[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Een slagmoersleutel.

Ze zijn er ook op 12 volt, accu en 220. Ideale dingen hoewel het met die dingen zeker "stuk of los" is. En het lijkt aantrekkelijk maar gebruik er geen normale doppen voor. Je slaat zelfs dure doppen stuk.

Met bouten en moeren op assen gemonteerd zijn ze onmisbaar. Je hoeft de as vaak niet eens tegen te houden.

Nogmaals, er zijn er bij die 400 Nm halen, daar breekt ook een hele dikke bout finaal mee af.

Ik ga zelf ook helemaal niet met zo'n ding in de weer. Maar mooi dat zij ze ermee hebben losgekregen.

Hopelijk komen mijn nieuwe remschijf en m'n nieuwe uitlaatbochten ook vandaag, want m'n ouders zijn het hele weekend weg en dan kan ik dus ongestoord beunen. :P
 
Ik ga zelf ook helemaal niet met zo'n ding in de weer. Maar mooi dat zij ze ermee hebben losgekregen.

Hopelijk komen mijn nieuwe remschijf en m'n nieuwe uitlaatbochten ook vandaag, want m'n ouders zijn het hele weekend weg en dan kan ik dus ongestoord beunen. :P

Wat klinkt dat bekend. Ik heb in mijn jeugd ook een keer een Honda CB750 blokje uitgespreid over de gehele zolder. Heerlijk, de zuigertjes, drijfstangetjes en dergelijke op 0,01 gram nauwkeurig even zwaar gemaakt, de kop geflowd en het gat in de cilinderwand (uitgesleten nokkenasketting) gedicht.

Mijn mammie was 'not amused'....




Een slagmoersleutel is best handig. Maar je moet hem met beleid gebruiken, je maakt er mee mee stuk dan je lief is.

 
Ik ben niet zo goed in beleid uitoefenen. :') Misschien ooit, maar voorlopig ga ik niet beginnen aan zo'n ding.

En ik zit in de garage, dus het valt allemaal best mee. Vind ik. Enige voordeel is dat m'n ouders heel praktisch zijn en zelf al zeggen dat ik er in ieder geval niet op kan rijden zolang ik aan het klussen ben. :P Ze vinden het (nog) niet zo heel erg. Ik heb zelf de ruimte gewoon niet in m'n flatje.

Uitlaatbochten zijn binnen, remschijf is binnen, kettingbreker is binnen... Ik kan weer even aan de slag! *O*
 
Ik ben niet zo goed in beleid uitoefenen. :') Misschien ooit, maar voorlopig ga ik niet beginnen aan zo'n ding.

En ik zit in de garage, dus het valt allemaal best mee. Vind ik. Enige voordeel is dat m'n ouders heel praktisch zijn en zelf al zeggen dat ik er in ieder geval niet op kan rijden zolang ik aan het klussen ben. :P Ze vinden het (nog) niet zo heel erg. Ik heb zelf de ruimte gewoon niet in m'n flatje.

Uitlaatbochten zijn binnen, remschijf is binnen, kettingbreker is binnen... Ik kan weer even aan de slag! *O*

Iedere keer als je komt is het herrie :')

Ik heb ook een beroerte bout in het motorblok gehad. Heb daar flink wat uren op zitten hameren :P .. wat een lawaai dat gaf :o
 
herkenbaar herkenbaar, gelukkig is mijn ene buurman motorrijder en liefhebber en de andere buurman een tokkie :+
 
herkenbaar herkenbaar, gelukkig is mijn ene buurman motorrijder en liefhebber en de andere buurman een tokkie :+
_O- De ene buurman van m'n ouders is ook motorrijder en de andere buurman heeft een auto occasion zaak, dus die maakt nog meer herrie dan ik. :P (en ze zijn allebei een beetje tokkie O-) )

De ouders blijven twee nachten weg! *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een ouder van 2 motorrijders. (iets van een appel en Boom)
En als een van hen een probleem heeft met de motor (andere dingen ook)
mag Pa het weer opknappen :+ _O- _O-

Maar Pa mag ook hun fietsen wel eens gebruiken.
Fazer 600 en een Shiver 750.
Vooral de Shiver is een te gekke fiets 2 cilinder he :9~ )
 
BT45 versleten na 5000 km? Hoe kan dat nou? Ik heb bt45 setje nog van de vorige eigenaar erop zitten. Moeten binnenkort wel vervangen worden. Ik heb er zelf al ong. 13000 mee gereden + de afstand van de vorige eigenaar.


Heb 5000km in 6 maanden gereden met deze, slijtage nokje is nog +/- 2 of 3 mm verwijderd, dus 10k is zeker haalbaar denk ik.
 
Ik ben een ouder van 2 motorrijders. (iets van een appel en Boom)
En als een van hen een probleem heeft met de motor (andere dingen ook)
mag Pa het weer opknappen :+ _O- _O-

Maar Pa mag ook hun fietsen wel eens gebruiken.
Fazer 600 en een Shiver 750.
Vooral de Shiver is een te gekke fiets 2 cilinder he :9~ )

En dan zegt papa neem mijn brommer maar. En dan gaat de dame in spreidstand glijdend over de kruising.

Pa, er zit een krasje op.....
 
En dan zegt papa neem mijn brommer maar. En dan gaat de dame in spreidstand glijdend over de kruising.

Pa, er zit een krasje op.....
Hun fietsen zijn nieuwer dan de GS dus die pakken ze niet zo snel.
Vroeger met de auto daarin tegen.
Zoonlief zag met achteruit rijden een eik van 1000 jaar over het hoofd.
Schade viel gelukkig mee.
Maar het geluid dat dat voortbracht :? :?
 
En dan zegt papa neem mijn brommer maar. En dan gaat de dame in spreidstand glijdend over de kruising.

Pa, er zit een krasje op.....

Daarom heb ik voor zoonlief (3 zonen) een oud autootje gekocht (Daihatsu 16 jaar oud). Kunnen ze zelf uitvechten wie ermee mag rijden en doet het niet zo'n pijn als ze er een deuk in rijden :+
 
Zo'n Cuore ? de 3 cilinders ( geen idee tot welk bouwjaar ) staan er om bekend om lekker olie te stoken.

Ik rij liever in een auto waar weinig tot geen bekende problemen mee zijn.

Van de week in een Abarth 595 met 160pk / 230nm proef gereden, en dat rijdt toch best stiekem lekker en je kan zeker goed mee komen met inhalen op de snelweg.

Zoiets mis ik vooral bij kleine auto's, en daarom gaat de voorkeur uit naar een auto met turbo.
 
Zo'n Cuore ? de 3 cilinders ( geen idee tot welk bouwjaar ) staan er om bekend om lekker olie te stoken.

Ik rij liever in een auto waar weinig tot geen bekende problemen mee zijn.

Van de week in een Abarth 595 met 160pk / 230nm proef gereden, en dat rijdt toch best stiekem lekker en je kan zeker goed mee komen met inhalen op de snelweg.

Zoiets mis ik vooral bij kleine auto's, en daarom gaat de voorkeur uit naar een auto met turbo.

Nee, een YRV (alle zonen zijn 1.95+m Lang). Met, super betrouwbare, 4 cilinder 1.3 vvti met distributie ketting. Heb hem de afgelopen weekenden helemaal nagelopen en achterstallig onderhoud gegeven (luchtfilter was van oktober 2010 :o )

Ding loopt als een zonnetje. Middelste zoon zit nu in Duitsland ermee met vrienden.

Marc
 
Waar bestel ik voordelig revisie-setje voor de remklauwen voor? Deze heeft 2 zuigers van verschillende diameters. Boel meuk te krijgen, maar 32 pleuro voor een paar rubberen ringetjes is super-overkill.....Niet werkende remmen trouwens ook...
 
