Met deze motor op reis?

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
We hadden het al eerder over, en zit nu in tweestrijd wat te doen. Nog een keer de situatie:

-Heb een Z1000SX uit 2014
-Originele accu
-Als ik de motor uitzet met het contact aan, is de accu na ongeveer 10 minuten al zo ver leeg dat hij het startproces afkapt
-Tot nu deze was dit alle keren met de TomTom Rider 400 erin, die dus aan de 12V voeding hangt en dus bijlaadt

Is het normaal dat de electronica in een moderne motor de accu dermate snel leegtrekt dat hij na 10 minuten niet meer start, komt het doordat de TomTom bijgeladen wordt of is de accu gewoon brak?

Ik kan de motor makkelijk een maand laten staan en hij start daarna altijd zonder aarzelen, ook met kou. Ik twijfel nu of mijn accu een beetje gaar is of dat het normaal is. Ik ga van de zomer naar de Noordkaap en twijfel nu om er een nieuwe accu in te stoppen.

Wat zijn jullie ideeen? Dank :)
 
Heren, heren, kalmeert ende bedaart toch! Laten we zijn jeugdige onwetendheid niet verwisselen en foutief interpreteren voor arrogantie! Laten wij stieren niet vergeten dat ook wij ooit jonge pinken waren!!



Eikels.
 
Er zijn altijd mensen die proberen je te besodemieteren om er zelf financieel beter op te worden. Dat zal bij motor zaken ook wel eens gebeuren. Wat ik me afvraag is hoe Ts met zijn erg beperkte kennis op motortechniek gebied kan beoordelen dat ze hem proberen op te lichten.
He? Waar heb ik het over oplichten gehad? Volgens mij mis ik even iets..
 
Technisch een leek, maar gelukkig nog niet zo erg dat ik niet zelf een accu kan vervangen... :+

Als je dan toch zo'n leek bent snap ik niet waarom je niet gewoon een accu besteld hebt en deze erin geploft hebt :?

Je opent een topic waar diverse bruikbare tips uit komen rollen en wat je eventueel nog meer kan checken/meten of het daadwerkelijk ligt aan de accu.

Als er vervolgens gevraagd wordt wat de gemeten waardes zijn komt er ineens een reactie dat jij niks gedaan hebt en dat de ANWB de accu gemeten heeft. Ik snap niet dat je dan zo stom bent om het zover te laten komen dat de ANWB er aan te pas moet komen. Maar je weet nu wel dat je met deze accu niet op reis kon :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan