overflow flesje koelvloeistof

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
14.866
10.724
nultwintig
Ik ben mij een beetje aan het informeren hoe dit te doen,
wil uiteraard wel een beetje een nette (budget) oplossing,
kom op ebay eea tegen,
verder nog iemand met ideeën?
voorbeeld wellicht?
 
meer info zou helpen met het meedenken. waar is het voor wat voor blok zit er in hoeveel volume heeft het koelcircuit moet het er mooi uit zien of kun je het makkelijk verstoppen. wees duidelijk wat je bedoeling is en aan welke voorwaarden het volgens jouw moet voldoen want zoals jij de vraag stelt zul je nooit en duidelijk antwoord krijgen.
 
mijn oplossing:
16406466_1469436249755696_7070366599484363272_n.jpg

onderste slang zit stark door een gat en loopt binnenin tot bijna aan de bodem van de fles. bovenste slang zit maar ca. 1cm in de fles.
Dit kan natuurlijk ook met een ander soort fles/blik/tankje.
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er netjes uit...heb je wat meer details?

nog meer ? heb alles al gezegd :+

gat boren onderin waar banjobout net door kan, langs binnen moer erop (langs iedere kant van de fles een dichting).
in de vuldop een gat boren waar het darmpje net door kan.
een of andere beugel fabriceren om fles op te hangen. heb 2 rubbers erom gedaan die van 1 of andere klem voor buizen kwamen.
 
nog meer ? heb alles al gezegd :+

gat boren onderin waar banjobout net door kan, langs binnen moer erop (langs iedere kant van de fles een dichting).
in de vuldop een gat boren waar het darmpje net door kan.
een of andere beugel fabriceren om fles op te hangen. heb 2 rubbers erom gedaan die van 1 of andere klem voor buizen kwamen.
:t :t :t
 
uiteraard, maar waarom denk je dat deze motoren dat niet hadden ?

dikwijls als je de kuip van een moto haalt (streetfighter ofzo), zit je met een lelijke plastieke tank in het zicht, en dat willen we niet. en dus zoek je iets anders dat de looks niet om zeep helpt . of voor een zelfbouw heb je ook een tankje nodig ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik verbaas me dat die motoren dat niet al standaard aan boord hebben. Is daar een reden voor?


als je mijn ombouwdraadje leest/ doorneemt zie waarom ik het veranderd wil hebben,
de originele was uitgehard (anno 1983) en zat verstopt tussen het frame en motorblok,
even nog een paar siliconen slangetjes erbij zoeken,

wel leuk om te zien hoe dit wordt aangepakt/ veranderd,
koeling van een computer ziet er ook goed uit,
maar hoeveel inhoud heeft dat?
100/ 150 cc?
en is dat dan voldoende???
 
VC12X1.5POLY4%20Cohile%207051%200400%20Hose%20Nipple%20Connector.jpg


weet iemand waar ik zo'n connector kan krijgen?
(in NL)

M12/ M14??

edit..
slangpilaar,
inmiddels vanalles gevonden, maar weinig met metrisch draad...

wie weet wat??
 
Laatst bewerkt:
moet het speciaal metrisch zijn of mag het ook een ander model schroefdraad zijn? modellen zijn vaak makkelijker te verkrijgen in NPT draad of G draad.
veel hydrauliek en pneumatiek winkels kunnen je er wel aan helpen en de lokale ijzerwaren handel die ook compressors en dergelijke verkoopt heeft ze ook wel maar meestal in G of NPT en dan komt 1/4" wel in de buurt die je opgeeft.
In NPT en gas wordt het spul zo veel gebruikt dat ik in Sliedrecht alleen al 5 zaken weet waar ik ze zo kan halen. en voor de moer aan de achterkant gebruik je desnoods gewoon een koppelstuk in de zelfde schroefdraad.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan