[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Ook ik wil me bij deze aanmelden voor dit topic. Recent mijn rijbewijs met code 80 behaald en sinds vorige week troste eigenaar geworden van een suzuki GS500E(1993).
Motor verkeert nog in prima staat, weinig/geen roest te bekennen.
Er staat 50000km op de teller, de vorige eigenaar heeft de motor 5 jaar gehad en +- 6000 km ermee gereden. Ook de aankoopbon van 2010 is er nog bij(is destijds gekocht bij een motorzaak) op dat moment stond er 40000km op de teller. Heeft dus erg weining gelopen de afgelopen jaren.

Bij aanschaf was het een naked bike, met een moderne koplamp gemonteerd.
Ik heb gelijk het originele kuipwerk met verlichting teruggezet, dit staat de suzuki een stuk beter. Leuke motor om mee leren te rijden, vanaf 5a6000 toeren komt de motor goed vooruit.

Ik ben nog opzoek naar een houder voor een navigatie/telefoon, suggesties zijn welkom. Ook suggesties voor een navigite zijn welkom.
 
Ook ik wil me bij deze aanmelden voor dit topic. Recent mijn rijbewijs met code 80 behaald en sinds vorige week troste eigenaar geworden van een suzuki GS500E(1993).
Motor verkeert nog in prima staat, weinig/geen roest te bekennen.
Er staat 50000km op de teller, de vorige eigenaar heeft de motor 5 jaar gehad en +- 6000 km ermee gereden. Ook de aankoopbon van 2010 is er nog bij(is destijds gekocht bij een motorzaak) op dat moment stond er 40000km op de teller. Heeft dus erg weining gelopen de afgelopen jaren.

Bij aanschaf was het een naked bike, met een moderne koplamp gemonteerd.
Ik heb gelijk het originele kuipwerk met verlichting teruggezet, dit staat de suzuki een stuk beter. Leuke motor om mee leren te rijden, vanaf 5a6000 toeren komt de motor goed vooruit.

Ik ben nog opzoek naar een houder voor een navigatie/telefoon, suggesties zijn welkom. Ook suggesties voor een navigite zijn welkom.

Ik heb deze pas besteld en binnengekregen als telefoonhouder:

SP moto bundle

Hier is het voor zover ik kon vinden het goedkoopst voor deze houder.
Ik moet hem zelf nog wel monteren maar het zietr er erg solide uit en het hoesje past perfect.
Heb jij misschien een foto van de koplamp die op jou bike zat?
 
Laatst bewerkt:
Als je telefoon waterdicht is, of je hebt een waterdicht hoesje;

Ik gebruik de Xgrip van RAM mounts. Spul blijft stevig zitten. Ook met de XT over onverharde paden.
 
even in de gauwigheid de houder gemonteerd
full
 
Is dat zo'n aliexpress ding/setje? werkt dat een beetje? En goed te bedienen?

Jup. TCOM-VB heb ik volgens mij, al twee of drie jaar ofzo. M'n vriend heeft er ook eentje en de intercom werkt perfect. Zelf muziek kunnen luisteren met navi tussendoor is ook echt chill. Bediening is echt easy as cake en de kwaliteit is oprecht goed. Heb met 70km/h asfalt gekopt met 't ding op m'n helm en hoewel hij wat geschaafd is, werkt 't allemaal nog perfect. Was ook echt makkelijk overzetten naar m'n nieuwe helm.
 
Jup. TCOM-VB heb ik volgens mij, al twee of drie jaar ofzo. M'n vriend heeft er ook eentje en de intercom werkt perfect. Zelf muziek kunnen luisteren met navi tussendoor is ook echt chill. Bediening is echt easy as cake en de kwaliteit is oprecht goed. Heb met 70km/h asfalt gekopt met 't ding op m'n helm en hoewel hij wat geschaafd is, werkt 't allemaal nog perfect. Was ook echt makkelijk overzetten naar m'n nieuwe helm.

Ziet er goed uit ja, ga ik ook eens bestellen denk ik...
 
Even een interesse peiling als dat mag, iemand in deze uitlaat geinteresseerd?:

full


full


Is een slipon met E-Keur van het merk JAMA, wordt ook wel als Laser aangeduid.
 
Bump!

Denk, reageer hier ook maar weer eens na een tijdje onder een steen te hebben geleefd....

Ten eerste: De Daytona is de deur uit (al meer dan een jaar). Was een maandagochtend fiets, en als niet lopend verkocht. Zowiezo daarvoor al een jaar niet mee gereden (bokte en stotterde onder het rijden, dealer kon maar niets vinden.) Ik was er klaar mee, zeker gezien het feit dat we (mijn vrouw en ik) weer gingen emigreren van Hamburg naar Geneve.

Sinds eind zomer vorig jaar, na 2 jaar niet gereden te hebben, begon het toch weer te kriebelen, ook geholpen door het feit dat woon-werk sneller op de motor gaat door de algehele verkeerssituatie.

Dus op dit moment de bezitter van een, in vergelijking met de Daytona, een tammere F800GT uit 2015. Een stuk betrouwbaarder dan de Dayt, en rijdt prima :]

[img=800]https://imageshack.com/i/poDjIbZaj[/img]

Hoe is het hier verder? Is mijn Laser Hotcam knalpot nog onder een MF GS500 eigenaar? :9

Voor degenen die me niet kennen, ik ben begonnen en heb 10 jaar rondgereden op dit gebakje:

pnHoPYMwj
 
Ja -Dré- is een oude bekende in dit topic. Die komt eens in de zoveel tijd weer even buurten in het beste topic van MF om ons jaloers te maken met zijn woonplek. Is je gegund hoor daar niet van :+
 
Wat dacht je van gewoon nieuwe membramen...

Volgens mij heb ik nog wat liggen....somewhere

Zijn best duur dacht misschien nog te redden... Zitten geen scheuren in.

Het is overigens wel een 2002 model met al die vacuum bende. Weet niet of daar nog verschil in zit qua membramen?

Kunnen hier eventueel ook het oudere type carbs op? Er lopen nu wel 2 stekkers van carb naar kabelboom...
 
Ja -Dré- is een oude bekende in dit topic. Die komt eens in de zoveel tijd weer even buurten in het beste topic van MF om ons jaloers te maken met zijn woonplek. Is je gegund hoor daar niet van :+


Eens in de zoveel tijd zegt’ie :P

Zal toch eens proberen wat meer oog te hebben voor motor-forum nu ik weer een rijdende 2wieler heb :)
 
Zijn best duur dacht misschien nog te redden... Zitten geen scheuren in.

Het is overigens wel een 2002 model met al die vacuum bende. Weet niet of daar nog verschil in zit qua membramen?

Kunnen hier eventueel ook het oudere type carbs op? Er lopen nu wel 2 stekkers van carb naar kabelboom...

Een is voor de vacuum onzin die erop zit maar die ander is de gasklep positiesensor. Ik gok dat je die niet straffeloos weg kan laten.
 
Een is voor de vacuum onzin die erop zit maar die ander is de gasklep positiesensor. Ik gok dat je die niet straffeloos weg kan laten.

De gaskleppositiesensor zorgt er voor dat de ontstekingsmodule gas dicht kan herkennen. Als deze niet goed staat, zal de motor bij afremmen op de motor knallen in de uitlaat of hij rijdt waardeloos met erg weinig gas. Deze afstelling is vrij kritisch, sensor bij voorkeur niet los maken.

De oudere carburateurs zijn een stuk zuiniger dan de nieuwere, maar de nieuwere geven minder milieu-vervuiling.

Er zijn wel tekeningen hoe al die spaghetti aangesloten moet worden, als je er niet uitkomt kunnen we bij mijn fiets wel eens kijken hoe het hoort - als ik dezelfde uitvoering heb als jij (mijne is van 2004).
 
Onder andere deze vacuüm ellende. Onnodig in naar mijn idee en alleen maar kans op storing.
Heb overigens alle vacuum slangen al vervangen.

Ik snap dat die tps sensor lastig is om weg te laten (waarschijnlijk ook andere ontsteking oid nodig).
Meet overigens 5Kohm in ruststand en 1K0hm volgas.

4l39r6.jpg


Niet heel duidelijk maar zo zit het aangesloten.
16bx45i.jpg
 
Is het niet mogelijk om een simpel stukje mechaniek aan de oude carbs te maken zodat de tps alsnog meedraait? Anders de tps direct aan de 2de gaskabel knutselen?
 
Ik heb ook weer wat raars met de gs
Wanneer ik in zn 2 door een linker bocht ga met 6k touren rammelt het als een gek aan de linker kant.
rechts is er geen prbleem.

Iemand enig idee ? wat zit er links in het blok en kan daar wat los zitten ?
kleppen hoeven nog lang niet gesteld te worden,


Als ik stil sta en met 6k de motor schuin hou hoor ik niks geks
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan