Motor-Forum

Select Forum

[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Reg. datum:
18 jan. 2017
ja heb ik gedaan, en ze zitten zeker goed vast. het blok is langs die pakking ook droog, dus denk niet dat het daardoor komt.
toch bedankt voor je reactie!

Reg. datum:
19 sep. 2017
Goedemorgen Iedereen!

Ik ben sinds een paar weken officieel motormuis en afgelopen zaterdag een trotse bezitter geworden van een Suzuki gs500 challenge :) :)

Duuuus wanneer kan ik mijn eerste rit gaan maken met jullie?

Groetjes
Remco188 wijzigde dit bericht op woensdag 27 september 2017 16:49 (0%)

Reg. datum:
12 apr. 2016
In de buurt van Hasselt - Belgisch Limburg
quote:
martijnmoi schreef op 26 september 2017 @ 18:13:

[...]

heb je de oude pakking er netjes aan beide kanten afgeschraapt? en de boutjes goed (hand vast + een beetje) vastgezet? uit mijn hoofd moeten deze op 11nm, maar hiervoor zou je even in het handboek moeten kijken

nr. 15 heb ik zelf ook vervangen begin dit jaar. Ik heb toen met een fijne korrel schuurpapier (nat) de oude pakking helemaal weg geschuurd.

Edit: :X ik had de laatste pagina nog niet gelezen
IsaacR wijzigde dit bericht op woensdag 27 september 2017 10:34 (6%)
A2-er sinds 02/2016 | GS500f k5

Reg. datum:
31 aug. 2017
Goedenmiddag,
net als Remco188 ben ik ook beginnend motorrijder sinds een maand en heb voor 400,- een
redelijk rijdende Gs500 op de kop getikt. nu heb ik reeds de zelfgebouwde slipon demper vervangen
door een beter passend Jama exemplaar. Verder wil ik de voorveren vervangen door wilbers progressieve
veren wegens het bijna tot helemaal doorslaan van de voorvork. Ik wil dan ook meteen de keerringen vervangen
en een zwaardere olie erin doen. Kan iemand misschien vertellen of de vorkpoten dan helemaal uit elkaar
gehaald moeten worden zoals de beschrijving van Kapitein Koek in de FAQ, of dat ik de onderste imbus gewoon laat zitten (en dus de schokbreker) en wel de binnenpoot er dan uit kan halen? Of hoef ik alleen
de veren en afstandsbus eruit te halen en de poten leeg te gieten om vervolgens de nieuwe
keerringen over de binnenpoot heen te schuiven (na de oude natuurlijk verwijderd te hebben) en vast te zetten
en dan de nieuwe veren monteren en de juiste hoeveelheid nieuwe olie erin etc...
Vast bedankt voor een antwoord :-)

Reg. datum:
18 jan. 2017
quote:
sjembek438 schreef op 26 september 2017 @ 17:35:
hallo,

ik heb een probleem met mijn gs500. hij lekt namelijk nogal als de olie warm is. ik weet alleen niet hoe ik dit handig op kan lossen.
..........
alvast bedankt

ik zal de volgende keer even eerst zelf kijken voor ik vragen stel op het forum. had blijkbaar niet goed genoeg mn best gedaan met het afschuren van de oude pakking(klein stukje overgeslagen). voor nu ga ik mij even schamen in een hoekje.
tot de volgende keer! |( |(

Suzuki GS500E

Reg. datum:
04 apr. 2009
Ergens bij de grens van brabant, zuid holland en Gelderland
quote:
PaulNijenhuis schreef op 27 september 2017 @ 13:40:
Goedenmiddag,
net als Remco188 ben ik ook beginnend motorrijder sinds een maand en heb voor 400,- een
redelijk rijdende Gs500 op de kop getikt. nu heb ik reeds de zelfgebouwde slipon demper vervangen
door een beter passend Jama exemplaar. Verder wil ik de voorveren vervangen door wilbers progressieve
veren wegens het bijna tot helemaal doorslaan van de voorvork. Ik wil dan ook meteen de keerringen vervangen
en een zwaardere olie erin doen. Kan iemand misschien vertellen of de vorkpoten dan helemaal uit elkaar
gehaald moeten worden zoals de beschrijving van Kapitein Koek in de FAQ, of dat ik de onderste imbus gewoon laat zitten (en dus de schokbreker) en wel de binnenpoot er dan uit kan halen? Of hoef ik alleen
de veren en afstandsbus eruit te halen en de poten leeg te gieten om vervolgens de nieuwe
keerringen over de binnenpoot heen te schuiven (na de oude natuurlijk verwijderd te hebben) en vast te zetten
en dan de nieuwe veren monteren en de juiste hoeveelheid nieuwe olie erin etc...

Beiden welkom op het forum

En volg de How to van Kapteinkoek maar.
Dan gaat het zeker goed, en echt veel meer werk is het niet.
Linux het andere besturingssysteem voor je PC

neem er gewoon 2

Reg. datum:
27 okt. 2008
quote:
Goedenmiddag,

Keerringen vervangen daar moet de poot gewoon voor uit elkaar. Voor het vervangen van de veren en spacers hoeft dat niet, dat kan zelfs met de hele vork nog in de motor als je het echt ghetto en lui wil doen :P

Reg. datum:
31 aug. 2017
quote:
kapiteinkoek schreef op 27 september 2017 @ 22:51:

[...]

Keerringen vervangen daar moet de poot gewoon voor uit elkaar. Voor het vervangen van de veren en spacers hoeft dat niet, dat kan zelfs met de hele vork nog in de motor als je het echt ghetto en lui wil doen :P

Erg bedankt voor de antwoorden :-)

A2er op een GS-500

Reg. datum:
26 aug. 2016
quote:
Goedenmiddag,

Ik weet niet of je ze nodig hebt, maar als je de stofringen ook vervangt, zou je mij kunnen vertellen waar je die dan hebt gekocht. Bedankt alvast! :)

Reg. datum:
31 aug. 2017
quote:
steef2345 schreef op 28 september 2017 @ 09:26:

[...]

Ik weet niet of je ze nodig hebt, maar als je de stofringen ook vervangt, zou je mij kunnen vertellen waar je die dan hebt gekocht. Bedankt alvast! :)

Ik heb ze besteld bij optitune.nl (weet niet of reclame mag :-) ) in waddinxveen
gezien daar de wilbers progressieve veren ook het goedkoopst zijn....
En ik dacht als ik de seals vervang ook maar meteen de dustseals...
En ik ga ook meteen maar de glijbussen vervangen denk ik, is alles weer helemaal fris :)
PaulNijenhuis wijzigde dit bericht op donderdag 28 september 2017 11:16 (15%)

Reg. datum:
12 apr. 2016
In de buurt van Hasselt - Belgisch Limburg
Vanmiddag een rit van 250 km gemaakt door WalloniŽ (Durbuy en La Roche). Paar km voordat ik thuis was voor het eerst met de punt van mijn laars de grond gescraped :P

Wel effe schrikken :O, volgende keer toch de bal van mijn voet goed op de pegs houden.
A2-er sinds 02/2016 | GS500f k5

GS500

Reg. datum:
25 okt. 2016
Bal van je voet is ook beter als je ooit zandpaden wil gaan pakken enzo. Dan kun je sneller gaan staan.

(werkt ook als je drempels soms te hard neemt)
RIP ZZR600 :(

GS500

Reg. datum:
25 okt. 2016
Wie was vanochtend trouwens die paarse naked GS500 van helmond op weg naar eindhoven?

gs500e 1997

Reg. datum:
30 jan. 2016
quote:
Clank schreef op 02 oktober 2017 @ 15:15:
Wie was vanochtend trouwens die paarse naked GS500 van helmond op weg naar eindhoven?

Ik niet _O-
Wat er ook gebeurt, doe alsof het de bedoeling was.

GS500

Reg. datum:
25 okt. 2016
Sven had hem ook al gespot. Ik zal hem de volgende keer wel even bij het stoplicht vertellen dat als je GS500 wil rijden, je je eerst hier moet melden.

Reg. datum:
03 sep. 2017
Beste allen,

Ik ben mijn voovork aan het reviseren maar ik stuit hier tegen 1 probleem aan. Ik hoef alleen de voorvork olie er nog in te doen, alleen de vraag is hoeveel. Het gekke is namelijk dat ik een veer in me voorvork heb van ongeveer 34 cm en dat ik een voorvork heb die gesteld kan worden door preload adjuster en mijn suzuki komt uit 1996 hierbij geeft de manual aan dat ik een veer moet hebben van 300mm voor mijn gevoel is er echt iets dat niet klopt, kan iemand mij helpen??

Suzuki GS500E

Reg. datum:
04 apr. 2009
96 was een overgangs jaar.
Daar moesten bijvoorbeeld ook een andere maat keerringen in.

Volgens mijn manual van 89-99 voor nederlands model
377 ml per poot en een preload
of zonder veer en poot helemaal ingedrukt.
105 mm van boven af gemeten.

Lengte van de veer staat er niet bij

edit:toch wel 303mm
ronk wijzigde dit bericht op zondag 08 oktober 2017 16:26 (18%)

Suzuki GS500E

Reg. datum:
04 apr. 2009
En is het geen aftermarket veer ?
Van WP , HKsuspension, o.i.d
Als hij niet te stug is voor jouw gevoel , dan is het toch prima.

Reg. datum:
03 sep. 2017
Volgens mij is 303 de min maat ik heb nu 105mm overgelaten

Reg. datum:
03 sep. 2017
Ben ook bezig met een ander zadel te plaatsen op me suzuki gs 500 soort brat cafe racer zadel, alleen veel van die zadels zijn 51-52 cm en dat is net iets te kort en het frame kan ik niet verder inkorten want dan word het te slap denk ik. Iemand idee of dit zelf ook gedaan hebben?

Reg. datum:
31 aug. 2017
quote:
kapiteinkoek schreef op 27 september 2017 @ 22:51:

[...]

Vandaag in drie uurtjes de keerringen, stofringen en progressieve veren geplaatst.
Ging allemaal heel voorspoedig dank zij de heldere handleiding van kapitein koek.
Het verschil is echt geweldig met de nieuwe veren en in plaats van 10W 15W olie.
Rijdt heerlijk nu een niet meer op de eindstop klappen bij harder remmen.
Het rijgedrag komt veel betrouwbaarder over.

neem er gewoon 2

Reg. datum:
27 okt. 2008
quote:
ronk schreef op 08 oktober 2017 @ 16:23:
96 was een overgangs jaar.
Daar moesten bijvoorbeeld ook een andere maat keerringen in.

Volgens mijn manual van 89-99 voor nederlands model
377 ml per poot en een preload
of zonder veer en poot helemaal ingedrukt.
105 mm van boven af gemeten.

Lengte van de veer staat er niet bij

edit:toch wel 303mm

Voor zover ik weet zitten er van 89 t/m 2000 gewoon dezelfde keerringen in de voorvork. Verder kan het vork olie niveau en de lengte van de veer verschillen per bouwjaar.

Suzuki GS500E

Reg. datum:
04 apr. 2009
quote:
kapiteinkoek schreef op 08 oktober 2017 @ 23:29:

[...]

Voor zover ik weet zitten er van 89 t/m 2000 gewoon dezelfde keerringen in de voorvork. Verder kan het vork olie niveau en de lengte van de veer verschillen per bouwjaar.

Zoonlief had een GS van 96 en daar zaten andere keringen in.
De dealer had ze bij Suzuki besteld, en toch waren het niet de juiste.
Heeft nog best een tijd geduurd voordat de juiste keerringen binnen waren.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de dealer een lulkoek verhaal ophing omdat hij eigenlijk geen tijd had.

Die had ik toen zelf nl ook niet. vandaar dat mijn zoon de poten daar gebracht had.

GSX-R750 1991

Reg. datum:
24 mrt. 2011
quote:
ronk schreef op 09 oktober 2017 @ 17:15:

[...]

Zoonlief had een GS van 96 en daar zaten andere keringen in.
De dealer had ze bij Suzuki besteld, en toch waren het niet de juiste.
Heeft nog best een tijd geduurd voordat de juiste keerringen binnen waren.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de dealer een lulkoek verhaal ophing omdat hij eigenlijk geen tijd had.

Die had ik toen zelf nl ook niet. vandaar dat mijn zoon de poten daar gebracht had.

De voorvorken zijn vanaf 1989 ongewijzigd gebleven dus de dealer heeft een grapje gemaakt :P

Reg. datum:
03 sep. 2017
Weet iemand of er nog ergens zon hugger spatbord te koop is voor een suzuki gs 500.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.