Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben laatst een P85D tegengekomen die wél 'gas' gaf :Y
Idd erg rap, maar rechtdoor was het geen partij voor m'n 1000RR FireBlade O-) :X


Heb het ook ervaren op mijn gsxf650. Hij was wel iets rapper dan ik was.... zo'n tesla vliegt van zijn plaats echt ongelooflijk
Maarja die van mij was dan ook 20x goedkoper. En ik kan tanken en door ipv uren te laden:) :+
 
Zojuist iemand met een chopper achtig iets die er leuk vandoor trok, en ja, als je dan op een sportieve motor rijdt moet je natuuuuurlijk sneller zijn.

En dat was ik :)

Toen ik eenmaal af was gezakt naar de maximum snelheid kwam ie voorbij. Wél handje omhoog. Sportief.
 
Ben laatst een P85D tegengekomen die wél 'gas' gaf :Y
Idd erg rap, maar rechtdoor was het geen partij voor m'n 1000RR FireBlade O-) :X

Hele toffe auto's! Maar de Tesla naam wordt wel beetje verneukt gezien het de nieuwe BMW's of Audi's zijn met het bumperkleven :+
 
Vanavond op de A12 stond er file de andere kant op, zie ik twee kerels vol met elkaar op de vuist gaan. Heel bizar hoe kort de lontjes soms zijn...
 
unknown.png


Foto zonder commentaar.
 
Was laatst bij Motozoom in Amsterdam, daar hebben ze een hele berg prachtige helmen liggen, en in het midden een rijtje roof boxers, meteen naast de Shoei Neotecs en de Schubert C3/C4's.

Wat dan opvalt is dat alles daar gewoon vrolijk onbeschermd hangt en staat, behalve de vijf roof boxers, die liggen allemaal aan de ketting. Dat is toch wel een maatregel die weinig aan de verbeelding overlaat :o

met zo,n roof boxer wil nog niet dood gevonden worden.
 
met zo,n roof boxer wil nog niet dood gevonden worden.

:Y Dat was wat ik letterlijk (nou ja, "wil nog" -> "wil je toch" :) ) tegen de caissière zei toen ik mijn slot stond af te rekenen en een collega een roof boxer apart kwam leggen voor een andere klant.
 
Laatst bewerkt:
Over roof boxers :r gesproken:
Gisteren 2 kansenparels op Piaggio mp3's allebei met een roof boxer uiteraard, die gebruik maakten van fietspad |(
Was in halsteren, ze kwamen met vrij hoge snelheid aan vanaf de Intratuin om vervolgens rechts parralel van de weg te gaan rijden (dit mag want daar ligt een stukje weg zodat de mensen bij de huizen kunnen komen die ernaast staan.) Maar vervolgens gaan ze dus bij de oversteek op het fietspad staan (ze hebben wel braaf op groen licht gewacht) en steken vervolgens over op het fietspad :?
Screenshot_20170603-083332_zps8kjx4cl8_edit_1496471663319_zpszgzytido.jpeg


Verder gister ook nog iemand die op de rotonde richting aangaf naar rechts voor de afslag, om vervolgens doodleuk nog een afslag verder te rijden.
Het valt me sowieso veel op dat heel veel mensen niet overweg kunnen met rotondes en richting aangeven.
Totaal geen richting aangeven :(
Naar rechts knipperen bij het opgaan van de rotonde maar niet de eerste afslag nemen |(
Bij het oprijden richting aangeven naar links want ze moeten linskaf, en vervolgens al knipperend naar links de derde afslag nemen |(
 
Over roof boxers :r gesproken:
Gisteren 2 kansenparels op Piaggio mp3's allebei met een roof boxer uiteraard, die gebruik maakten van fietspad |(
Was in halsteren, ze kwamen met vrij hoge snelheid aan vanaf de Intratuin om vervolgens rechts parralel van de weg te gaan rijden (dit mag want daar ligt een stukje weg zodat de mensen bij de huizen kunnen komen die ernaast staan.) Maar vervolgens gaan ze dus bij de oversteek op het fietspad staan (ze hebben wel braaf op groen licht gewacht) en steken vervolgens over op het fietspad :?
[afbeelding]

Dat snap ik wel, die willen daar rechtdoor wat via de gewone weg niet kan. Met de auto moet je waarschijnlijk een flink eind omrijden, met de motor kun je even creatief gebruik maken van het fietspad, zou ik ook doen.
 
Dat zal zeer zeker de reden zijn, vond het vooral jammer dat dit dan weer heel stoer met veel te hoge snelheid moest.
Wat in dit geval ook niet helpt is dat ik eigenlijk bij voorbaat mensen met roof boxer helmen al veroordeeld voordat ze ook nog maar iets verkeerd hebben gedaan O-)
 
Hmm, naja ik heb anders vaak zat dat er een kerel in BMW / Audi komt kleven. Waarbij ik vervolgen een baan naar rechts ga zodat hij er voorbij kan (terwijl ik altijd al max + 20 rij), waarop hij vervolgens ook naar rechts gaat _O- Gebeurt zeker wel eens in de week :+

Dat zijn mensen die zelf niet doorhebben dat ze kleven en je snelheid wel prima vinden; dan blijven ze dus volgen. Enige oplossing is dan snelheid die 20km/h laten zakken. Dan gaan ze er wel voorbij.
 
