[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Leuk dat er net een discussie was over de betrouwbaarheid van de GS500.

Ik ben een paar dagen terug van de Noordkaap rit. 8500 kilometer en 10 landen in 3 weken tijd. Na iets minder dan 7000 kilometer moest ik de achterband vervangen. Die was op. Verder begon ze in Finland in te houden bij +- half gas en 110 rijden. En ze begon vanaf Finland ook steeds meer olie te lekken via de kleppendekselpakking. En in een van de laatste dagen was ze zo moe dat ze even is gaan liggen (of liet ik haar vallen?).
Op tijd olie checken en verder heeft ze het briljant uit gehouden. Zeker voor een motor op leeftijd (modelletje 1991). De GS500 is een stuk geschikter voor al die gravel wegen dan je van tevoren zou verwachten. Zandpaden ook gehad, en ook met bagage gaat dat super.

Als er animo is, wil ik nog wel een keer het volledige verhaal opschrijven in een apart topic. Voor nu alleen even DE foto:

gGiNOzs.jpg


Nu gauw de onderhoudsbeurt weer uitvoeren, banden vervangen en kijken naar het inhouden probleem.

Heeft iemand hier trouwens nog een kleppendekselpakking op voorraad liggen?
 
Laatst bewerkt:
Gaaf hoor.

Hoe laat is de foto genomen ?
Ik gok ergens midden in de nacht.

Inderdaad. Je mag hier eigenlijk niet komen met een voertuig. Alleen lopend. Heb dus de wekker gezet toen de zon op kwam (half 3) en om 3 uur deze foto gemaakt.
 
Unieke foto dus.
Gaaf hoor midzomernacht zon.
Ik heb jaren geleden wel met de kortste dag in zweden gezeten. (kerstvakantie)
Nog niet zo noordelijk dat de zon helemaal niet op kwam.
Maar 4 uur licht op een dag is ook een vreemde gewaarwording.

24 uur zon lijkt me ook leuk.
Zweden zomer vakantie staat bij ons ook nog op verlanglijstje.
 
Unieke foto dus.
Gaaf hoor midzomernacht zon.
Ik heb jaren geleden wel met de kortste dag in zweden gezeten. (kerstvakantie)
Nog niet zo noordelijk dat de zon helemaal niet op kwam.
Maar 4 uur licht op een dag is ook een vreemde gewaarwording.

24 uur zon lijkt me ook leuk.
Zweden zomer vakantie staat bij ons ook nog op verlanglijstje.

Het was nog niet helemaal midzomernacht. Zon ging wel een paar uur donker, waardoor het midden in de nacht iets minder licht was dan overdag. Zéér slecht voor je nachtrust kan ik je vertellen.


Overigens stuit ik bij het onderhout op een probleem: De shim bucket van de shim van de uitlaatklep van de rechtse cilinder gaat niet soepel meer. Met starten/rijden geen probleem, maar ik hem niet met de hand rond draaien en bij het meten van de klepspeling krijg ik steeds een andere waarde afhankelijk van hoe lang ik wacht (komt heel langzaam terug). Heeft iemand een oplossing?
 
Overigens stuit ik bij het onderhout op een probleem: De shim bucket van de shim van de uitlaatklep van de rechtse cilinder gaat niet soepel meer. Met starten/rijden geen probleem, maar ik hem niet met de hand rond draaien en bij het meten van de klepspeling krijg ik steeds een andere waarde afhankelijk van hoe lang ik wacht (komt heel langzaam terug). Heeft iemand een oplossing?

Probleem is al opgelost; hij draaide niet doordat de shim tegen de nokkenas aan zat; en ik zal scheel te meten. Goedemorgen Cas :)
 
Probleem is al opgelost; hij draaide niet doordat de shim tegen de nokkenas aan zat; en ik zal scheel te meten. Goedemorgen Cas :)

Heb je niet na zoveel km's dat als je je ogen dicht doet dat je de weg voor je ziet? :P

Ik zit net naar de noordkaap te kijken:
Route-Noordkaap-2007-zomer.jpg


Ben je via Finland - Litouwen - Polen weer naar huis gegaan? om te zeggen, een 'rondje' gemaakt?
 
Wellicht toch een nieuwere gs kopen ipv oude blok opknappen.
Weet iemand of de motorblokken van de oude en nieuwe gs500 uitwisselbaar zijn? Zou in een oud model een nieuw blok passen? Naar mijn weten zijn de kappen en tank niet uitwisselbaar toch, tank van nieuw model is groter?


Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Heb je niet na zoveel km's dat als je je ogen dicht doet dat je de weg voor je ziet? :P

Ik zit net naar de noordkaap te kijken:
*plaatje*

Ben je via Finland - Litouwen - Polen weer naar huis gegaan? om te zeggen, een 'rondje' gemaakt?

Via polen en baltische staten heen gegaan, terug via noorwegen en zweden. Rondje gemaakt ja.

Ik moet wel zeggen dat ik wel even moeite heb gehad om weer te wennen thuis aan een leven waar niet alles draait om motorrijden, reizen, elke 200 km olie chechen enzovoort.
 
Ik denk dat alleen tank&zadel mismatchen wat proppen kan worden, als je een nieuwe tank met oud zadel combineert. De carburateurs zijn ook anders maar uitwisselbaar, trouwens.

Dat klopt, nieuwe tank heeft ook nieuw zadel nodig. Nieuw zadel heeft wat makkelijke ophoogaanpassingen nodig. Zijkapjes hebben nieuwe steuntjes nodig.
 
Laatst bewerkt:
Starten gaat een beetje moeilijk de laatste tijd. Als ie koud is, zet ik de choke aan en als de motor al draait, blijft ie een paar tellen hangen op stationair niveau voordat ie naar de choke stand gaat (4000 - 5000 toeren).

Vooral dat hangen op stationair niveau is vervelend want daar wilt ie nog wel eens uitvallen ipv stijgen naar hogere toeren.

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? Nu geef ik iedere keer gas en dan gaat ie wel onmiddelijk hoger. Het echt oplossen zou mooier zijn natuurlijk.

Als ie al wat heeft gereden, zeg 1 km en nog niet eens warm is, start ie wel altijd perfect, zonder choke dan.
 
Laatst bewerkt:
Starten gaat een beetje moeilijk de laatste tijd. Als ie koud is, zet ik de choke aan en als de motor al draait, blijft ie een paar tellen hangen op stationair niveau voordat ie naar de choke stand gaat (4000 - 5000 toeren).

Vooral dat hangen op stationair niveau is vervelend want daar wilt ie nog wel eens uitvallen ipv stijgen naar hogere toeren.

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? Nu geef ik iedere keer gas en dan gaat ie wel onmiddelijk hoger. Het echt oplossen zou mooier zijn natuurlijk.

Als ie al wat heeft gereden, zeg 1 km en nog niet eens warm is, start ie wel altijd perfect, zonder choke dan.

Dit klinkt als iets heel normaals...
 
Hoi allemaal!

Heb zelf (nog) niet zo'n fiets, maar zit te kijken voor een als A2 motor.

Nu ben ik al een beetje aan het kijken voor een, en viel het mij op dat de meeste een "Clip on" type handvatten hebben(zie foto), maar dan ook op de kroonplaat 2 dopjes( :? ) in het midden, waar normaal de klemmen voor een standaard buizen stuur gaan(positie e.d.).

Kan ik een buizen stuur(+klemmen natuurlijk) monteren op de plek waar die dopjes zitten op het model dat standaard met clip on's komt? Sinds dit voor mij zelf makkelijker is i.v.m. mijn huidige navigatie systeem, e.d.

alvast bedankt :}

mljJwF8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn vriend heeft op zijn GSX550 de kroonplaat doorgeboord en zo een handlebar stuur gebouwd, dus het kan wel. Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met 'dopjes'. Maar je kunt ook op zoek naar een model zonder clip ons?
 
Mijn vriend heeft op zijn GSX550 de kroonplaat doorgeboord en zo een handlebar stuur gebouwd, dus het kan wel. Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met 'dopjes'. Maar je kunt ook op zoek naar een model zonder clip ons?
Daar kijk ik ook specefiek naar, maar die zijn een stuk lastiger te vinden, vandaar ook.

Met die dopjes bedoel ik deze(gemarkeerd op de foto)
Xz6sG45.png
 
Hoi allemaal!

Heb zelf (nog) niet zo'n fiets, maar zit te kijken voor een als A2 motor.

Nu ben ik al een beetje aan het kijken voor een, en viel het mij op dat de meeste een "Clip on" type handvatten hebben(zie foto), maar dan ook op de kroonplaat 2 dopjes( :? ) in het midden, waar normaal de klemmen voor een standaard buizen stuur gaan(positie e.d.).

Kan ik een buizen stuur(+klemmen natuurlijk) monteren op de plek waar die dopjes zitten op het model dat standaard met clip on's komt? Sinds dit voor mij zelf makkelijker is i.v.m. mijn huidige navigatie systeem, e.d.

alvast bedankt :}

[afbeelding]

Kan op zich prima, gewoon stuurklemmen gebruiken die je monteert met 1 boutje en dan een langer boutje nemen. De kroonplaat zit op de bovenste vorkklemmen met boutjes met die sierdopjes erop. Als het alleen gaat om de GPS houder zou je ook gewoon een van die kroonplaat boutjes kunnen vervangen voor een langere en op het uitstekende deel je GPS houder monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan