Piaggio mp3 400 LT

Lucas1991

MF'er
5 mei 2017
191
0
Rotterdam
Iemand ervaringen met het opfokken hiervan, en dan bedoel ik meer dan alleen een andere vario. Ik zat te denken aan de Malossi nokkenas, kop flowen etc.
 
Toevallig heeft m'n vriendin net een Malossi onder haar mp3 400 laten zetten.
Hiervoor reden zij en ik (aprilia SR 300 malossi) exact even snel qua acceleratie en verbruik.

Na montage van de Malossi rijdt ze me helemaal zoek.
 
Ik ga dit volgen. Ben benieuwd. Sossa en anderen zullen wel langskomen...
 
Bespaar je de moeite met cam update etc. De kosten wegen niet op tegenover het marginale vwschil.
Enige wat werkt is topsnelheid verleggen naar betere acceleratie door middel van sport vario mallosi/Jcosta en sportkoppeling van Techpulley.
Je hebt een 400 en leef er mee, wil je meer koop dan een 500 en dan nog leg je het af tegen een 36Pk 400cc conventionele scooter met sport vario en sport koppeling.
Gewicht is een belangrijke factor en daar gaat het al mis met 3 wielers die daarnaast op de lange duur ten opzichte van 2 wielers veel meer extreme manco's hebben.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik ga geen andere scooter kopen ik vind het leuk om te sleutelen. En hoezo moet ik de moeite besparen, heb jij het al geprobeerd dan dat je weet dat het niks uitmaakt? Andere vario komt nog wel maar lijkt mij dat de timing van je kleppen meer uit maakt. Bij een Vespa scootertje met 80cc erop scheelt het wel veel dat ik weet.
Als ik wat anders koop wil ik eerst mijn A rijbewijs hebben.
 
Laatst bewerkt:
Sorry nauqelijks discussie mogelijk op dit gebied, dit ondanks dat je sleutelen leuk vindt "oké friends op dat gebied."
Maar dan houdt het op, of denk je dat je mij kan vertellen dat je er meer uit kan halen als betere acceleratie en koppel?
Sorry maar ik ken het idd. allemaal al.
E.a is puur ter info wat je te wachten staat. Verleg gewoon je acceleratie en je koppel via vario & koppeling en je voelt je al een stuk beter bij de huidige prestaties. Met een beetje geluk kom je 3km/h. hoger uit maar zelfs dat valt nog te bezien.
Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Nee dat zeg ik niet. Maar ik zou graag willen weten waarom niet. Waarom zouden motor getuned kunnen worden en een scooter niet? En dit bedoel ik niet vervelend ik wil graag weten waarom, omdat bij een auto of zoals ik zei Vespa 80cc de nokkenas wel verschil maakt.
En ik ben ook van plan een J Costa of Malossi te halen. En wat kan ik nog veranderen aan mijn koppeling dan? Ik heb al strakkere trekveertjes erin gezet omdat hij een dip had van 0-20 en die is nu weg. Een andere koppeling heeft niet zo veel nut lijkt me?
En die 3km/h aan topsnelheid boeit me niet zo ik wil hem als een beest laten trekken.
 
Laatst bewerkt:
Besparen je gewoon de kosten en probeer in te schatten wie wel, wie niet de max. setup kan vertellen. Gewicht Is alles en bepalend bij 4T scooter. Daarna Is het alleen grens verleggen tussen top en Max acceleratie, en geloof mij Max. acceleratie wint.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou het tunen van de cilinderkop geen zin hebben dan? Vertel me waarom niet en dan leg ik me daar bij neer.
Dat van het gewicht is ook zo als iemand achterop zit trekt 5 keer zo langzaam. En acceleratie vind ik belangrijker dan top.
 
Laatst bewerkt:
Sorry ik heb mijn standpunt gemaakt het Is over and out met een 4T scooter.
Enige remedie Is acceleratie verleggen de rest zet geen zoden an de dijk... e.a. Is puur informatief wat een cvt kan.

Mvg. Jan

P.s.
Wat een ander zegt moet een ander weten dit Is mij standpunt in een open conversatie over wat je kunt met een 4T cvt.
 
Laatst bewerkt:
Prima, als jij me niet kan vertellen waarom het geen nut heeft dan ga ik hem er toch onder zetten. (Niet hatelijk bedoelt, ik ben eigenwijs)
Ik zoek alleen nog iemand die mij kan vertellen of ik dan ook per se sterkere klepveren moet nemen. Volgens mij is dit pas nodig als hij heel hoogtoerig wordt, daarom laat ik liever de standaard erin minder weerstand op het motortje.
 
Laatst bewerkt:
het heeft geen zin omdat het meer kost dan dat het opbrengt ga je zelf je kop flowen is die snel te dun met 10.000km kun je dan een andere kop kopen daarbij komt dat je met te veel bottlenecks blijft houden

wil je wat moet je er een 500 cc van maken
 
Maar hoezo brengt het niks op?
Zelf kop flowen lijkt me risky inderdaad, maar was benieuwd of er mensen waren die het hadden laten doen of er zelf goed in zijn. Past de cilinder/zuiger van de 500 versie probleemloos op de mijne?
 
Laatst bewerkt:
Misschien is dit interessant leesvoer voor je. Het gaat om een 300cc Vespa blok. Er zitten dyno grafiekjes bij.

•Black: Standard Vespa GTS 300, 17hp peak at the rear wheel
•Green: Vespa GTS 300 fitted with Malossi 282 Kit plus V4 cylinder head, 22pk
•Blue: as above plus tuned camshaft and valve springs, 25pk
•Red: as above plus 38mm MIU injection system and K&N filter, 27pk

Ze beginnen met een Malossi kit inclusief andere kop, aangepaste airbox en Akrapovic uitaat (of ze de mapping hebben aangepast haal ik er even niet uit) waarmee ze 5pk pakken.

Vervolgens hebben ze een snellere nokkenas PLUS ANDERE VEREN gemonteerd en hiermee pakken ze nog eens 3.5pk extra.

De laatste 2pk bereiken door de inlaat van het injectiestysteem te vergroten van 32 naar 38mm en een K&N filter te monteren.

http://www.scooterlab.uk/30bhp-vespa-gts-gone-mental-sunday-sluk/
 
Laatst bewerkt:
Erg bedankt! Toch 10pk meer met alles.
Hoe eigenwijs ik ben, ga ik het toch ook proberen al boek ik geen winst heb ik toch lekker kunnen sleutelen.
De klepveren koop ik voor de zekerheid erbij deze zijn niet zo duur.
In dit topic zal ik eerlijk laten weten of ik verschil merk.
Akrapovic uitlaat zat ook al in mijn to-do list, maar fucking duur :S
 
Laatst bewerkt:
Ferry34 gaat dit om de Malossi power cam? Zijn daar toen ook strakkere klepveren in gegaan?


Nee ik heb t over de malossi vario.
Het verschil is enorm.

Ikzelf heb een aprilia SR 300 met malossi vario. Trekt n stuk sneller op dan n standaard en rijdt veel dynamischer.
Mn vriendin ging later ook motorscooter rijden en t werd n Piaggio MP3 400.

Hoewel die 400 cc is tegenover mijn 278cc is zo'n MP3 n stuk zwaarder en dus waren we exact even snel met acceleratie.
Een week of wat geleden moest bij haar scoot toch rollen en riem vervangen worden en dus meteen n malossi vario erop.

Bij t stoplicht trekt ze me nu er helemaal uit.
En laatst op de snelweg moesten we snel naar huis, maar hadden fors tegenwind.
Dus bij 125 op de teller ging die van mij niet meer harder, maar ze komt me gewoon voorbij rijden en had nog over :')

Ze heeft ook n akra uitlaat, maar dat is voor t geluid en de looks.
De vario doet t m
 
Laatst bewerkt:
malossi cam kun je ook na 20.000km vervangen is die versleten :P

en een uitlaat is alleen voor het geluid

0.2pk bij een mp3

en wat mojave zegt kijk daar is goed naar compleet aangepast gasklephuis met 7mm grotere diameter
 
Fucking moeilijk te bestellen ook, malossi cam.. levertijd minimaal 3 weken?
Gasklephuis klinkt interessant, heb je een linkje?
 
Laatst bewerkt:
ow en de 32pk van een 400 is 25pk op het achterwiel

en grafieken van een bank zeggen mij niet zo veel het is maar net hoe de bank is afgesteld de meeste banken kunnen niet overweg met een cvt
 
Die 10pk is inderdaad alles bij elkaar.

Over een andere uitlaat zeggen ze dat die weinig doet op een standaardblok. Wat alleen de uitlaat bij dat blok heeft gedaan is moeilijk te achterhalen want hij heeft ook de inlaat van de injectie vergroot naar 38mm. Het blijft maatwerk en moeilijk inschatten wat je bereikt als je 1 ding uit een totaalpakketje aanpakt.

Having already said that the sports exhausts available for the Vespa usually don’t do much to improve performance on a standard bike, Gerald found them to be restrictive from a certain tuning stage, which is why he now uses an Akrapovic exhaust originally made for a superbike. Together with the modified inlet system...

Als het je om performance gaat en je wilt zoveel mogelijk bang voor je euro's dan zou ik nog even wachten met die Akra. Die kun je altijd nog monteren.
 
In principe heeft een 4takt alleen een andere uitlaat nodig indien hij teveel weerstand geeft voor de flow. Bij 2takt was dit heel anders omdat hij tegendruk moest hebben. Reed je zonder uitlaat trok hij voor geen meter :P
Maar ik vind het geluid wel veel mooier.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan