[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Wat grappig dat hij al zo vroeg z'n koppel en vermogen levert. Ik heb bij de mijne echt het idee dat hij pas vanaf 7000 toeren echt gaat trekken tot ongeveer 9500. En dat z'n koppel ook pas rond de 6500 er pas echt in komt.

Je hebt toch alles standaard?

Ja bij mij ook. 7000 toeren in zijn 4de versnelling :9~ - doet ie nog een beetje mee met de grotere jongens :]
 
Hoi,

Ik ben opzoek naar het stuur voor mijn suzuki gs 500.

Ik heb de clip ons verwijderd en een andere kroonplaat gekocht.

Iemand idee wat er standaard op zit volgens mij na 2002 op een suzuki gs 500.

Weet iemand welke ik moet kopen en waar?
full
 
Laatst bewerkt:
Wat grappig dat hij al zo vroeg z'n koppel en vermogen levert. Ik heb bij de mijne echt het idee dat hij pas vanaf 7000 toeren echt gaat trekken tot ongeveer 9500. En dat z'n koppel ook pas rond de 6500 er pas echt in komt.

Je hebt toch alles standaard?


Ja, behalve de uitlaat en sindskort iridium bougies, merk het zeker dat hij iets meer koppel heeft als hij echt goed warm is, bij koude of half warme motor ( Ook na 10~15km ) merk je het nog niet zo.

Als het weer het toe laat, dan rij ik wrs zondag even naar Hans Van Wijk ( event ) en gooi hem dan even op de testbank.
 
Laatst bewerkt:
Ja, behalve de uitlaat en sindskort iridium bougies, merk het zeker dat hij iets meer koppel heeft als hij echt goed warm is, bij koude of half warme motor ( Ook na 10~15km ) merk je het nog niet zo.

Als het weer het toe laat, dan rij ik wrs zondag even naar Hans Van Wijk ( event ) en gooi hem dan even op de testbank.


Oh oké, is het niet zo dat je met een andere uitlaat minder tegendruk krijgt en daardoor eigenlijk je koppel en vermogen later zou moeten krijgen? :?

Ik ben nog niet zo thuis in de uitlaten maar ik dacht dat je om je koppel eerder vrij te laten komen (5000 is een stuk lager dan 7500 uit de fabrieksopgave) je je uitlaat lang en smal (klein diameter) moest maken.
 
Ja, behalve de uitlaat en sindskort iridium bougies, merk het zeker dat hij iets meer koppel heeft als hij echt goed warm is, bij koude of half warme motor ( Ook na 10~15km ) merk je het nog niet zo.

Als het weer het toe laat, dan rij ik wrs zondag even naar Hans Van Wijk ( event ) en gooi hem dan even op de testbank.

Toch trok Sven je eruit op de oprit. :+

(Terwijl ik 200 meter erachter rustig mijn thee aan het opdrinken was.)
 
vorderingen in het arduino project. Het hele ding is ondertussen zo groot geworden dat het bijna in een broodtrommel moet -O-
KzNLRHp.jpg


wat werkt:
kilometerteller (gps)
tijd (gps)
gearindicator (vanaf de neutraal schakelaar via octocouplers)
voltage meter ( 2 weerstandjes )

todo:
toerenteller(hal sensor?)
datum-achtige (gps, geen plek op huidig scherm)
temperatuur buiten (sensor)
temperatuur in de behuizing (sensor)
temperatuur olie (sensor)


voor de verbinding tussen de neutraalschakelaar en de printplaat had ik een 8 polige kabel nodig hiervoor heb ik een UTP kabel gepakt :+

voor de 12v + en - heb ik een usb kabel gepakt en deze vanaf het dimlicht doorverbonden.
lHduu1M.jpg


wanneer het weer het toelaat ga ik dit alles eerst uitgebreid testen voor dat ik verder ga met knutselen.

Voor de 'grotere' versie heb ik een kale atmel chip in huis om het printplaatje een stuk kleiner te maken en een 20x4 scherm(ipv 16x2) om meer dingen op het scherm kwijt te kunnen
 
Laatst bewerkt:
Mijn Arduino km teller doet het ook nog steeds foutloos. De toerenteller daarentegen ligt in een kartonnen doos op zolder. Gewoon geen tijd voor nu.
 
toerenteller blijft voor mij ook nog wel even liggen. ik denk eerlijk gezegd eigenlijk dat mijn GS dit niet meer mee gaat maken.
 
Laatst bewerkt:
Voor de personen die niet in de WhatsApp groep zitten, vanmiddag rond het VTW schoongemaakt en toen dit, ben je mooi klaar mee.
Slijpsel/stukjes van het tandwiel lag in de blubber, kettingset wordt volgende week op Zaterdag vervangen samen met achterband en voorvork seals + Stofhoezen. De seals worden mee vervangen, omdat ik ook 15w olie erin laat doen.


273upFW.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voor de personen die niet in de WhatsApp groep zitten, vanmiddag rond het VTW schoongemaakt en toen dit, ben je mooi klaar mee.
Slijpsel/stukjes van het tandwiel lag in de blubber, kettingset wordt volgende week op Zaterdag vervangen samen met achterband en voorvork seals + Stofhoezen. De seals worden mee vervangen, omdat ik ook 15w olie erin laat doen.


[afbeelding]


Zo die heb je maximaal opgebruikt.
 
Voor de personen die niet in de WhatsApp groep zitten, vanmiddag rond het VTW schoongemaakt en toen dit, ben je mooi klaar mee.
Slijpsel/stukjes van het tandwiel lag in de blubber, kettingset wordt volgende week op Zaterdag vervangen samen met achterband en voorvork seals + Stofhoezen. De seals worden mee vervangen, omdat ik ook 15w olie erin laat doen.


[afbeelding]
Daar ga je de MFMM niet mee halen, is ie dan wel klaar?
Je kan hem nog wel hergebruiken als werpster, hihi... :+
:t
 
Hij is zaterdag gewoon klaar, dealer weet dat de motor op zaterdag klaar MOET zijn. Heb hem namelijk nodig voor woon-werk verkeer.

Ik ga grotendeels de ketting zelf doen daar en de dealer de vorkpoten. 2 uurtjes werk ongeveer bij elkaar.

Het nat is water / dasty.
jNkvGjJ.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voor de personen die niet in de WhatsApp groep zitten, vanmiddag rond het VTW schoongemaakt en toen dit, ben je mooi klaar mee.
Slijpsel/stukjes van het tandwiel lag in de blubber, kettingset wordt volgende week op Zaterdag vervangen samen met achterband en voorvork seals + Stofhoezen. De seals worden mee vervangen, omdat ik ook 15w olie erin laat doen.


[afbeelding]

Multigrade motorolie kent twee viscositeitsaanduidingen. De viscositeit van de koude olie (15) dan een W en dan de viscositeit van warme olie (50). Dit geeft dan de aanduiding 15W50.
Voor jouw opmerking is het tweede cijfer dus belangrijker. Ik zou zelf de gebruikelijke 10W40 pas vervangen door 10W50 als het oliedruklampje stationair bij warme motor aan gaat (oliepomp geeft niet genoeg druk). Je neemt dan de mindere smering van dikke olie voor lief om voldoende oliedruk te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan