Accu probleem?

motormuisAn

MF'er
26 jan 2017
46
0
Utrecht
Ik heb een vraag mbt m'n XJ600 (s?) uit '91 (volgens mij wel diversion).

Sinds nu sloeg hij ineens af, toen ik aan het afremmen was. Eerder nooit accu/startproblemen gehad (behalve een tijdje datie moeilijk aan z'n benzine leek te komen). Start standaard met choke, werkt nu ook niet. Lijkt een accuprobleem, verlichting werkt nl ook niet op zo'n moment. Zet ik hem vervolgens in z'n vrij en loop ik er een paar meter mee, gaan de lampjes weer branden. Wil ik vervolgens rijden of schakelen, slaatie me binnen de kortste keren weer af (incl licht).

Waar kan dit probleem zitten? Heb zelf al wat dingen gelezen mbt kapotte of lege accu, of spanningsregelaar. Ben zelf alleen a-technisch, heb niet de juiste gereedschappen om dingen door te meten en hij staat momenteel op Utrecht CS omdatie onstartbaar was.

;(
 
Zie het topic accu en laadsysteem in de lijst how to.

Maar begin met controleren of accupolen goed vast zitten, zekeringen goed zitten, etc. De dingen die je op straat kunt doen.

Dan ev voertuig met startkabels er naast.
 
gaan de lichtjes ook branden als je je stuur draait?

Niet specifiek, vooral weer als er een stukje mee gelopen was...?! Maar kan ook gewoon beweging zijn als er iets half recht zit. Begrijp alleen niet waarom hij er dan volledig mee ophoud, als het aan de accu ligt en hij is gestart moet hij toch gewoon blijven draaien?!
 
Niet specifiek, vooral weer als er een stukje mee gelopen was...?! Maar kan ook gewoon beweging zijn als er iets half recht zit. Begrijp alleen niet waarom hij er dan volledig mee ophoud, als het aan de accu ligt en hij is gestart moet hij toch gewoon blijven draaien?!

niet als je batterij niet meer wordt opgeladen en de motor dus zelf geen spaning meer opwekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan