[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Ik ben in het bezit van een GS500e uit '90 die helaas wat bijgeluiden heeft. Er komt een schrapend geluid uit de versnellingsbak wanneer (enkel) het voortandwiel draait. Daarom heb ik afgelopen weekend mijn blokje uit elkaar gesleuteld. Mijn kruk- en balansas lagers zien er goed uit, evenals de lagers en keerringen van de primaire en transmissie as. Daarentegen zit er behoorlijk wat speling op de baktandwielen. Kan dit werkelijk een schrapend geluid veroorzaken? Helaas staan hiervoor in het WPHB geen toleranties vermeld. Zou ik de koperen bussen van de tandwielen kunnen vervangen? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring! Bij voorbaat heel veel dank. Groeten Tim
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Ik ben in het bezit van een GS500e uit '90 die helaas wat bijgeluiden heeft. Er komt een schrapend geluid uit de versnellingsbak wanneer (enkel) het voortandwiel draait. Daarom heb ik afgelopen weekend mijn blokje uit elkaar gesleuteld. Mijn kruk- en balansas lagers zien er goed uit, evenals de lagers en keerringen van de primaire en transmissie as. Daarentegen zit er behoorlijk wat speling op de baktandwielen. Kan dit werkelijk een schrapend geluid veroorzaken? Helaas staan hiervoor in het WPHB geen toleranties vermeld. Zou ik de koperen bussen van de tandwielen kunnen vervangen? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring! Bij voorbaat heel veel dank. Groeten Tim

Zeker weten dat het uit het blok kwam en niet bijv door een versleten kettinggeleider waardoor de ketting over de achterbrug liep :P
 
*O* *O* *O* Kom op! Iedereen mee! *O* *O* *O*
full


Meld je hier aan:
https://beta.doodle.com/poll/84geiv5x2c8cb3ym#table
:] :] :]

@Daan, kan je niet 02/07 al komen? Dan kunnen we wat eerder :]
 
Laatst bewerkt:
Lijkt erop dat het de 23e wordt?

Ja, :/ 't wordt een tijdje wachten :Z

-

Tijdens het testritje van mijn huidige gs500 merkte ik dat ie zo anders remde dan andere motoren. Ik denk dat ie gesinterde remblokken heeft. Nu heb ik organische besteld. Ik hoop dat ze lekkerder remmen dan die gesinterde. Die hebben zo meer een aan-uit gevoel terwijl organische volgens mij veel geleidelijker remmen.
 
Ja, :/ 't wordt een tijdje wachten :Z

-

Tijdens het testritje van mijn huidige gs500 merkte ik dat ie zo anders remde dan andere motoren. Ik denk dat ie gesinterde remblokken heeft. Nu heb ik organische besteld. Ik hoop dat ze lekkerder remmen dan die gesinterde. Die hebben zo meer een aan-uit gevoel terwijl organische volgens mij veel geleidelijker remmen.

Mijn ervaring is ook dat gesinterd meer hapt. Dat is gewoon een kwestie van wennen, zelfde als rijden in een auto van 10 jaar oud vs een nieuwe. Nieuwere auto's hebben een veel pittigere rembekrachtiging.
Ik heb zelf ook organische blokken maar vooral omdat die goedkoper zijn. Schijnt ook dat de remschijf minder hard slijt dan bij gesinterd al heb ik dat niet gemeten.
 
ga ik zeker doen!!! maar lijkt me handigste om eerst de motor op te halen, en dan pas het vervolg te regelen. Als er bv toch iemand eerder is heeft die persoon er meer aan.
 
Mijn ervaring is ook dat gesinterd meer hapt. Dat is gewoon een kwestie van wennen, zelfde als rijden in een auto van 10 jaar oud vs een nieuwe. Nieuwere auto's hebben een veel pittigere rembekrachtiging.
Ik heb zelf ook organische blokken maar vooral omdat die goedkoper zijn. Schijnt ook dat de remschijf minder hard slijt dan bij gesinterd al heb ik dat niet gemeten.

Ik heb er al rond de 12k ermee gereden, heeft nooit echt gewend omdat ik het gewoon niet fijn vind.

Wat je zegt van de schijf klopt, dit heb ik al meerdere keren gelezen.

Prijs maakt niet zoveel uit, in het totaal een verschil van een tientje ofzo.
 
Geen idee wat mijn gs heeft, maar dacht ook wel gesinterde. Ze gaan nu al minimaal al 15k of langer mee.
 
Ondertussen heb ik het blok alweer een eindje in elkaar met de donor bak.
j4XJnIh.jpg
 
Laatst bewerkt:
vinden jullie 50000KM veel voor een GS? iemand zei tegen me dat dat veel is voor een motor. de gene die het zei rijdt al bijna 40jaar motor. persoonlijk vind ik dat wel meevallen. mn GS is van 96.
 
vinden jullie 50000KM veel voor een GS? iemand zei tegen me dat dat veel is voor een motor. de gene die het zei rijdt al bijna 40jaar motor. persoonlijk vind ik dat wel meevallen. mn GS is van 96.
Mijn GS500 staar op 90.000 en hij rijdt nog prima zonder revisie. Die van Marc heeft een nog veel hogere kilometerstand (120.000 of zo?)
 
vinden jullie 50000KM veel voor een GS? iemand zei tegen me dat dat veel is voor een motor. de gene die het zei rijdt al bijna 40jaar motor. persoonlijk vind ik dat wel meevallen. mn GS is van 96.

_O- Doet die 50k keer 3 en je hebt de kilometerstand van mijn GSje :+

Maar gaat wel hard met 1000km in de week :]
 
Yessss, Ik ben vanmiddag geslaagd voor mijn A2 rijbewijs :)
Volgende week komt het pasje binnen dus dan kan ik m eindelijk op de weg uitlaten.
En ik kan dus mee met de rit.
Het is zo verschrikkelijk druk bij het CBR, de eerstvolgende examen mogelijkheid was begin september..
Gelukkig heb ik daar geen last van :)
Heel de zomer toeren dus!
 
Yessss, Ik ben vanmiddag geslaagd voor mijn A2 rijbewijs :)
Volgende week komt het pasje binnen dus dan kan ik m eindelijk op de weg uitlaten.
En ik kan dus mee met de rit.
Het is zo verschrikkelijk druk bij het CBR, de eerstvolgende examen mogelijkheid was begin september..
Gelukkig heb ik daar geen last van :)
Heel de zomer toeren dus!

Gefeliciteerd *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan