ketting smeermiddel

thykha

Die hard MF'er
2 jan 2016
322
0
Oss
kort vraagje.
Ik gebruik nu regelmatig een kettingspray die eigenlijk bedoelt is voor de crossmotor.
Zit hier eigenlijk verschil in met een spray voor een wegmotor.
Ik heb het idee dat het niets uitmaakt maar ben toch benieuwd of het bete is een andere spray te gebruiken.
 
Als je de ketting niet verteld dat het geen crossmotor is maakt het niets uit. Meeste Sprays zullen intussen ook wel o-ring velig zijn.
 
Als het goed is wil je geen zand aan je ketting, dus het kan zijn dat deze spray minder plakkerig is dan 'gewone' kettingspray. ;)
 
Ik raad je S100 weisses kettingespray aan, om en nabij de €15 voor een busje van 400ml. Top spul blijft lang zitten!!

Iedereen z'n persoonlijke mening, maar ik vond dit juist een vervelende ketting spray, heel erg dun vond ik hem.

Ik vind die in die grijs-mintgroene bus het fijnst, merk weet ik ff niet.

Maar iedereen z'n eigen voorkeur uiteraard
 
Zelf gebruik ik de producten van Motul.
Motul geeft voor hun off-road kettingspray aan dat het een niet-kleverige smeermiddel is. Ze zeggen zelf dat het zand, modder en vuil afstotend is en de ketting beschermt in modderige en natte omstandigheden.

Vergelijk ik het met Motul kettingspray voor wegmotoren dan is er geen prijsverschil.

Het zal dus vrij weinig uitmaken.
Je zal met wel kleverige kettingspray misschien je ketting vaker schoonmaken omdat vuil dan wel hecht en ook meer opvalt. Dat is het enige verschil wat ik zo snel kan bedenken.
 
bedankt voor de reacties (ook de nutteloze ;) *D ) blijkbaar maakt het niets uit in prijsverschil ook niet dus ik blijf deze spray mooi gebruiken had er twee bussen van in een aanbieding gekocht.
Inmiddels heb ik van motul ook een klein reisbusje kettingspray gekocht om mee te nemen naar de le mans motogp.
Onderweg zal ik ook wel een paar keer moeten smeren en dan is zo een grote spuitbus niet praktisch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan