Ringsteeksleutel ketting spannen

Vinn

Die hard MF'er
9 mei 2015
477
0
Velserbroek
Hallo, ik heb een GSX-R 600 K1 en R1 2005.

Wil mn ketting spannen alleen nu heb ik dus geen grote ringsteeksleutel (max 24)

Mijn vraag welke maat?

En kan je deze ringsteeksleutel of een speciale voor de ketting te spannen apart kopen?
 
GSX R 600 K1: Suzuki GSXR600 2001 (K1) USA (E03) REAR WHEEL - buy original REAR WHEEL spares online
De betreffende moer is nr 8 in de tekening. De maat staat er niet bij, maar met een beetje technisch inzicht en verhoudingsgewijs bekeken lijkt mij die moer niet zo erg groot. Maar het kan wel natuurlijk.
Wel interessant voor TS, het is er eentje met een borgpen.

Tot zover je technisch inzicht.
De achterasmoer is 36 mm.


Ik weet dat dat de reden is dat je bij Suzuki geen 13 gaat vinden origineel. Van de andere Japanse motoren weet ik dat niet.
Je gelooft het niet?

Verbinding tussen zijkuip en onderkuip bij oud type GSX600F is origineel 13.
 
Waarom denk jij dat ik niet verder kijk dan mijn eigen motor?
Zijn GSX R is van dezelfde periode als mijn GSX F. Ik ga er vanuit dat er geen zee van verschil op zou zitten. Maar zeker ben ik niet. Blijkt ook uit het vraagteken achter mijn stelling dat ik niet denk dat die asmoeren groter dan 24 zouden zijn (heb je wellicht overheen gekeken? Interpunctie moet je "meelezen" he). Maar het kan wel dat die groter is.

GSX R 600 K1: Suzuki GSXR600 2001 (K1) USA (E03) REAR WHEEL - buy original REAR WHEEL spares online
De betreffende moer is nr 8 in de tekening. De maat staat er niet bij, maar met een beetje technisch inzicht en verhoudingsgewijs bekeken lijkt mij die moer niet zo erg groot. Maar het kan wel natuurlijk.
Wel interessant voor TS, het is er eentje met een borgpen.

Ze mogen wel van hetzelfde bouwjaar zijn maar de basis van jouw motor is redelijk antiek (no offence ik heb nog ouder Suzuki spul) en de ontwikkelingen gaan maar door, één daarvan is grotere asdiameters en bijbehorende grote moeren, ik weet dat uit de praktijk, niet door het in te schatten van een plaatje. :) Ik vind Techniek niet een plek voor onduidelijke verhalen en interpretaties, duidelijke data moeten we hebben, feiten en zo, geen antwoord met een vraagteken dat is geen antwoord.
 
Veel leesplezier: Onderwerpen gestart door Vinn

en de 12/13 discussie. Oorspronkelijk was de norm voor M8 schroefdraad een sleutelwijdte 12. Waarschijnlijk onder invloed van automonteurs of andere bouwvakkers is dat 13 geworden. Beide zijn dus goed.


of Vinn neemt iedereen in de zeik of ..... tja, kweenie... Denk dat ie beter een autopet kan kopen. Dat is voor als je een koud hoofd krijgt Vinn...
 
Of bij de lokale automaterialenzaak. En die doppen passen dan precies op je momentsleutel die je uiteraard gebruikt om de as netjes op moment vast te zetten, toch? :+


8.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan