Een handige manier om carburateurs terug te duwen

Arghoslent

Die hard MF'er
21 mei 2005
713
0
Hoogvliet
Hoi,

Ik heb mijn kleppen gesteld en ben nu alles weer terug aan het bouwen

Zijn er hier nog mensen die een handige manier hebben om de carburateurs terug te duwen in de aansluit rubbers op het blok?

Ik krijg ze er wel in maar volgens mij niet ver genoeg.
Als ik namelijk er een beetje kracht uitoefen dan haal ik ze met gemak weer los ondanks de klemmen die ik heb aangedraaid


rubbers zijn natuurlijk al op leeftijd

iemand een gouden tip?
 
Als ze er al zo makkelijk uit floepen dan zou ik ze niet invetten. Ik gebruik soms wel eens een pufje remmenreiniger. Dit is glad en verdampt weer. Je moet de rubbers er niet in laten weken.

En verder is het helaas gewoon duwen.
 
nou niet heel makkelijk, maar toch schieten ze eruit. morgen zal ik ff gaan fohnen
en hopelijk gaat dat hem worden

nieuwe rubbers kosten toch weer zo gauw 160 euro, beetje te veel naar mn zin
 
Ik heb een aantal maanden geleden mjjn varbs er meerdere keren op en af gehad, o ook buiten aan het werk, zo"n graad of 3, no way dat ze er dan op gaan. Heb ze goed moeten verwarmen door de gasbrander er langs te halen, beetje wd-40 doet ook wonderen
 
Een beetje hefboom heeft me ook wel eens geholpen. Liefst van hout zodat er niks beschadigd, bijvoorbeeld de steel van een hamer. Daarmee kan je dan 'wrikken' door de ene kant tegen de carb te zetten en de andere kant tegen een framebuis o.i.d. (net hoe het uit komt natuurlijk). Dit alles wel met beleid, uiteraard.
 
Hoi,

Ik heb mijn kleppen gesteld en ben nu alles weer terug aan het bouwen

Zijn er hier nog mensen die een handige manier hebben om de carburateurs terug te duwen in de aansluit rubbers op het blok?

Ik krijg ze er wel in maar volgens mij niet ver genoeg.
Als ik namelijk er een beetje kracht uitoefen dan haal ik ze met gemak weer los ondanks de klemmen die ik heb aangedraaid


rubbers zijn natuurlijk al op leeftijd

iemand een gouden tip?

Ik had vorige maand hetzelfde, met warmer weer of binnen gaat het wel makkelijker, ik zag bij mij dat er een plekje van verkeerd erop duwen zit bij mij, de laatste keer daarom wat wd40 op de rubbers gedaan zodat de carbs er makkelijker in glijden.
 
Ik weet niet om welke motor het gaat, maar als je de rubbers er makkelijk vanaf kan halen kun je ze voor een langere periode in heet water leggen. Als ze lekker zijn opgewarmd dan even drogen, vaseline aan de binnenzijde smeren en monteren. Daarna de carbs er in duwen. De rubbers blijven op deze manier langer warm, ook de kern. Met een fohn kom je niet overal bij, en op sommige plaatsen wordt het te heet als je niet uitkijkt.
 
Ik ben geen chemist, sterker nog: ik heb het etiket niet in mijn hoofd zitten, maar roept men niet dat wd40 weekmakers bevat en daarom niet op rubber aangebracht mag worden?

Ik zou dat dus niet doen.
Remmenreiniger verdampt tenminste nog en glijdt ook uitstekend.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geen chemist, sterker nog: ik heb het etiket niet in mijn hoofd zitten, maar roept men niet dat wd40 weekmakers bevat en daarom niet op rubber aangebracht mag worden?

Ik zou dat dus niet doen.
Remmenreiniger verdampt tenminste nog en glijdt ook uitstekend.

Ken jij de samenstelling van remmen-reiniger?
Remmen reiniger is onder andere bedoeld om te ontvetten. (het zal dus juist geen olie of andersoortige vette bestanddelen bevatten die het glijden gemakkelijk maken.)

Remmen reiniger bevat wèl agressieve vet oplossers. Zoals MEK, Aceton of Tolueen.
Chemische stoffen die zich NIET verhouden met carburateur rubbers en ander kunststoffen.

Het gebruik van remmen reiniger om carburateurs in de rubbers te monteren is ten zeerste af te raden.

Ter info: http://www.kartblog.info/2011/03/remreiniger-samenstelling-weetjes/
 
Laatst bewerkt:
Ken jij de samenstelling van remmen-reiniger?
Remmen reiniger is onder andere bedoeld om te ontvetten. (het zal dus juist geen olie of andersoortige vette bestanddelen bevatten die het glijden gemakkelijk maken.)

Remmen reiniger bevat wèl agressieve vet oplossers. Zoals MEK, Aceton of Tolueen.
Chemische stoffen die zich NIET verhouden met carburateur rubbers en ander kunststoffen.

Het gebruik van remmen reiniger om carburateurs in de rubbers te monteren is ten zeerste af te raden.

Ter info: http://www.kartblog.info/2011/03/remreiniger-samenstelling-weetjes/

rustig maar...denk aan je hart...

gelukkig gaat er geen agressieve benzine door die rubbers heen, zo blijven de rubbers tenminste bespaard van harder worden of uitdrogen...


is er gvd niemand hier die af en toe zijn verstand gebruikt
 
Vergelijk het met een lekker wijf waar je een bepaald iets mee zou willen.

Doe het netjes
Maak niks stuk
Indien nodig smeren
Warm maken voor t duwen
Overredingskracht
Maar niet te veel
Etc
 
Terug
Bovenaan Onderaan