Motor-Forum

Select Forum

[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

neem er gewoon 2

Reg. datum:
27 okt. 2008
quote:
Motor94 schreef op 19 oktober 2017 @ 23:20:
Eindelijk toegekomen aan remmen afmaken, blijkt de reden dat hij schuin afgesleten was dat 1vd 2 zuigers gewoon vast zat. Na een paarkeer hardhandig op en neer bewegen is hij weer redelijk soepel, is dit genoeg of moet ik gewoon de klauw reviseren?

Ook is 1 van de (vuil?) ringetjes rond de zuiger half los, lijkt wel een maat te groot ofzo. Kan dit nog kwaad? Of is dat ook een reden om de klauw te reviseren?

Tijd om te reviseren. Zelf maak ik hem vaak genoeg schoon dat het niet zover komt.

Reg. datum:
24 sep. 2016
Zou het mogelijk zijn om een dubbele schijf te bouwen op een GS500e, want met alle respect; de remmen zijn redelijk ruk voor natuurlijk. Ik kwam deze foto tegen op internet:

http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/360619/6c915b694d6355a9b5354aac65ab97c2/

Zou je niet gewoon een rechter veerpoot links kunnen doen, en daar nog een klauw op kunnen monteren :p Andere rempomp erop, etc.

neem er gewoon 2

Reg. datum:
27 okt. 2008
quote:
MotorJel schreef op 20 oktober 2017 @ 17:47:
Zou het mogelijk zijn om een dubbele schijf te bouwen op een GS500e, want met alle respect; de remmen zijn redelijk ruk voor natuurlijk. Ik kwam deze foto tegen op internet:

[afbeelding]

Zou je niet gewoon een rechter veerpoot links kunnen doen, en daar nog een klauw op kunnen monteren :p Andere rempomp erop, etc.

Wel een aardige vraag. Ik weet dat exact dezelfde klauw ook op dubbelschijf motoren is te vinden (een of ander Honda toerschip meen ik mij te herinneren). Ik weet uit mijn hoofd niet precies waar de bevestiging ogen zit maar ik vermoed dat het niet al teveel werk is om daar zo'n gespiegelde klauw op te zetten. Een extra remschijf op je velg monteren is een ander verhaal :P

Ik heb trouwens nog wel een buitenpootje voor je liggen mocht je er werk van gaan maken. Misschien ook niet, klinkt eigenlijk als een leuk projectje. Ik heb nog genoeg wielen liggen :+
kapiteinkoek wijzigde dit bericht op vrijdag 20 oktober 2017 20:54 (8%)

Reg. datum:
24 sep. 2016
quote:
kapiteinkoek schreef op 20 oktober 2017 @ 20:51:

[...]

Wel een aardige vraag. Ik weet dat exact dezelfde klauw ook op dubbelschijf motoren is te vinden (een of ander Honda toerschip meen ik mij te herinneren). Ik weet uit mijn hoofd niet precies waar de bevestiging ogen zit maar ik vermoed dat het niet al teveel werk is om daar zo'n gespiegelde klauw op te zetten. Een extra remschijf op je velg monteren is een ander verhaal :P

Ik heb trouwens nog wel een buitenpootje voor je liggen mocht je er werk van gaan maken. Misschien ook niet, klinkt eigenlijk als een leuk projectje. Ik heb nog genoeg wielen liggen :+

Haha, ja ik ben alle opties aan het uitzoeken om het te verbeteren. Na wat speurwerk kom op de volgende opties uit:
-Dubbele schijf door de poten van een eerste generatie sv650 te gebruiken
-Enkele schijf behouden en een rechtervoor remtang gebruiken van een latere generatie sv650, met een rempomp van bijvoorbeeld een gsx.

Ik ben nu niet bij mijn motor, maar ik zal eens kijken van het weekend of een tweede rechter GS poot erbij zetten ook een optie kan zijn. Het spiegelen van de tang wordt dan inderdaad een uitdaging, tenzij je gewoon de linker remtang van een eerste generatie SV pakt (die is het zelfde als de GS, zo lijkt).

Wat voor wielen heb je liggen? :p Ook waar zowel rechts als links een schijf gemonteerd kan worden? Wellicht een tof winterproject idd :p

-edit-

dit is ook interessant:
Hier wordt geclaimd dat een adapterplaat om een 4-zuiger remklauw van gixxer op een SV te monteren, ook op een GS zou passen. Hiermee kan je dus een remklauw monteren met 4 zuigers...
MotorJel wijzigde dit bericht op vrijdag 20 oktober 2017 21:23 (7%)

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.