Waar bestel ik voordelig revisie-setje voor de remklauwen voor? Deze heeft 2 zuigers van verschillende diameters. Boel meuk te krijgen, maar 32 pleuro voor een paar rubberen ringetjes is super-overkill.....Niet werkende remmen trouwens ook...

Ligt er net aan. Ik vind 32 euro wel meevallen voor een goed werkende rem.
Ik zou daar geen risico mee nemen. Weigerende rem is wel het laatste wat je wil.......

Marc
 
Waar bestel ik voordelig revisie-setje voor de remklauwen voor? Deze heeft 2 zuigers van verschillende diameters. Boel meuk te krijgen, maar 32 pleuro voor een paar rubberen ringetjes is super-overkill.....Niet werkende remmen trouwens ook...

Voor een paar pleuri meer heeft bassie vast nog wel een gereviseerde voorrem liggen.
 
Waar bestel ik voordelig revisie-setje voor de remklauwen voor? Deze heeft 2 zuigers van verschillende diameters. Boel meuk te krijgen, maar 32 pleuro voor een paar rubberen ringetjes is super-overkill.....Niet werkende remmen trouwens ook...
Ik weet niet waar je woont, maar Motoport Leek heeft superveel van dit soort meuk voor Suzuki motoren op voorraad. Zelfs een oliefilter (5 euro) voor een GSX550ES uit '86. :P
 
Waar bestel ik voordelig revisie-setje voor de remklauwen voor? Deze heeft 2 zuigers van verschillende diameters. Boel meuk te krijgen, maar 32 pleuro voor een paar rubberen ringetjes is super-overkill.....Niet werkende remmen trouwens ook...

Als er iets waard is om euro's op stuk te slaan dan is het wel de voorrem. Niet over nadenken maar gewoon kopen want op dit onderdeel valt niet te bezuinigen.
 
Daarom heb ik voor zoonlief (3 zonen) een oud autootje gekocht (Daihatsu 16 jaar oud). Kunnen ze zelf uitvechten wie ermee mag rijden en doet het niet zo'n pijn als ze er een deuk in rijden :+

Mijn dochters hebben een VW Polo en een Fiat Seicento gekregen van mij (ons). Beide karretjes rijden goed, zijn roestvrij en netjes onderhouden.
Toch is dit wel de laatste VW die ik koop. Er gaat van alles stuk wat helemaal niet stuk hoeft te gaan (bak, gasklephuis, rubbers ophanging, slot van deur, bekleding van stoel, plastic van dashboard). De Fiat doet het wonderlijk goed, daar heb ik nog geen problemen mee gehad.
 
Leuk he, kinderen.

Je hoeft je geen dag te vervelen..... :+

Ik vond het wel erg leuk om samen met de zonen aan het autootje te werken. Als ze ouder worden doe je steeds minder dingen samen en dan is het wel erg leuk om weer eens vanouds samen te werken :t

Marc
 
Heb inmiddels op e-bay een remrevisie setje kunnen scoren. Klauw uitelkaar en de ouwe rubbers waren echt gaar...
 
Leuk he, kinderen.

Je hoeft je geen dag te vervelen..... :+

Ik vond het wel erg leuk om samen met de zonen aan het autootje te werken. Als ze ouder worden doe je steeds minder dingen samen en dan is het wel erg leuk om weer eens vanouds samen te werken :t

Marc

Tja,

Ik heb dochters. Dochters die rustig met de blonde lokken een tuinbank van steigerhout voor pa in elkaar knutselen of een buitenhok voor de katten maken.
Met auto's en motoren is het simpel: pa sleutelt en de dochters rijden. De een poetst regelmatig maar rijdt zo vaak in haar Fiat en op haar scooter dat ze vastroesten, de ander is een kilometervreter in een rijdende vuilnisbak, negeert stelselmatig rammeltjes, kapotte dingetjes en het serviceindicatortje en rijdt af en toe op mijn GS500.

Nu mijn nieuwe vriendin nog zo gek krijgen om een motorrijbewijs te gaan halen, ondanks haar voorliefde voor een sjoppert....
 
Terug
Bovenaan Onderaan