Snelweg brik gezocht

Wil niemand voor het hoofd stoten ofzo, maar ik vind een NTV nu niet echt een enorme upgrade t.o.v. je huidige GS.
Heeft eigenlijk maar een fractie meer pk's/kW. De Deauville wordt verders niet voor niks "Dullville" genoemd....

Dan zou ik het lekker bij je oude vertrouwde fiets houden waar je de historie van kent.
:( :P

Tis maar ook net wat je in een motor zoekt, heb zelf m'n Fazer verruilt voor een Hawk wat eigenlijk een NTV is maar dan lichter (en mooier 8-)). Vond de Fazer niks aan, onder de 7k toeren gebeurt er weinig en dan ineens word hij wakker en zit je al weer gauw op rijbewijs invorderings snelheden.

Dan liever nog een "Dullville", minder vermogen maar wel voldoende (ook voor de snelweg) en met een motorblok die in zijn gehele toerengebied te gebruiken is. Als ik nu weer een ww motor zou willen zou ik zo weer voor de NTV gaan. :)
 
Fuck.. de motor waar ik zeker de helft van m'n km's op rijdt haalt niet eens de 4000 rpm..
 
Tis maar ook net wat je in een motor zoekt,

Exact, en dan met name wat in dit geval de TS zoekt.
het uiteindelijke advies aan de TS is dan eigenlijk ook om proef te gaan rijden, nadat hij een selectie heeft gemaakt.


M.i. heeft TS nu een motor die ongeveer in hetzelfde plaatje valt als een NTV. Zodoende dus is de NTV niet echt een upgrade
 
Laatst bewerkt:
Exact, en dan met name wat in dit geval de TS zoekt.
het uiteindelijke advies aan de TS is dan eigenlijk ook om proef te gaan rijden, nadat hij een selectie heeft gemaakt.

Ik heb een mooi lijstje eraan overgehouden dus bedankt allemaal! Nu inderdaad proefrijden en marktplaats/speurders/tweedehands in de gaten houden. De GS450E is inmiddels verkocht (naar aanleiding van dit topic, wie had dat verwacht :P). Eventjes zonder brik voor mij dus '(
 
helemaal niet vreemd dat hij zo snel weg is, motor heeft ook een goede achter grond,
als de nieuwe bezitter deze heeft gelezen,

doe het rustig aan met zoeken er zijn motoren zat, kijk goed of er nog genoeg
onderdelen voor je brik te koop zijn , die je op het oog hebt
 
Nou, druk in de weer geweest met kijken wat er allemaal op marktplaats stond vanavond. Zo daar een overzichtje gemaakt van de motoren. Als je wilt kopieeren of commentarieren kan dat hierrr. Dit is allemaal spul wat ik tegen kwam in de prijsklasse 400 tot 1300 euro.

Voor de rest om naar te koekeloeren:
yOkopxu.png


Brandstof getallen komen van fuelly en/of fora van het specifieke model indien ik ze kon vinden. Bereik is domweg verbruik * tank inhoud, zie het als een benadering. Specificaties e.d. allemaal van google. Begin toch wel naar die K75 RT te neigen van BMW... moet eens een testrit regelen.
 
Heb zelf een K75RT gehad, fijne motor. Je hebt in het begin wel het idee dat je met een kathedraal aan het rijden bent, maar dat went snel. Ik heb hem slechts kort gehad, versnellingsbak vastgelopen. Verder sowieso veel pech gehad ermee, maar dat kan ook exemplarisch zijn. In mijn geval: achterschokker, remschijf achter, lekke keerring tussen blok en koppelingshuis (en dan mag dus alles vanaf achterwiel tot blok eraf 😂), defecte bobine en de reguliere banden en remblokken en vorkolie.
 
1:20 heb ik met de K75 nooit gehaald. 1:17 was bij mij de norm. Wat zijn die toerbakken allemaal lomp zwaar zeg -O-
 
De K75 is voor mooie prijzen te koop. Schrik niet van hoge km standen. Er kan altijd iets stuk gaan, maar over het algemeen zijn het zeer betrouwbare motoren die lekker rijden. Niet speels, niet lichtvoetig, maar wel voorspelbaar. Kijk eens op bmwk.nl bij Sleuteltips en Aankooptips. Ik rij met mijn k75RT, maar dan zonder kuip (heet in de zomer!!!!) 1:18 en rij pittig door.
Koffers, als ze er al niet opzitten, kan je voor een poep en een scheet kopen.
 
Mijn baksteentje K100 doet op E10 benzine tussen de 1 op 15 tot 1 op 17. En dat bij stevig door rijden en stukken autobaan met zo'n 150km/u.
1 op 20 heb ik wel eens gered maar dat was met een toertocht (snelheid snelwandel tempo) van het werk.
Verder de bekende dingen allemaal gehad. Gescheurde voorremschijven, rond gedraaide aandrijfas splines, lekke achterschokbreker, km/snelheids meter niet werkend maar verder altijd starten en lopen. Behalve die ene keer dat de spanningsregelaar van de dynamo het begeven had. Ook tijdens een toertocht van het werk.
 
suzuki gs850, gs650, gs1000g?
Diverse andere kawa modellen met cardan beginnend met gt volgens mij?
 
Heb zo'n kawa GT550 gehad met cardan, maar voor veel snelweg is een 550 niet geschikt. Misschien een GT750, maar die zijn inmiddels al behoorlijk op leeftijd denk ik.
 
hoeveel km denk je per jaar te gaan rijden met de beoogde motor?

even los van welke motoren snelweg-compatible en betaalbaar zijn, is de betrouwbaarheid ook nog wel iets om over na te denken.
Jaren '90 motoren zijn door de bank genomen behoorlijk veel degelijker dan 70/80's motoren.
Een motor die weinig gelopen heeft is "beter dan" een met veel km's maar ook dat zegt niks. Lange stilstand is meestal ook niet best. Het beste zou je een motor kopen die door een vorige eigenaar weer netjes is gemaakt, even gebruikt heeft, en inmiddels "overcompleet" is geworden.
zoals deze... André's FJ1200
 
Laatst bewerkt:
Xj900f
En als je je budget een beetje kunt oprekken een 900 diversion.
Betrouwbaar, worden niet tot nauwelijks gejat,redelijk zuinig en comfortabel genoeg.

Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan.
 
Xj900f
En als je je budget een beetje kunt oprekken een 900 diversion.
Betrouwbaar, worden niet tot nauwelijks gejat,redelijk zuinig en comfortabel genoeg.

Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan.
Dat bedoelde ik, er staat/stond op speurders 1 voor 600nogwat euro...
goed, tank moet dicht zijn etc..kun je tijdens proefrit vernemen of die- zou erg duur zijn- carbmembraanrubbers stuk zijn?
 
Hou toch eens op over die membraan rubbers man, dat soort dingen gaan zelden stuk bij een Japanner.
 
Hou toch eens op over die membraan rubbers man, dat soort dingen gaan zelden stuk bij een Japanner.
Ah, je probeert subtiel duidelijk te maken dat ik aan 't tjengjengen ben? :$

Ach,dat zeiden ze ook van BMNee, ik moest ze iedere 3 mnd vervangen..
Misschien vandaar mijn wantrouwige wantrouwen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan