of het kwaad kan om met een scheur/gat in je demper te rijden behalve dat het een hoop lawaai maakt en mogelijk een flinke boete opleverd?

Thanks!

full
 
Cola blikje? Bierblikjes zijn er ook in halve (groter oppervlak) liters te verkrijgen. En de inhoud smaakt meestal beter. ;)
Beste is 6pack halve liters.
Dubbele laag en zo.
Daarna beloning om ff trots naar je mcguyver dingetje te kijken.

Let op met proefritje, eerst ontnuchteren.
 
Is het vreemd dat een uitlaat zo losscheurt en dan ook nog aan deze kant van de ophanging ?
Ja.
Zo te zien niet een geheel verotte uitlaat.
En de plek doet denken aan onder spanning staan. Totdat t een keer mis gaat. Dan scheurt t meteen een stuk open.

Is verkeerd gemonteerd geweest, lijkt wel.
 
ik vind het ook wat vreemd dat de kopse kant van het gescheurde stuk de zelfde kleur heeft als de buitenkant. normaal heeft een vers breukvlak een andere kleur als de kant die al heel lang in aanraking is met zuurstof.
ik vermoed dus dat dit een probleem wat wat al langer bestond en niet verholpen is.
 
ik vind het ook wat vreemd dat de kopse kant van het gescheurde stuk de zelfde kleur heeft als de buitenkant. normaal heeft een vers breukvlak een andere kleur als de kant die al heel lang in aanraking is met zuurstof.
ik vermoed dus dat dit een probleem wat wat al langer bestond en niet verholpen is.

Er is een klein scheurtje te zien waar je dat idd ziet :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorig jaar exact hetzelfde gehad, ook met de SV.

Ging lekker een stuk rijden, niks aan het handje, maar toen ik bijna thuis was moest ik een Golfje met wat oudjes erin ontwijken, dus stukje over de stoep gereden, anders hadden ze me omver gekegeld.

Maar toen ik dat stoepje weer afreed, en mijn weg vervolgde naar huis klonk de motor ineens een stuk luider, :+
Ook de demper zo gescheurd, en na demontage ervan bleek dat er een oude breuk zat, tussen de 2 boutjes waar het ophangbeugeltje mee vastzit op de demper. Was te zien, op de wijze zoals too het hierboven omschreef.
Denk zelf dat bij mij het stoeprandje van 20 cm, waar ik afreed de doodsklap voor die demper was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan