Is een uitlaat bochtenset het waard? zx6r

Juuldebuul

Rookie
10 sep 2015
5
0
Hey,

Ik heb net een nieuwe leovince slip on onder mijn 2005 ZX6R maar ik vind het geluid nog steeds behoorlijk tam. Nu kan ik zeer voordelig een kat loze laser spruitstuk krijgen en mijn vraag is, is dit de moeite waard voor deze motor. Maakt het uit qua vermogen en zal hij luider worden?

Hoop dat jullie me kunnen helpen! :)
 
Kwa geluid zal een ander bochtenset niet veel uitmaken,je zal of een andere demper moeten scoren of deze demper aanpassen zodat de gassen er wat makkelijker doorheen gaan.
Zonder kat word het geluid wel wat meer lijkt mij😇
 
Laatst bewerkt:
Rij zelf ook een 2005 zx6r...

Heb er zelf ook de bochten set van laser pas onder gezet zonder de cat. (Met arrow demper)

Ook een k&n lucht filter plus twee mappen woolich tune bij ritzen. 1 met db killer en zonder een map laten schrijven.

14pk winst en een heerlijk geluidje...
 
Zonder katalysator heb je meer geluid. De kat is ook een restrictie van je vermogen. Ik denk dat je zonder mapping iets wint aan vermogen, maar je laat pk's liggen als je niet vervolgens met testbank + powercommander een map laten maken.
 
Rij zelf ook een 2005 zx6r...

Heb er zelf ook de bochten set van laser pas onder gezet zonder de cat. (Met arrow demper)

Ook een k&n lucht filter plus twee mappen woolich tune bij ritzen. 1 met db killer en zonder een map laten schrijven.

14pk winst en een heerlijk geluidje...

Nice man bedankt voor de info! Heb jij ook nog ervaren hoe het geluid MET demper en ZONDER laser bochten is en daarna MET demper en MET bochten? Ik heb er namelijk al een leovince op die aardig klinkt, maar hij klinkt vooral bij lage toeren etc nog heel erg tam.

Ik weet ook niet hoeveel demping er bij de 2005/06 in de bochten zit maar ik kom er denk ik vanzelf achter.

De rest ook bedankt voor de reacties natuurlijk! ;)
 
Ik had eerst orgineel bochten plus arrow.
Geluid is moeilijk om te oordelen.....
Zoveel mensen zoveel meningen..

Persoonlijke mening.

Arrow demper met originele bochten.
Met db killer saai..
Zonder werd al leuk.

Arrow demper met laser bochten.
Met dk killer leuk
Zonder db killer heerlijk.

Laat hem wel ergens op de bank afstellen of een uitdraai maken om motorschade te voorkomen...
 
Toevallig ook de laser bochtenset eronder laten zetten. Dit in combinatie met een G&G demper en zonder decibel killer maakt die echt ontzettend veel lawaai. Denk eraan om de decibel killer erin te houden.
Met powercommander 5 en bmc raceluchtfilter nu 126.6 pk.

2vdi5jo.jpg
 
Als je uiteindelijk besluit om em te laten afstellen, installeer dan ook gelijk een K&N / BMC filter of iets dergelijks.

Dan hoef je namelijk als je later besluit toch zo'n filter te nemen niet opnieuw te laten afstellen. En met zo'n filter win je toch weer een aantal pk's.
 
Bedankt voor de info mensen! Ik wil de motor graag af laten stellen voor volledige uitlaat + filter.

is een power commander nodig om de motor te laten tunen of kunnen ze zelf de ecu flashen? Waar zou ik dit goed kunnen laten doen? Ik woon in Leeuwarden maar ben wel bereid een stuk ervoor te rijden. En wat kost zo'n tuning sessie plus vermogensuitdraai ongeveer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan