Mijn Sv650s uit 2000 heeft startproblemen

Merlissa

Rookie
9 mei 2017
2
0
Goedemiddag medemotorrijders,

Even kort voorstellen: ik ben Merlissa, 20 jaar en rijd sinds kort een sv650s uit 2000. Eerste motor, dus een leek in techniek

Nu heb ik de volgende vraag. Sinds een aantal weken start mijn motor steeds moeilijker. Voornamelijk in de ochtend is dit soms een heel karwei. De motor gewoon starten gaat niet, dan valt hij meteen weer uit. Ik gebruik dan ook de choke en geef wat gas bij. Na enkele minuten blijft hij wel stationair lopen. Als ik dan ga rijden gaat de shoke weer in en blijft hij verder ook prima lopen. Vervolgens weer warm starten gaat prima netjes in 1 keer.

Maar als hij dan per ongeluk uitvalt tijdens het starten is het erg lastig hem weer lopend te krijgen. Het is dan net alsof hij niet genoeg power heeft om weer opnieuw te starten. Ik moet dan echt veel gas geven als hij start om hem lopend te houden. Vervolgens na een stuk rijden is het weer klaar.

Nog een dingetje: ik was 1 week op vakantie, na die week niet rijden deed hij bijna niks meer. Met heel veel moeite en meerdere pogingen (met gas en choke) eindelijk starten. Misschien toch een probleem met de accu? Of start ik gewoon niet op de juiste manier?

De ene keer gaat het gewoon goed, maar na die ene week vakantie was het dus weer dikke pech :/

Wie kan mij uit de brand helpen?
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag medemotorrijders,

Even kort voorstellen: ik ben Merlissa, 20 jaar en rijd sinds kort een sv650s uit 2000. Eerste motor, dus een leek in techniek

Nu heb ik de volgende vraag. Sinds een aantal weken start mijn motor steeds moeilijker. Voornamelijk in de ochtend is dit soms een heel karwei. De motor gewoon starten gaat niet, dan valt hij meteen weer uit. Ik gebruik dan ook de choke en geef wat gas bij. Na enkele minuten blijft hij wel stationair lopen. Als ik dan ga rijden gaat de shoke weer in en blijft hij verder ook prima lopen. Vervolgens weer warm starten gaat prima netjes in 1 keer.

Maar als hij dan per ongeluk uitvalt tijdens het starten is het erg lastig hem weer lopend te krijgen. Het is dan net alsof hij niet genoeg power heeft om weer opnieuw te starten. Ik moet dan echt veel gas geven als hij start om hem lopend te houden. Vervolgens na een stuk rijden is het weer klaar.

Nog een dingetje: ik was 1 week op vakantie, na die week niet rijden deed hij bijna niks meer. Met heel veel moeite en meerdere pogingen (met gas en choke) eindelijk starten. Misschien toch een probleem met de accu? Of start ik gewoon niet op de juiste manier?

De ene keer gaat het gewoon goed, maar na die ene week vakantie was het dus weer dikke pech :/

Wie kan mij uit de brand helpen?

Probeer eens de motor koud te starten met een starthulp, startkabels + auto/motor.
Als hij dan wel goed start heb je een erg goede indicatie dat het probleem bij je accu ligt.
 
Of even langs een motorzaak.
Verhaal daar uitleggen en wellicht meten ze de accu even voor je door.
Zit je zelf ook niet te frutten zeg maar.
Succes.
Vr Gr Erwin
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook een SV650S, uit 2002, dus met carburateurs net als die van jou. Starten altijd zonder gas, wel choke, werd me zelfs expliciet vermeld, toen ik haar kocht 2,5 jaar geleden. Dit ivm verzuipen. Denk zelf dat je accu wel zijn beste tijd gehad heeft, als ik het zo lees. Dus ben het met Jan eens, maar ook met MBM, probeer het eens zonder gas bij, en op een autoaccu met startkabels.

De mijne loopt als ik na een weekje of 2 stilstand altijd een seconde of 10 op 1 cilinder, en als het andere vlotterbakje vol is komt nr2 erbij.
Starten doet ie altijd, zelfs zonder aan de druppellader gehangen te hebben, in de winterstop.
Vandaar het accu idee dat ik heb, net niet genoeg power voor de vonken...

Succes er mee, zijn heerlijke fietsen! :)

Edit, stel je vraag ook even hier, zit veel kennis van de SV...
Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal!
Volgend weekend ga ik een weekend weg, daarna staat de afspraak met de motordealer. Die gaat hem even helemaal voor mij doormeten om te kijken waar het probleem zit. Zal de spanningsregelaar ook een check geven. Zolang ik elke dag rijdt wil hij op de ochtend wel starten met alleen choke. Na paar dagen niet rijden wordt dat moeilijker.
En zal hem in deze dagen eens op een autoaccu zetten!
Verder is het idd een heerlijke fiets! Voor m'n eerste is het zeker een goede keus geweest!
 
Terug
Bovenaan Onderaan