3 polige stekker in 2 polig led knipperrelais?

mario2012

Die hard MF'er
17 okt 2009
783
3
Bleiswijk
Eigenlijk zegt de titel het al een beetje. Ik hen drie setjes led knippers gekocht met relais. Geschikt voor kawa, honda, alle japanners..

Vandaag wilde ik 1 relais vervangen en zag dat het een driepolige was, uiteraard met bijbehorende stekker. Toch even geprobeerd, en of ik links of rechts knipper, ze gaan alle 4 knipperen. Ik heb ergens gelezen dat het wel kan met een 2 polige, maar dat er "ergens een draadje"moet worden doorverbonden, of zoiets dus.

Mijn vraag laat zich raden, iemand enig idee welke en waaraan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Of je koopt een 2 polig lastonafhankelijke relais op Aliexpress voor rond de euro incl verzenden. Binnen 2 weken in huis, maar geen punt want tijd heb je lees ik ;)


Past ie er niet op een andere manier op zodat ie het wel doet?..

Ik heb op een yamaha zo'n 1 euro led knipper relais van ebay zitten. mijn yamaha knipperrelais heeft ook 3 aansluitingen, de 3e is voor de automatische afslag. Die doet het nu dus niet meer maar verder doet ie het prima. Zowel op led knippers als ook op normale lampen.
 
Heb ik die niet al? En zoveel tijd heb ik niet, ik maak liever dingen dan dat ik ze koop. Helaas kun je sommige dingen niet maken, en tijd is een breed begrip. Dit spul komt ook van aliebabbie, echter via mp gekocht met een kleine opslag.

Ik ben de motor aan het opknappen voor de verkoop. Dus 1,5 maand wachten is geen optie, zeker niet als je met knutselen een goed resultaat kan krijgen.

Als dat niet kan, prima. Maar zeg dat gewoon. Andere opties kan ik zelf ook verzinnen.
 
Wat ik bedoel Mario is dat wil je het laten werken dan moet je ook een aanpassing in het dashboard doen. Het indicator lampje moet anders aangesloten worden, met twee diodes.

Makkelijkste weg is per kant een weerstand toevoegen.
 
Whats de beste? En weerstandjes gebruik je toch als je het relais niet wilt vervangen?
Althans, dat gekloot wilde ik juist voorkomen door het relais te vervangen.

En als je het relais wel vervangt en je hebt maar 1 verklikkerlampje moet je of diodes in je dashboard bouwen, of alsnog weerstanden gebruiken.

Overigens kun je ook weerstanden kopen met 4 stekkertjes eraan, plugandplay

Als je geen gedoe wil kun je helaas beter de oude RAW laten zitten :/
 
Dat zijn 6 Ampere diodes. Dat is veel meer dan nodig maar dat is beter dan andersom en jehebt het voordeel dat de aansluitingen wat steviger zijn uitgevoerd.
je voor raws zijn al doorverbonden met de achter raws.
Je moet het volgende doen.
Knip de draden die naar je indicatielampje gaan door.
Een draadje dat aan het indicatielampje zit maak je aan massa.
Het andere draadje naar dat lampje soldeer je aan de kathode van beide diodes (de kant waar het ringetje om zit is de kathode)
Een van de 2 draden die naar het lampje gingen soldeer je aan de anode van een diode, de andere draad aan de anode van de andere diode.


Dit heb ik uit het topic over de gs500. Ik ben helaas enigzins elektrisch beperkt, dus dit gaat mijn pet al helemaal te boven. Maar een driepolig relais lost het probleem ook op? Of zit het indicator lampje dan nog steeds de boel te verzieken? Of standaard relais met weerstanden?
 
En als je het relais wel vervangt en je hebt maar 1 verklikkerlampje moet je of diodes in je dashboard bouwen, of alsnog weerstanden gebruiken.

Overigens kun je ook weerstanden kopen met 4 stekkertjes eraan, plugandplay

Als je geen gedoe wil kun je helaas beter de oude RAW laten zitten :/

Ik heb liever geen gedoe. Maar heb je de zephyr wel eens gezien met standaard knippers? Dat moet je niet willen..

Kan ik trouwens niet een ander indicator lampje (led) monteren? Die heeft zowiezo al veul minder stroom nodig.
 
Maar even serieus, doordat je led- knippers gebruikt kun je 2 problemen krijgen:
- Te snel knipperen, op te lossen door ander relais, of weerstanden parallel aan de knippers
- Allevier tegelijk knipperen, op te lossen door dashboardlampje met diodes aan te sluiten, of weerstanden parallel aan de knippers (onafhankelijk welk soort relais je hebt)
 
Ik heb liever geen gedoe. Maar heb je de zephyr wel eens gezien met standaard knippers? Dat moet je niet willen..

Kan ik trouwens niet een ander indicator lampje (led) monteren? Die heeft zowiezo al veul minder stroom nodig.

Als je geen gedoe wil met diodes bij je indicatorlampje of weerstanden bij je knippers, moet je of de originele knippers terug zetten of een driepolig LED RAW relais monteren. Er zit nogal verschil in hoe het bedraad is bij een systeem met tweepolig relais versus driepolig relais, het aantal aansluitingen van het relais is niet het enige verschil. Als je het relais niet wil vervangen moet je de manier waarop het indicatorlampje aangesloten zit veranderen. Zo niet dan houdt het op.
 
Laatst bewerkt:
Trek je indicatielampje er uit, dan werkt het ook.
Of koop een soldeerbout en probeer eens wat met die diodes. Voor die 20 cent hoef je het niet te laten.
Hoe moeilijk kan het zijn om 2 diodes en een draadje aan te sluiten? je lijkt mijn schoonmoeder wel.
 
Trek je indicatielampje er uit, dan werkt het ook.
Of koop een soldeerbout en probeer eens wat met die diodes. Voor die 20 cent hoef je het niet te laten.
Hoe moeilijk kan het zijn om 2 diodes en een draadje aan te sluiten? je lijkt mijn schoonmoeder wel.

Je schoonmoeder nog wel.. _O- ok, als er niks anders op zit ga ik dat gewoon doen. Maar het is voor mij nu niet helemaal duidelijk of een drie polig relais het probleem ook oplost. Of is de kans dan groot dat ik alsnog moet gaan klooien met diodes.
 
jij vindt de ori pinkers lelijk, maar de motor is om te verkopen en niet om zelf mee te rijden.
jij wil geen "gedoe" maar wil wel andere pinkers. de waarde van je motor zal er niet door stijgen.

voor mij is de oplossing heel simpel zonder gedoe ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan