CBR600rr onregelmatig stationair/lage toeren

RicardoWilms

MF'er
6 jun 2010
49
0
Weert (Limburg, NL)
Hallo,

Ik heb een CBR600rr gekocht met 15.000 op de klok, motor is in zéer goede staat, aan alles te zien dat er netjes mee om is gegaan, eerste eigenaar verhaal etc.

Er is de afgelopen jaren niet erg veel mee gereden (enkele honderden kilometers).
Motor loopt onregelmatig stationair. Het klinkt alsof hij afwisselend op 3 cilinders loopt en slaat na enige tijd af, ook in de 2e versnelling bij een bocht uitrijden op lage toeren gaat stotend, pakt op hogere toeren +5000 wel goed op.

Als ik hem enkele minuten stationair laat lopen worden alle uitlaten vrijwel direct warm, geen overduidelijk temperatuurverschil (met plantenspuit getest water sist op alle pijpen direct weg). Wat o wat kan het zijn?

Was van plan injectiereiniger erin te gooien morgen, en de bougies en bobines eens te controleren. Iemand suggesties of ervaring hiermee?

Heb deze week mijn A volledig gehaald en het wordt dit weekend goed weer, dus wil graag rijden:)
 
Laatst bewerkt:
Snel advies, ga naar een motorzaak.

Vervang dan meteen ook de bougies dan kan je dat alvast afvinken.

Je hebt deze motor recentelijk neem ik aan en rij je nog met oude benzine ?

FORTE injectiereiniger erin en je tank in 1x leegrijden.

Accu nog goed hij moet 12,7 volt zijn bij het starten iets lager maar niet onder 10V.

Spuit alle elke stekker verbinding in met contactspray en of kijk deze na op corrosie.
 
Laatst bewerkt:
Welk bouwjaar? Carbs of injectie?

Heb je al getankt? Oude benzine wordt slecht, kan je beste vervangen, of indien niet mogelijk, aanlengen met zoveel mogelijk verse peut.

Controleer ook de rubbers van de inlaat, controleer op valse lucht. Ook kan de timing niet goed staan, maar het controleren daarvan is iets meer werk.

Sowieso goed om een grote beurt te (laten) doen na zo lang stilstaan: vloeistoffen verouderen, rubbers drogen uit. Let ook op je banden, als die (te) oud zijn worden ze droog en glad.
 
Welk bouwjaar? Carbs of injectie?

Heb je al getankt? Oude benzine wordt slecht, kan je beste vervangen, of indien niet mogelijk, aanlengen met zoveel mogelijk verse peut.

Controleer ook de rubbers van de inlaat, controleer op valse lucht. Ook kan de timing niet goed staan, maar het controleren daarvan is iets meer werk.

Sowieso goed om een grote beurt te (laten) doen na zo lang stilstaan: vloeistoffen verouderen, rubbers drogen uit. Let ook op je banden, als die (te) oud zijn worden ze droog en glad.

Nou het is belachelijk hoe goed deze motor eruit ziet, de vorig eigenaar was een rasechte perfectionist. Motor is op de Leovince uitlaat na geheel origineel en verkeerd optisch en motorisch in topstaat. Geen droge slangen/scheurtjes/rubbers of wat dan ook, enkele weken geleden had hij nog benzine getankt, desondanks gooi ik er vanmiddag toch injectiereiniger in. Het gaat dus om een injectie, geen carburateurs. Motor heeft 8 injectoren, 4 primaire op het gaskleppenhuis en 4 secundaire die boven de 5.500rpm meespuiten. Gezien het stationair/lage toeren probleem zie ik geen de secundaire injectoren niet als het probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan