[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Yessss, Ik ben vanmiddag geslaagd voor mijn A2 rijbewijs :)
Volgende week komt het pasje binnen dus dan kan ik m eindelijk op de weg uitlaten.
En ik kan dus mee met de rit.
Het is zo verschrikkelijk druk bij het CBR, de eerstvolgende examen mogelijkheid was begin september..
Gelukkig heb ik daar geen last van :)
Heel de zomer toeren dus!


Leuk man!!! *O*

@martijn, mijn oud kapot blok moet ik ook nog is helemaal onderzoeken. Ziet er altijd leuk uit. Wat hebbie allemaal overgezet van / naar het donorblok
 
Leuk man!!! *O*

@martijn, mijn oud kapot blok moet ik ook nog is helemaal onderzoeken. Ziet er altijd leuk uit. Wat hebbie allemaal overgezet van / naar het donorblok

Gewoon helemaal uit elkaar trekken, leer je van *O*

Ik heb de ingaande as, de uitgaande as, de schakelvorken welke tussen de assen en de schakelklok zitten vervangen. Ook heb ik de nokkenasketting geleiders vervangen omdat deze uit het donorblok er beter uit zagen.
 
Gewoon helemaal uit elkaar trekken, leer je van *O*

Ik heb de ingaande as, de uitgaande as, de schakelvorken welke tussen de assen en de schakelklok zitten vervangen. Ook heb ik de nokkenasketting geleiders vervangen omdat deze uit het donorblok er beter uit zagen.

Ik krijg die boven en onderkant niet van mekaar gescheiden B|
Staat wel op m'n todo lijst :)
 
Ik krijg die boven en onderkant niet van mekaar gescheiden B|
Staat wel op m'n todo lijst :)

Alle boutjes los, er zitten een boel verstopt (bij de startmotor, onder het oliefilter, onder het oliefilter(ja 2 ja) en zo kan ik wel even doorgaan :+
 
Balen B| remblokken order is nog steeds niet verzonden. Had ik eigenlijk verwacht voor dit weekend.

Vorige rit vond ik de remmen het al niet zo geweldig doen, dus ik blijf er voorlopig vanaf totdat de nieuwe d'rop zitten.
 
Balen B| remblokken order is nog steeds niet verzonden. Had ik eigenlijk verwacht voor dit weekend.

Vorige rit vond ik de remmen het al niet zo geweldig doen, dus ik blijf er voorlopig vanaf totdat de nieuwe d'rop zitten.

Ach ik wacht ook al een paar week op een aantal blokonderdelen -O-
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal! Ik heb mijn A2 in mei gehaald en ben al een tijdje op zoek naar mijn eerste motor. Na een F650 hebben bekeken (die niet wilde starten...) Overweeg ik ook een GS500. Ik heb deze gevonden op MP, en hij ziet er (met behulp van de aankoopinspectiegids uit de OP) goed uit volgens mij. Ik loop alleen tegen twee twijfelpunten op:

Datum tenaamstelling 15 mei 2017, dus na een halve maand de motor alweer verkopen?

Kettingtandwielen achter (en dus ook voor) zien er versleten uit, dus heel het set vervangen.


Wat vinden jullie ervan? Alvast bedankt!

Groetjes een (hopelijk) toekomstig mede-GS500-rijder
 
Heeft er iemand nog tips om de achtervering in te stellen? Hij is net van 4 naar 3 gegaan en dat terwijl overal staat dat dat niet kan. Die c sleutel kan er niet goed bij ook niet van de rechterkant en met een schroevendraaier wil het ook niet echt lukken
 
Hoi allemaal! Ik heb mijn A2 in mei gehaald en ben al een tijdje op zoek naar mijn eerste motor. Na een F650 hebben bekeken (die niet wilde starten...) Overweeg ik ook een GS500. Ik heb deze gevonden op MP, en hij ziet er (met behulp van de aankoopinspectiegids uit de OP) goed uit volgens mij. Ik loop alleen tegen twee twijfelpunten op:

Datum tenaamstelling 15 mei 2017, dus na een halve maand de motor alweer verkopen?

Kettingtandwielen achter (en dus ook voor) zien er versleten uit, dus heel het set vervangen.


Wat vinden jullie ervan? Alvast bedankt!

Groetjes een (hopelijk) toekomstig mede-GS500-rijder

Ziet er goed uit. Nieuw kettingsetje zul je zo'n 100 euro voor neerleggen. (excl. Montage)

Vlugge verkoop kan natuurlijk allemaal redenen hebben, mischien dat de motor niet bevalt(wat ook in de text wel duidelijk wordt).
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een GS zonder kuipen geen fijne snelweg machine is.
 
Hoihoi! *kruipt onder steen vandaan

Nog een weekje en dan heb ik weer de tijd om m'n GS'je eens goed te verzorgen met hoognodig onderhoud. Hopelijk dit keer zonder idiote problemen, maar volgens mij is dat onmogelijk met mijn GS500. :')

Straks heb ik dan wel bijna alles een keer vervangen/open gehad, dus na dit beurtje kom ik hopelijk niet veel vreemds meer tegen. :)

Ik mág deze zomer ook op voor m'n A (zwaar), wat ik in principe wel van plan ben, maar de GS500 gaat mooi never nooit niet meer weg. :]
 
Hoi allemaal! Ik heb mijn A2 in mei gehaald en ben al een tijdje op zoek naar mijn eerste motor. Na een F650 hebben bekeken (die niet wilde starten...) Overweeg ik ook een GS500. Ik heb deze gevonden op MP, en hij ziet er (met behulp van de aankoopinspectiegids uit de OP) goed uit volgens mij. Ik loop alleen tegen twee twijfelpunten op:

Datum tenaamstelling 15 mei 2017, dus na een halve maand de motor alweer verkopen?

Kettingtandwielen achter (en dus ook voor) zien er versleten uit, dus heel het set vervangen.


Wat vinden jullie ervan? Alvast bedankt!

Groetjes een (hopelijk) toekomstig mede-GS500-rijder

Motor heeft zo op het oog een paar goede punten, nieuwe benzineslangen en filter, bon voor carburateur revisie etc. Ik zou in ieder geval informeren waarom deze motor na een maand alweer de deur uit gaat. Als je het verhaal niet vertrouwt dan gewoon niet kopen ;)
 
Thanks Martijn en kapiteinkoek! De reden dat hij hem wegdoet is omdat hij een motor wil die beter tegen rijwind kan (dus met kappen), waar ik op zich wel mee in kan komen daar je tijdens een proefrit niet een uur lang snelweg kan gaan rijden. Ik ga woensdag kijken en hopelijk zal ik vanaf dan bij jullie aansluiten in dit topic! :D
 
Hoi allemaal! Ik heb mijn A2 in mei gehaald en ben al een tijdje op zoek naar mijn eerste motor. Na een F650 hebben bekeken (die niet wilde starten...) Overweeg ik ook een GS500. Ik heb deze gevonden op MP, en hij ziet er (met behulp van de aankoopinspectiegids uit de OP) goed uit volgens mij. Ik loop alleen tegen twee twijfelpunten op:

Datum tenaamstelling 15 mei 2017, dus na een halve maand de motor alweer verkopen?

Kettingtandwielen achter (en dus ook voor) zien er versleten uit, dus heel het set vervangen.


Wat vinden jullie ervan? Alvast bedankt!

Groetjes een (hopelijk) toekomstig mede-GS500-rijder

Kettingset heb je inderdaad voor rond de 100 euro. Ik heb net zelf (dit weekend) een nieuwe kettingset onder mijn GS geplaatst. Kost tijd als je je ketting wilt klinken (wat ik wel zal doen en geen visjes gebruiken).

Waar kopen jullie trouwens de voorremschijf, ik vind die van mij niet lekker meer remmen. Maar 180 euro voor een schijf vind ik toch wel prijzig of is dat gewoon gangbaar??
 
Ja, remschijven is onderhand niet meer te doen. Heb op mijn eigen ook nog eens een dubbele schijf, en dan ben je aan de beurt. Ik heb ze naar lang zoeken uit het buitenland gehaald, via e-Bay. Scheelde de helft...
 
Hoi allemaal! Ik heb mijn A2 in mei gehaald en ben al een tijdje op zoek naar mijn eerste motor. Na een F650 hebben bekeken (die niet wilde starten...) Overweeg ik ook een GS500. Ik heb deze gevonden op MP, en hij ziet er (met behulp van de aankoopinspectiegids uit de OP) goed uit volgens mij. Ik loop alleen tegen twee twijfelpunten op:

Datum tenaamstelling 15 mei 2017, dus na een halve maand de motor alweer verkopen?

Kettingtandwielen achter (en dus ook voor) zien er versleten uit, dus heel het set vervangen.


Wat vinden jullie ervan? Alvast bedankt!



Groetjes een (hopelijk) toekomstig mede-GS500-rijder

ik vind hem te duur voor dat bouwjaar
 

Zo, dat scheelt flink in prijs :t, ik hem 'm gebookmarked

Heb op mijn eigen ook nog eens een dubbele schijf, en dan ben je aan de beurt.

Een dubbele schijf op een gs500? Hoe heb je dat gedaan?

Ik vind het enige nadeel aan de gs500 dat ie maar 1 schijf heeft van de voorkant. Zo'n dubbele met abs (bv. 2012+ er6n) remt zo ontzettend hard, dat is gewoon een heel stuk veiliger.
 
helaas ligt mijn rechterspiegel van de GS500 (challenge) ergens op de A13. Iemand enig idee waar ik die kan kopen? Kan 'm niet vinden, allemaal de naked of de GS500F spiegeltjes :/.

Edit: Ik zoek gewoon de standaard spiegeltjes
 
Laatst bewerkt:
helaas ligt mijn rechterspiegel van de GS500 (challenge) ergens op de A13. Iemand enig idee waar ik die kan kopen? Kan 'm niet vinden, allemaal de naked of de GS500F spiegeltjes :/.

Edit: Ik zoek gewoon de standaard spiegeltjes

Ik heb een linkse of een rechtse liggen, standaard, geen idee welke van de twee het was, heb je een sfeerimpressie van wat je precies zoekt voor dat ik de schuur in duik om te zoeken?
 
Ik heb een linkse of een rechtse liggen, standaard, geen idee welke van de twee het was, heb je een sfeerimpressie van wat je precies zoekt voor dat ik de schuur in duik om te zoeken?


Jij bent zo'n held. moment loop even naar buiten om een foto te maken. ik bewerk de post zo


Edit: ik zoek dus de rechterspiegel, links is verder niks mis mee, maar het omhulsel van rechts is ook kapot.

UHpMAIz.jpg

69DpZoE.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jij bent zo'n held. moment loop even naar buiten om een foto te maken. ik bewerk de post zo


Edit: ik zoek dus de rechterspiegel, links is verder niks mis mee, maar het omhulsel van rechts is ook kapot.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik had minder geluk, ik ben mijn linker zo verloren:

PSIXq9c.jpg


Ik zal de schuur straks even overhoop halen voor je :+


Edit:
It's your lucky day
K896dt0.jpg


Hij is niet in nieuwstaat, maar de schade is niks ernstigs. Spiegelglas is nog piekfijn.
BfKCEEH.jpg



Stuur even een privéberichtje als je geïnteresseerd bent :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan