Een handige manier om carburateurs terug te duwen

Arghoslent

Die hard MF'er
21 mei 2005
713
0
Hoogvliet
Hoi,

Ik heb mijn kleppen gesteld en ben nu alles weer terug aan het bouwen

Zijn er hier nog mensen die een handige manier hebben om de carburateurs terug te duwen in de aansluit rubbers op het blok?

Ik krijg ze er wel in maar volgens mij niet ver genoeg.
Als ik namelijk er een beetje kracht uitoefen dan haal ik ze met gemak weer los ondanks de klemmen die ik heb aangedraaid


rubbers zijn natuurlijk al op leeftijd

iemand een gouden tip?
 
Boter margarine of vet zowel aan de binnenkant van de rubbers maar ook op de carburateur ,s niet teveel maar ook niet te weinig de slang klemmen goed los beetje wrikken en ze zitten er weer op ,,, ook aan de kant van het lucht filter huis het zelfde ,,,goed kijken dat de rubbers niet dubbel zitten
 
Ken jij de samenstelling van remmen-reiniger?
Remmen reiniger is onder andere bedoeld om te ontvetten. (het zal dus juist geen olie of andersoortige vette bestanddelen bevatten die het glijden gemakkelijk maken.)

Remmen reiniger bevat wèl agressieve vet oplossers. Zoals MEK, Aceton of Tolueen.
Chemische stoffen die zich NIET verhouden met carburateur rubbers en ander kunststoffen.

Het gebruik van remmen reiniger om carburateurs in de rubbers te monteren is ten zeerste af te raden.

Ter info: http://www.kartblog.info/2011/03/remreiniger-samenstelling-weetjes/

Je laat ze er ook niet in zwemmen, een pufje is genoeg. Ik weet dat remmenreiniger smerig spul is, maar heel kortstondig als hulpmiddel kan het geen kwaad.

Bij o.a. de v-strom hoef jij geen olie of vet te gebruiken om de boel te monteren. Voordat je je om kan draaien ligt de boel al weer los.
 
Terug
Bovenaan Onderaan