Honda ST1100 blok vast

Manz

MF veteraan
10 sep 2005
2.459
335
Tukker
Hallo, van kennis St1100 190.000 km motor rijdend weggezet in oktober.

Nu blok vast, startmotor luide klak draait totaal niet rond.

Accu goed! zelfs met starthulp erbij KLAK!

Nu bougies eruit gedraait, achterwiel in de 5de versnelling proberen te draaien of motor aandrukken niets dus vast.

Kruipolie in de cilinders gespoten!

Iemand idee hoe het blok weer ronddraaiend te krijgen..?

Grz :)
 
Laatst bewerkt:
Een blok rijdend wegzetten en vervolgens niet rond meer willen gaan lijkt nogal apart.
Het eerste wat in me opkwam was een hydrolock, weet niet of de motor carbs heeft maar anders waren de vlotternaalden misschien lek geweest.
Als de bougies er uit gaan zou hij wel rond morten kunnen uiteraard. Tenzij je hele tankinhoud in de carter zit tot aan de zuigers maar lijkt me sterk.

Kan je iets aparts in de bougiegaten zien en hoe zit het met je oliepeil?
Eventueel versnellingsbak vastgeslagen? Lijkt me ook sterk maar goed
 
Een blok rijdend wegzetten en vervolgens niet rond meer willen gaan lijkt nogal apart.
Het eerste wat in me opkwam was een hydrolock, weet niet of de motor carbs heeft maar anders waren de vlotternaalden misschien lek geweest.
Als de bougies er uit gaan zou hij wel rond morten kunnen uiteraard. Tenzij je hele tankinhoud in de carter zit tot aan de zuigers maar lijkt me sterk.

Kan je iets aparts in de bougiegaten zien en hoe zit het met je oliepeil?
Eventueel versnellingsbak vastgeslagen? Lijkt me ook sterk maar goed


Tja dat dacht ik eerst ook benzine boven de zuigers..

St1100 heeft ook benzine pomp..maar om dat uit te sluiten dus bougies eruit.

Ik vermoed zelf dat hij hem gestart heeft toen en achter thuis heeft gezet, dus condens

in de cilinders en vastgeroest? St stond ongeveer half jaar buiten..
 
Tja dat dacht ik eerst ook benzine boven de zuigers..

St1100 heeft ook benzine pomp..maar om dat uit te sluiten dus bougies eruit.
benzine tank zit lager dan carbs, dus :N
Maar koelvloeistof :X
Ik vermoed zelf dat hij hem gestart heeft toen en achter thuis heeft gezet, dus condens

in de cilinders en vastgeroest? St stond ongeveer half jaar buiten..

nog nooit nicasil zien vast roesten

Eerste verdachte is de waterpomp. Teveel pan's krijgen nooit nieuwe koelvloeistof
 
Laatst bewerkt:
Wanneer hij echt dicht is, kan er een vacuum/overdruk komen in het carter. Weet alleen niet hoe de cilinderloop van een Pan is, of dit een probleem kan zijn.

BS

nog niet bij stil gestaan dat aan de andere kant van de zuiger de "ventilatie" om de 2 toeren potdicht is ?
lucht is samendrukbaar, het kan dus nooit de oorzaak zijn dat de motor zelfs niet wil bewegen.
 
Laatst bewerkt:
Samenvattend, het oliepijl is niet gestegen, het zit dus niet aan de onderkant. Zonder bougies wil hij ook niet rond, het zit niet aan de bovenkant.
Dan is het dus mechanisch.
Een vastgerotte waterpomp lijkt me dan een mooi begin om te zoeken.
 
Er is een Honda ST50, ST70, ST1100 en ST1300.
Ik gok dat het hier om een 1100 gaat, dus:
'Honda ST1000 blok vast' > 'Honda ST1100 blok vast'
 
Terug
Bovenaan Onderaan