Vandaag met moeder onderweg in koekblik inkopen gaan doen. Bij een kruispunt een Porsche 911 (zo'n oldtimertje) glijdend door de bocht zien gaan.
Hij ramde bijna de middengeleider en ging er met een rotvaart vandoor :')
 
Ik dacht nog, dat kaalgereden asfalt in de zomerzon ziet er haast glad uit, zal wel gezichtsbedrog zijn..
Toen ik remde voor een auto van rechts kwam ik er achter dat het een diesel(?)spoor is van een kleine meter breed en ca 3 km lang...
Alles rechtop kunnen houden.
 
Ik dacht nog, dat kaalgereden asfalt in de zomerzon ziet er haast glad uit, zal wel gezichtsbedrog zijn..
Toen ik remde voor een auto van rechts kwam ik er achter dat het een diesel(?)spoor is van een kleine meter breed en ca 3 km lang...
Alles rechtop kunnen houden.

en die heb je helemaal gevolgd :?
knap hoor :+
 
Ik dacht nog, dat kaalgereden asfalt in de zomerzon ziet er haast glad uit, zal wel gezichtsbedrog zijn..
Toen ik remde voor een auto van rechts kwam ik er achter dat het een diesel(?)spoor is van een kleine meter breed en ca 3 km lang...
Alles rechtop kunnen houden.


Wel even 0900 8844 op mf beter bekend als 0900-tuig gebeld om het te melden, zodat het opgeruimd kan worden?
 
Ik stond vanmiddag bij station lelylaan op de tram te wachten, kwam er een harley voorbij op ongeveer 75 meter afstand. Maar met wel zo'n luide pijp dat het zelfs op die afstand pijn deed aan mijn oren. Volgens mij moet de rijder knetterdoof zijn geworden...
 
Meneer op Vespa motor:
Haalde mij op rechts op mijn rijbaan in.
Reed vervolgens door rood
Bij het volgende stoplicht reed hij naar voren maar maakte geen ruimte voor mij zodat ik ook vooraan kon staan.
En bij het derde stoplicht maakte hij weer geen ruimte maar daar kon ik me er nog tussen proppen.
Waren 2 stroken voor rechtdoor, hij in het midden, ik de rechter. Groen, we rijden tegelijk op en hij neemt de linkerstrook en ik de rechter, maar er reed een tram op zijn strook en hij duwde mij gewoon half van de weg af en reed door alsof de weg van hem alleen was...
 
full

Dit is de afdaling van de Passo di Rolle in Italie. Ik was daar van de week aan het rijden met een groep vrienden. We waren met veel, maar den in kleinere groepjes. Het was prachtig weer tot het in de middag begon te regenen. Ik reed met 5 anderen, als derde rustig naar beneden. Het regende immers. Het had de dagen ervoor ook regelmatig geregend, dus er was geen schuim of viezigheid. De voorste twee reden wat vlotter dan ik, waardoor op het moment suprême niemand bij me in de buurt was, want de anderen reden een eind achter mij. Hoe hard ik exact reed weet ik niet, ik schat 50-60 km/uur. In de bocht die je verder op ziet gebeurde "het". Ik rijd of beter nu reed 24 jaar schadevrij. In deze flauw bocht, was opeens het voorwiel pleitte. Ik dacht huh, wat gebeurt er en maakte een lowsider.
Mijn regenpak is doorgesleten, maar mijn motorpak (Damen lerenbroek en Rukka zomerjas) hebben nauwelijks schade. Alleen een gaatje in de linker elleboog, niet eens door) Alleen mijn regenbroek had veel ducktape nodig om weer dicht te geraken. Ik had niets, ja een beetje beurse kont, maar de volgende dag was er al niets meer te voelen.
Maar de motor... Ik zag terwijl ik op mijn rug gleed de GSA de wildste stuiters maken al glijdend. De topkoffer werd er afgeslingerd, daarna kwam hij weer overeind, om op het voorwiel te landen. Bizar hoe het ding tekeer ging.
Afijn het resultaat:
full

Het voorwiel staat er scheef onder. Verder is het cosmetisch. En natuurlijk de koffers, de topkoffer is gedeukt en de linker zijkoffer ook en daarvan is de bevestiging ook flink verbogen. De motor wordt teruggebracht naar Nederland en de vakantie naar Corsica ligt in het water. Nu dus naar huis gereden samen met de vrouw op haar motor. En natuurlijk de rest van de groep, die zouden niet mee naar C.. Dus zijn we met hen mee teruggereden in 4 dagen.
Inspectie van de plek leverde niets op. Er waren geen gladde plekken of olie/bitumen. Geen idee waarom deze wash-out plaats vond.
En ik ben ook niet echt onervaren, deed allerlei trainingen en rij alleen motor, vorig jaar 55k km...
 
Laatst bewerkt:
Da's kut. Het gaat wel lichtelijk bergafwaarts. Misschien een versnelling te hoog gezeten, dus zonder trekkend achterwiel, waardoor het voorwiel gaat zoeken. Je hebt de fiets laten lopen zeg maar?
 
Nee eigenlijk niet, ik reed normaal in de versnelling, met trekkende motor.
Ik heb ook al duizenden kilometers in de bergen gereden en ook in de regen, zelfs in stromende regen ofwel geen mens meer op de weg, behoudens sphyrnidus...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan