[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

full


Zo staat ie er nu bij.
Ready to rumble 8-)
 
Laatst bewerkt:
NICE :t

De mijn was ook "ready to rumble"

Ik dacht nog effe een lekker stukje te toeren met het mooie weer.
Toen ik het dorp naar buiten reed keek ik trots op mijn voltmeter: 12.3VDC :(

GVD B| , nog effe door gereden, maar het werd steeds minder. Wat nu weer?

Na uurtje storing zoeken en sleutelen de oorzaak gevonden: Crispy generator ;(

IMG_20170604_174639_zpsrdu23asv.jpg


IMG_20170604_172217_zpspgg0ymwi.jpg


Gelukkig had ik nog een motorblok, met werkende generator.
Dus die maar even uitgebouwd en ingebouwd in mijn huidige blok. Met vloeibare pakking de zaak maar weer dicht gekleid :r Het is niet anders.

Maandag weer naar het werk. Eens kijken of het nu heel blijft. Is overigens mijn 3e generator (op 150k km)

Leuke zondag zo -O-

Marc
 
Laatst bewerkt:
NICE :t

De mijn was ook "ready to rumble"

Ik dacht nog effe een lekker stukje te toeren met de mooie weer.
Toen ik het dorp naar buiten reed keek ik trots op mijn voltmeter: 12.3VDC :(

Ach vervelend voor je. -O-
Hoe kan je weten dat het de generator is als je niet tijdens het rijden de spanning kan aflezen? Gewoon een lege accu na een lange rit?

Ik ben net stilgevallen tijdens een ritje, ik was al 50km van huis. Ik ging bergaf richting een klein voorrang-van-rechts kruispunt, net op het punt toen ik de zijstraat kon zien sloeg ie af. Ik totaal kalm lees: paniek olielampje begon te branden, ik dacht gelijk dat het blok WEER gesneuveld was, maar die brandt altijd als ie gewoon op contact staat. Het zal wel zo zijn geweest dat ik de koppeling liet slippen en dat ie te lage toeren draaide. Benzine genoeg, accu ook niet want motor startte snel terug op, ik kan me geen ander iets bedenken.

Ik ga vóór de komende rit mijn accu doormeten of ie wel goed is. Iemand hier op MF zei eerder dat mogelijk mijn dynamo / spoel / generator (juiste woord?) doorgebrand eruit zag, dus dat ga ik ook nog checken.

Hoe ziet je nieuwe generator eruit?
 
NICE :t

De mijn was ook "ready to rumble"

Ik dacht nog effe een lekker stukje te toeren met het mooie weer.
Toen ik het dorp naar buiten reed keek ik trots op mijn voltmeter: 12.3VDC :(

GVD B| , nog effe door gereden, maar het werd steeds minder. Wat nu weer?

Na uurtje storing zoeken en sleutelen de oorzaak gevonden: Crispy generator ;(

[afbeelding]

[afbeelding]

Gelukkig had ik nog een motorblok, met werkende generator.
Dus die maar even uitgebouwd en ingebouwd in mijn huidige blok. Met vloeibare pakking de zaak maar weer dicht gekleid :r Het is niet anders.

Maandag weer naar het werk. Eens kijken of het nu heel blijft. Is overigens mijn 3e generator (op 150k km)

Leuke zondag zo -O-

Marc
Is het totale stroomverbruik van de motor niet wat te hoog?
Misschien wat bezuinigen met led/xenon?
 
We gaan het zien. Heb nu alleen handvatverwarming extra.

De generator ga ik uit elkaar halen en zelf opnieuw wikkelen. Ik zal het tzt nog wel posten hier.
 
Voor de personen die naar limburg willen, heb voor Landal Vaals gekeken en die gaan maar tot 6 personen.

Zelf wil ik een weekje naar limburg, dus eventueel kunnen er dan 5 personen nog in ( wel van te voren laten weten voordat er ik bijv reserveer ). Dan hoef je maar zelf de 3 dagen te betalen ( vrijdag, zaterdag en zondag ).

Nu is het denk sws wel mogelijk om bijv 6 persoon huisje te doen en een 4 persoons op hetzelfde park.

Misschien is het ook slimmer om een aparte WhatsApp groep aan te maken voor Limburg.
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij vertellen waar ik de stofringen kan vinden op Louis?

Ik wil binnnekort m'n voorvork reviseren want die lekt een klein beetje, maar ik kan de stofringen niet vinden. De Saito-vorkkeerringsets bevat deze namelijk niet zo ver ik weet.
 
kutklus1.jpg


kutklus2.jpg


kutklus.jpg


Wat een kutwerk om dat blok eruit te halen maar het is gelukt. Morgen de boutjes uitboren :)
 
Kan iemand mij vertellen waar ik de stofringen kan vinden op Louis?

Ik wil binnnekort m'n voorvork reviseren want die lekt een klein beetje, maar ik kan de stofringen niet vinden. De Saito-vorkkeerringsets bevat deze namelijk niet zo ver ik weet.


dat verkoopt louis voor zover ik weet helaas niet
 
Voor de personen die naar limburg willen, heb voor Landal Vaals gekeken en die gaan maar tot 6 personen.

Zelf wil ik een weekje naar limburg, dus eventueel kunnen er dan 5 personen nog in ( wel van te voren laten weten voordat er ik bijv reserveer ). Dan hoef je maar zelf de 3 dagen te betalen ( vrijdag, zaterdag en zondag ).

Nu is het denk sws wel mogelijk om bijv 6 persoon huisje te doen en een 4 persoons op hetzelfde park.

Misschien is het ook slimmer om een aparte WhatsApp groep aan te maken voor Limburg.

landal zit wel vol arabieren. ik woon er 4km vandaan en er word veel geklaagd erover. dit artikel is wel van 2013 maar is nog actueel kan ik je verzekeren.

Landal: Houd svp rekening met 'net als u betalende' Arabische gasten


dit is wel eens waar van geenstijl maar is van augustus 2016! het is een review van een gast die verbleef in lndal vaals.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/08/halaldal.html
 
Laatst bewerkt:
Ik zit nog steeds met een bak onderdelen in mijn maag. Beter gezegd mijn stukgelopen motor.

Motor is voorzien van een nieuwe accu en spanningsregelaar. Banden en kettingset max 8k oud. Motor heeft verbrande kleppen. Keerring voor is lek. Lichte glij schade op linkerkant.

Wie o wie heeft interesse om deze motor af te halen in ouderkerk aan de IJssel
 
Ik zit nog steeds met een bak onderdelen in mijn maag. Beter gezegd mijn stukgelopen motor.

Motor is voorzien van een nieuwe accu en spanningsregelaar. Banden en kettingset max 8k oud. Motor heeft verbrande kleppen. Keerring voor is lek. Lichte glij schade op linkerkant.

Wie o wie heeft interesse om deze motor af te halen in ouderkerk aan de IJssel

Helaas, is me net iets te ver weg
 
Ik zit nog steeds met een bak onderdelen in mijn maag. Beter gezegd mijn stukgelopen motor.

Motor is voorzien van een nieuwe accu en spanningsregelaar. Banden en kettingset max 8k oud. Motor heeft verbrande kleppen. Keerring voor is lek. Lichte glij schade op linkerkant.

Wie o wie heeft interesse om deze motor af te halen in ouderkerk aan de IJssel

Jammer
Gisteren in Nieuwerkerk geweest.
Had wel interesse in accu en spanningsregelaar gehad.

Anders naar oud ijzer handelaar .
 
ff vraagje.
koppeling van de gs schiet los bij toeren boven 6000
het lijkt soms ook alsof hij los schiet als ik bijvoorbeeld over een hobbeltje ga.
hij vliegt dan naar 9000 toeren waarna hij vanzelf weer aangrijpt.
is dit af te stellen met de bout achter het kapje voor de koppelingsstift ?
kabel staat iig goed afgesteld. of zou hij versleten zijn (31000 km)
 
Ik zit nog steeds met een bak onderdelen in mijn maag. Beter gezegd mijn stukgelopen motor.

Crosspost vanuit dit topic.

Motor is voorzien van een nieuwe accu en spanningsregelaar. Banden en kettingset max 8k oud. Motor heeft verbrande kleppen. Keerring voor is lek. Lichte glij schade op linkerkant.

Wie o wie heeft interesse om deze motor af te halen in ouderkerk aan de IJssel


Motor staat bij Gigatwin. Monteur geeft aan dat de kleppen op de juiste speling zijn gezet en dat er desalniettemin lucht door een uitlaatklep verdwijnt. Linker vorkkeerring trekt strepen, koplamp is aan vervanging toe. Motor is rijdend aangekomen al mistte deze vermogen.


Ik haal hem zelf niet op omdat het 72km enkele reis is en er best kans is dat de diagnose lekke uitlaat klep klopt. Ik heb er al 2 staan en er binnenkort een verhuizing aan komt en dan moet die 2de ook al de deur uit zijn. Ik kan daarom niet gokken dat ik er straks 3 heb staan want die kan ik straks echt niet kwijt :P

Ik zie 2 mogelijkheden voor deze motor:

- knutsel projectje voor iemand met de ruimte en de tijd. Materiaalkosten zullen meevallen, er gaat vooral tijd in zitten. De motor is daarom ook economisch een total loss want reparatie door een garage gaat meer kosten dan een andere GS.

- Iemand die een kapot blok heeft waarvan de cilinderkop nog in orde is. Bij deze blokken wil er nog wel eens een bigend lager sneuvelen en vervangende blokken zijn daarom dun bezaaid. Zou daarom zonde zijn als een dergelijk blok op de schroothoop terecht komt.


Wie maakt hem los? Zou pijn aan mijn hart doen als deze GS op de schroot verdwijnt :N
 
Laatst bewerkt:
Motor staat bij Gigatwin. Monteur geeft aan dat de kleppen op de juiste speling zijn gezet en dat er desalniettemin lucht door een uitlaatklep verdwijnt. Linker vorkkeerring trekt strepen, koplamp is aan vervanging toe. Motor is rijdend aangekomen al mistte deze vermogen.


Ik haal hem zelf niet op omdat het 72km enkele reis is en er best kans is dat de diagnose lekke uitlaat klep klopt. Ik heb er al 2 staan en er binnenkort een verhuizing aan komt en dan moet die 2de ook al de deur uit zijn. Ik kan daarom niet gokken dat ik er straks 3 heb staan want die kan ik straks echt niet kwijt :P

Ik zie 2 mogelijkheden voor deze motor:

- knutsel projectje voor iemand met de ruimte en de tijd. Materiaalkosten zullen meevallen, er gaat vooral tijd in zitten. De motor is daarom ook economisch een total loss want reparatie door een garage gaat meer kosten dan een andere GS.

- Iemand die een kapot blok heeft waarvan de cilinderkop nog in orde is. Bij deze blokken wil er nog wel eens een bigend lager sneuvelen en vervangende blokken zijn daarom dun bezaaid. Zou daarom zonde zijn als een dergelijk blok op de schroothoop terecht komt.


Wie maakt hem los? Zou pijn aan mijn hart doen als deze GS op de schroot verdwijnt :N

als er iemand is die het aan durft, ik heb nog een cilinderkop ( en tevens een shitload aan andere donor-blok onderdelen) liggen.
 
Ik heb de tijd plaats en ruimte niet . En daarnaast echt leek op technisch gebied.

Op te halen voor 17 juni. Motor staat bij motorzaak

Edit. Enkele foto's via Whatsapp zoals hij er nu staat
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de tijd plaats en ruimte niet . En daarnaast echt leek op technisch gebied.

Op te halen voor 17 juni. Motor staat bij motorzaak

Edit. Enkele foto's via Whatsapp zoals hij er nu staat

Zoals ik aangegeven had wilde ik hem ophalen. Totdat er dan iemand 50 euro bied en het dan niet doorgaat. :')
 
Voor de personen die naar limburg willen, heb voor Landal Vaals gekeken en die gaan maar tot 6 personen.

Zelf wil ik een weekje naar limburg, dus eventueel kunnen er dan 5 personen nog in ( wel van te voren laten weten voordat er ik bijv reserveer ). Dan hoef je maar zelf de 3 dagen te betalen ( vrijdag, zaterdag en zondag ).

Nu is het denk sws wel mogelijk om bijv 6 persoon huisje te doen en een 4 persoons op hetzelfde park.

Misschien is het ook slimmer om een aparte WhatsApp groep aan te maken voor Limburg.

op zich een goed idee, maar ik vind één overnachting wel genoeg. als daar ook iets voor te regelen valt, graag, maar anders zoek ik zelf wel ff
 
Terug
Bovenaan Onderaan