[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Als ze een beetje normaal behandeld worden, en de olie goed bijgehouden dan zijn ze redelijk onverwoestbaar.
En uiteraard kan alles stuk gaan.

Het zijn olieverbruikende budgetblokken die permanente klepspelingchecks, olieniveau-controle en een ouwesnorrenrechterhand nodig hebben op de snelweg (als het mogelijk is wanneer de benzinekraan niet faalt).

Heb al zoveel gs500's aan de kant van de snelweg gezien, of ergens op een anwb aanhanger. Daar zie je het gebruik niet aan af maar opvallend is het wel.

Een voordeel, door dit kreng heb ik wel leren sleutelen O-)

 
Laatst bewerkt:
Het zijn olieverbruikende budgetblokken die permanente klepspelingchecks, olieniveau-controle en een ouwesnorrenrechterhand nodig hebben op de snelweg (als het mogelijk is wanneer de benzinekraan niet faalt).

Heb al zoveel gs500's aan de kant van de snelweg gezien, of ergens op een anwb aanhanger. Daar zie je het gebruik niet aan af maar opvallend is het wel.


Een voorbeeld: 2x naar Limburg geweest á 1000km en weinig olie verbruik en toch behoorlijk gas gegeven op de snelweg, nu weer woon werk en ja wel! olie verbruik, jij mag het verklaren...
 
Nee, daarvoor had ik het ook al. Toen ik nog niet werkte, had ik amper olie verbruik.

Hok komt overigens amper de 80 graden over als ik naar het werk ga, dus krijgt de kans om niet echt warm te worden dus. ( 14km enkel ).
 
Jij hebt idd ervaring wat er gebeurt als je het olie nivo niet controleer.
(6000 km zonder controle als ik me niet vergis :)


Flauw hoor |(

het was 4 000 km, na onderhoud bij dealer. Ik geloof er geen sikkepit van dat ie in die tijd helemaal op gaat.

NOOIT meer naar de dealer. Vanaf nu alles (behalve carbs) zelf :)
Kan je tenminste goed slapen :z :z
 
Flauw hoor |(

het was 4 000 km, na onderhoud bij dealer. Ik geloof er geen sikkepit van dat ie in die tijd helemaal op gaat.

NOOIT meer naar de dealer. Vanaf nu alles (behalve carbs) zelf :)
Kan je tenminste goed slapen :z :z

Carbs kun je ook wel zelf! Ik heb nog wel een setje knutselcarbs liggen voor een lief prijsje, kun je mee oefenen :+
 
Nice, gefeliciteerd!

Overigens was van mijn GS'je vandaag het oliepeil na zo'n 1000km (waarvan ~500km snelweg) halverwege het stokje. Klein slurpje genomen ergens onderweg, denk ik. Best netjes. :)


Valt nog redelijk mee bij mij, heb 200ml moeten bijvoegen na 1716km
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd al 8 jaar op een gsx-r750 van 1991. In het begin toen ik er rustig mee reed moest ik constant olie bijvullen. De laatste jaren trap ik hem flink af en rijd ik veel snelweg. Het olieverbruik is nu een stuk minder. Dus bij hoge belasting minder verbruik.
 
Ik rijd al 8 jaar op een gsx-r750 van 1991. In het begin toen ik er rustig mee reed moest ik constant olie bijvullen. De laatste jaren trap ik hem flink af en rijd ik veel snelweg. Het olieverbruik is nu een stuk minder. Dus bij hoge belasting minder verbruik.


Dus ik moet dus gewoon met hogere toerentallen rijden ?
 
Het zijn olieverbruikende budgetblokken die permanente klepspelingchecks, olieniveau-controle en een ouwesnorrenrechterhand nodig hebben op de snelweg (als het mogelijk is wanneer de benzinekraan niet faalt).

Heb al zoveel gs500's aan de kant van de snelweg gezien, of ergens op een anwb aanhanger. Daar zie je het gebruik niet aan af maar opvallend is het wel.

Een voordeel, door dit kreng heb ik wel leren sleutelen O-)



Dan doe ik het met mijn 150.000km extra goed :W *O*

Met eerste blok nog steeds. Heb wel een tweede blok op voorraad, maar denk dat ik die pas na de 200.000km nodig heb.

Marc
 
Hoezo denk je na 200,000km ? gewoon reviseren en gaan weer, ook tevens nog de eerste koppeling ?
Wil zelf de 100,000km gaan halen, hopen zonder problemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit nu op 56k en ik mag toch hopen dat 'ie de 150k wel haalt want het blok is te lelijk om er een salontafel van te maken, met al die pekelschade. :+
 
Laatst bewerkt:
Heb je nog foto's van het gat in de GS blok ?

Jou blok opschuren, primer en dan laklaag erover.
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag de koppelingsplaten vervangen en dit weekend gelijk 400km getest. Wat een verademing is dat, als je koppeling niet meer slipt in de hoge toeren. Nu alleen morgen even olieverbruik checken. Op de terugweg 160 km lang 140 km/u op de teller gehad zonder een kik te geven. Alleen liep ie nu 1 op 22,5 ipv 1 op 25 :+
En vanavond bleek m'n tellerverlichting te zijn overleden.. :/

Zijn er nog mensen die interesse hebben in een Carbon einddemper van het merk Termignoni. Ik doe de mijne in de verkoop. Het is gelast op een originele uitlaat.

PM me even bij interesse voor foto's.
 
Dan doe ik het met mijn 150.000km extra goed :W *O*

Met eerste blok nog steeds. Heb wel een tweede blok op voorraad, maar denk dat ik die pas na de 200.000km nodig heb.

Marc

Wauw, knap hoor. :t Gewoon onderhoud volgens de richtlijnen (om 6k km enzo..)?

Is wel erg goedkoop rijden zo.
 
Hoezo denk je na 200,000km ? gewoon reviseren en gaan weer, ook tevens nog de eerste koppeling ?
Wil zelf de 100,000km gaan halen, hopen zonder problemen.

Noppe, 2e koppeling. Ding bij 106.000km preventief vervangen aangezien toen het blok toch al uit elkaar lag. Alleen de frictieplaten. Metaal platen waren nog keurig.

Marc
 
Terug
Bovenaan Onderaan