[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Een dubbele schijf op een gs500? Hoe heb je dat gedaan?

Ik vind het enige nadeel aan de gs500 dat ie maar 1 schijf heeft van de voorkant. Zo'n dubbele met abs (bv. 2012+ er6n) remt zo ontzettend hard, dat is gewoon een heel stuk veiliger.

Naast het GS500 project staat mijn daily, een Kawasaki Zephyr750. En die heeft 2 schijven voor. Maar een ander voorvorkje in de GS, met dubbele schijf, heb ik wel eens voorbij zien komen...

Ed
 
Multifunctionele GS500 aanhanger (ookwel bekend van deze legendarische plaat)

aanhanger2.jpg
 
Een (2) gs500 en een corsa, jij moet wel van kwaliteit houden :+
_O-

Kunnen we trouwens stoppen met die aanhanger te posten, ik denk dat het de nieuwkomers afschrikt :')

--

Ik wou net de remblokken vervangen van de gs, met nieuwe organische van Brembo (louis). Volgens mij zijn de oude blokjes van de voorkant nog goed genoeg. Zijn die indicator sleufjes hetzelfde principe als de blokjes bij de banden? Niet meer zichtbaar = op?

Wat denken jullie? Dan houd ik ze voorlopig gewoon bij en maak ik deze wat verder op.
full


Het gepoep zal misschien komen door de achterkant van die blokjes ipv mijn eerste gedachte dat de remmen op waren.
 
Ik wou net de remblokken vervangen van de gs, met nieuwe organische van Brembo (louis). Volgens mij zijn de oude blokjes van de voorkant nog goed genoeg. Zijn die indicator sleufjes hetzelfde principe als de blokjes bij de banden? Niet meer zichtbaar = op?

Wat denken jullie? Dan houd ik ze voorlopig gewoon bij en maak ik deze wat verder op.

Die zien er uit alsof ze nog even door kunnen.
Tegen het piepen kun je ook wat montagepasta/kopervet tussen de remblokken en de remzuigers smeren. Helpt ook tegen het piepen.
 
Zorg dat je geleidepennen goed schoon zijn en vrij kunnen bewegen. En idd, de ACHTERKANT van de blokken voorzien van wat kopervet. Bij de voorkant van de blokken werkt dit trouwens ook prima, alleen piept dan in het gunstigste geval de bestuurder...

Met remmen nooit kloten, als je niet precies weet wat je doet -> VRAAG HULP!

Ed
 
Kunnen we trouwens stoppen met die aanhanger te posten, ik denk dat het de nieuwkomers afschrikt :')

Nooit })

aanhangert.jpg


Zitten zelfs mini gasveren in *D
aanhangert2.jpg


Ik moet zeggen dat ik aanhangertjes achter motoren altijd achterlijk vond maar toen ik er een had moest ik mijn mening wat bijstellen. Gewoon leuk om wat meer te trekken met de GS.


Een (2) gs500 en een corsa, jij moet wel van kwaliteit houden :+

Ik mag niet klagen. GS500 met net aan een ton op de teller en de Corsa inmiddels met 2 ton. Tussen twee beurten hoeft er in principe geen olie worden bijgevuld. Heeft nog nooit een klap verkeerd gegeven en de volautomaat doet het nog altijd briljant.
 
Laatst bewerkt:
niemand antwoord ? kan de koppeling nu al versleten zijn ?

ff vraagje.
koppeling van de gs schiet los bij toeren boven 6000
het lijkt soms ook alsof hij los schiet als ik bijvoorbeeld over een hobbeltje ga.
hij vliegt dan naar 9000 toeren waarna hij vanzelf weer aangrijpt.
is dit af te stellen met de bout achter het kapje voor de koppelingsstift ?
kabel staat iig goed afgesteld. of zou hij versleten zijn (31000 km)
 
Die zien er uit alsof ze nog even door kunnen.
Tegen het piepen kun je ook wat montagepasta/kopervet tussen de remblokken en de remzuigers smeren. Helpt ook tegen het piepen.
Zorg dat je geleidepennen goed schoon zijn en vrij kunnen bewegen. En idd, de ACHTERKANT van de blokken voorzien van wat kopervet. Bij de voorkant van de blokken werkt dit trouwens ook prima, alleen piept dan in het gunstigste geval de bestuurder...


Ed

Ik heb alle dingetjes al gekocht: blokjes, kopervet, remmenreiniger en nieuwe dot4 remvloeistof. Ik zal de achterkanten van de blokjes en pennen insmeren met kopervet.


Met remmen nooit kloten, als je niet precies weet wat je doet -> VRAAG HULP!

Ach ja, anders leer je ook nooit wat als je het niet probeert :P

Alleen de eerste paar 100 km zijn altijd eng, dan denk je bij elk klein geluid dat je één of andere bout weer vergeten bent
:r

@kapiteinkoek, met zo'n (beladen) aanhanger zal je gs ook flink extra meters pakken bij een noodstop, of scheelt het niet zo veel?
 
Ach ja, anders leer je ook nooit wat als je het niet probeert :P

Alleen de eerste paar 100 km zijn altijd eng, dan denk je bij elk klein geluid dat je één of andere bout weer vergeten bent
:r

Dat klopt zeker. Daarom doe je het nooit alleen de eerste keer. Ik heb ook al wel eens mensen van het MF langs gehad om ze te helpen met wat dingen, net zoals dat ik het ook ooit van iemand geleerd heb.

Mocht het zijn dat je hulp fijn vind -> pb even.
 
niemand antwoord ? kan de koppeling nu al versleten zijn ?

ff vraagje.
koppeling van de gs schiet los bij toeren boven 6000
het lijkt soms ook alsof hij los schiet als ik bijvoorbeeld over een hobbeltje ga.
hij vliegt dan naar 9000 toeren waarna hij vanzelf weer aangrijpt.
is dit af te stellen met de bout achter het kapje voor de koppelingsstift ?
kabel staat iig goed afgesteld. of zou hij versleten zijn (31000 km)

Dit mag niet uitmaken als het tijdens het rijden gebeurt(zonder de koppelingshevel aan te raken) lijkt mij. Je kan natuurlijk proberen om hem wat terug te draaien zodat de koppeling minder 'vrije' ruimte heeft
 
Volautomaat, dacht dat je die leeftijd nog niet bereikt had :+

Het is gewoon een heerlijke luxe en bij het stoplicht gaat een gelijke handgeschakelde auto het niet winnen. Verder is nou ook weer niet de meest high end automaat en moet er in bergachtig gebied bij bergaf alsnog leuk geschakeld worden.


Maar, mag dit nou gewoon zomaar zo'n aanhanger erachter hangen?

Ja, mits je je aan bepaalde regels houdt; afmeting, gewicht, maximum snelheid, etc. Het moet ook vermeld zijn op je verzekeringskaart maar dat is volgens mij bij de meeste motoren standaard zo.


@kapiteinkoek, met zo'n (beladen) aanhanger zal je gs ook flink extra meters pakken bij een noodstop, of scheelt het niet zo veel?

Valt enorm mee, de aanhanger mag in totaal ook maar <100kg wegen. Met de juiste kogeldruk en voldoende lengte van de dissel is het een zeer stabiele combinatie. Met een passagier op de buddyseat wordt het rijgedrag nog wat beter door het extra gewicht op het achterwiel.


niemand antwoord ? kan de koppeling nu al versleten zijn ?

ff vraagje.
koppeling van de gs schiet los bij toeren boven 6000
het lijkt soms ook alsof hij los schiet als ik bijvoorbeeld over een hobbeltje ga.
hij vliegt dan naar 9000 toeren waarna hij vanzelf weer aangrijpt.
is dit af te stellen met de bout achter het kapje voor de koppelingsstift ?
kabel staat iig goed afgesteld. of zou hij versleten zijn (31000 km)

Ik zou het mechanisme bij het voorste kettingwiel eens uit elkaar halen en inspecteren, schoonmaken invetten en dan weer monteren. (let op dat je geen kogeltjes verliest).
 
Ik heb zojuist mijn eerste meters gemaakt op de openbare weg met de GS.
Man wat brult hij lekker O-)
Wat is het heerlijk om zelf te kunnen motorrijden :)
 
Dat klopt zeker. Daarom doe je het nooit alleen de eerste keer. Ik heb ook al wel eens mensen van het MF langs gehad om ze te helpen met wat dingen, net zoals dat ik het ook ooit van iemand geleerd heb.

Mocht het zijn dat je hulp fijn vind -> pb even.

Ik heb alles zelf gedaan tot nu toe, met hulp van jullie en evt. bijhorende filmpjes / foto's.

Enige wat echt even fout ging was toen ik mijn achterbrug met wiel heb losgehad toen ik een endless ketting erop zette. De rit daarna zat het wiel niet 100% recht. Ik liet mijn handen van het stuur en kreeg een flinke tankslapper aan 50 km/u. :+

Andere dingen zullen me ook wel lukken :)
 
Ik heb zojuist mijn eerste meters gemaakt op de openbare weg met de GS.
Man wat brult hij lekker O-)
Wat is het heerlijk om zelf te kunnen motorrijden :)
*O* *O* *O*
Vergeet niet de stomme dingetjes zoals benzine, benzinekraantje en oliepeil elke paar 100km.

Schrik je ook niet rot als je 's avonds gaat rijden en je grootlicht indicator springt aan als je je grootlicht aanzet. :')
 
Heeft er iemand ervaring met een andere tandwielverhouding? Mijn kettingset moet vervangen worden en heb me laten vertellen dat door een andere tandwielverhouding je motor een hogere funfactor kan krijgen
 
Wie o wie ? www.hansvanwijk.nl/nacht-van-zoetermeer-2017/


Ik ga daar naar toe en sowieso de gs weer op de dyno zetten. Kijken of ie nog steeds 41-42pk haalt na 7 maanden.
 
Heeft er iemand ervaring met een andere tandwielverhouding? Mijn kettingset moet vervangen worden en heb me laten vertellen dat door een andere tandwielverhouding je motor een hogere funfactor kan krijgen

Ik ben twee tanden omhoog gegaan..dat maakt de motor rustiger en de laatste drie versnellingen overbodig. Je kunt kijken naar 1 of 2 tanden minder voor, dan worden je versnellingen korter, dus meer schakelen, sneller acceleren en nog oncomfortabeler op de snelweg. Als je nooit op de snelweg komt kan het prima.;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan