Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag in Arnhem bij de blauwe golven (voor de bekende) een groep (motor)scooters en motoren. Niemand een helm. Allen de capuchon strak over het hoofd en niemand een kenteken. Verder rustig kunnen eten. *D
 
Nee eigenlijk niet, ik reed normaal in de versnelling, met trekkende motor.
Ik heb ook al duizenden kilometers in de bergen gereden en ook in de regen, zelfs in stromende regen ofwel geen mens meer op de weg, behoudens sphyrnidus...


Balen voor je Sphyrnidus. Als ik van de foto de situatie een beetje kan inschatten dan is het asfalt goed en de bocht niet echt spectaculair en bij geen tegenligger bijna rechtuit te nemen. Lijkt me dan ook vervelend dat je dan geen verklaring kunt vinden waarom je dat voorwiel ineens kwijt was?

Lullig dat je na 24 jaar toch aan de beurt was. Zou het dan toch kloppen wat betreft die twee soorten motorrijders?

Gelukkig zelf ongeschonden.
 
Laatst bewerkt:
Nee eigenlijk niet, ik reed normaal in de versnelling, met trekkende motor.
Ik heb ook al duizenden kilometers in de bergen gereden en ook in de regen, zelfs in stromende regen ofwel geen mens meer op de weg, behoudens sphyrnidus...


Ik zie wel wit stipperig asfalt? Of wat is dat? 3 jaar geleden in Slovenie maakte mijn achterwiel een uitstapje in een bocht, met lichte regen.
Kort daarna een geschraap en een vonkenregen achtermij, en daar ligt een Guzzi vlak.
Het was een heel apart soort asfalt, bijna wit, wat spekglad werd met regen.

Er lagen trouwens ook al een remhendel en een spiegel in de berm op datzelfde punt.
 
Laatst bewerkt:
Nou het was gewoon nat asfalt. Ik ben er nog teruggewenst want de spullen die we niet mee konden nemen en dus terugkomen met de motor, hebben we zelf naar de berger gebracht. Die berger zat maar 10 km van de plek waar het gebeurt was. Ook toen zag ik er niets bijzonders. Toen was het droog en ik merkte niets toen ik weer door de bocht reed.
Te bedenken dat ik zelfs een sliptraining met de motor gedaan heb....
 
Zaterdag onderweg van Groningen naar Zwolle, reed ik opeens tussen de Lambo's, Ferrari's, Maserati's etc in.. Mijn dag kon niet meer stuk, wat een mooie auto's! Nog even opgetrokken met een M3 of M4, bij invorderingsgrens maar even afgezwaaid :')

Gisteravond nog een paar keer ingehaald door een ventje in een oude Ibiza, die wilde wel even racen.. dat gezicht was wel grappig, niet op ingegaan natuurlijk, was totaal geen uitdaging én wilde m'n rijbewijs nog niet kwijt na een weekje..
 
Zondag op de weg terug naar huis over een dijkje. Stond een busje op de weg met alarmlichten aan. In eerste instantie wilde ik er gewoon voorbij, maar moest stoppen aangezien er een tegenligger aankwam. Toen ik vrijwel stil stond zag ik opeens een motor op z'n kop in het slootje naast het dijkje liggen :o

Man in het busje was al aan het helpen. Vervolgens kwam er nog een fietser bij, en hebben we samen met de rijder zelf z'n motor uit de prut kunnen trekken. De vork en het wiel zaten vast in de prut dus trok vacuum, waardoor het niet makkelijk was. Gelukkig enkel wat schade aan de voorkant (vork leek recht te zijn). En de rijder had gelukkig ook niet iets heel ergs (ondanks hij geen motorpak droeg).

Zorgt er toch wel even voor dat je een kwartiertje rustig rijdt :+
 
Zaterdag onderweg van Groningen naar Zwolle, reed ik opeens tussen de Lambo's, Ferrari's, Maserati's etc in.. Mijn dag kon niet meer stuk, wat een mooie auto's! Nog even opgetrokken met een M3 of M4, bij invorderingsgrens maar even afgezwaaid :')

Gisteravond nog een paar keer ingehaald door een ventje in een oude Ibiza, die wilde wel even racen.. dat gezicht was wel grappig, niet op ingegaan natuurlijk, was totaal geen uitdaging én wilde m'n rijbewijs nog niet kwijt na een weekje..
Over 3 weekjes wel weer :+ :+

Tijdje geleden een brommer pdie zo wat op zijn snufferd ging omsat hij sneller weg wou zijn dan mij _O-
 
Gisteren een motorrijder op een bandit of een of andere gelijkende motor gezien zonder kenteken. Een citroen c4 volgde hem al de hele tijd, lijkt mij alsof de motor pas tweedehands is gekocht en direct mee naar huis is genomen :')
 
Gisteren een motorrijder op een bandit of een of andere gelijkende motor gezien zonder kenteken. Een citroen c4 volgde hem al de hele tijd, lijkt mij alsof de motor pas tweedehands is gekocht en direct mee naar huis is genomen :')

Een boete wegens onverzekerd rondrijden en zonder kenteken rijden is dan ook stukken goedkoper dan het huren van een aanhanger..
 
Was gister in Friesland en zag daar een colonne motorrijders voorbijkomen wat een paar uur duurde ... Het moeten er honderden geweest zijn. Maak me sterk dat daar wel een paar MF'ers tussen gezeten hebben. Had op een gegeven moment het gevoel dat ik de enige Nederlander was die niet op de motor zat.
 
Was gister in Friesland en zag daar een colonne motorrijders voorbijkomen wat een paar uur duurde ... Het moeten er honderden geweest zijn. Maak me sterk dat daar wel een paar MF'ers tussen gezeten hebben. Had op een gegeven moment het gevoel dat ik de enige Nederlander was die niet op de motor zat.

Dat zal de Elfstedentocht van de Friesche Motorclub geweest zijn.

Elfstedentocht 2017
 
Was gister in Friesland en zag daar een colonne motorrijders voorbijkomen wat een paar uur duurde ... Het moeten er honderden geweest zijn. Maak me sterk dat daar wel een paar MF'ers tussen gezeten hebben. Had op een gegeven moment het gevoel dat ik de enige Nederlander was die niet op de motor zat.
Ik zat er ook niet op.


En tja je moet toch wat als je daar woont.

Blijbdat ik er niet woon _O-
 
Blijbdat ik er niet woon _O-

Hehe.. dacht dat alleen Groningers zo over Friesland dachten..

Gister ook veel zien rijden van de Elfstedentocht (denk ik, want het was inmiddels een uur of 10 's avonds), reed ook een stuk door Friesland heen (wel op de motor).
 
Ik zat er ook niet op.


En tja je moet toch wat als je daar woont.

Blijbdat ik er niet woon _O-
Met dat laatste ben ik het zeer eens, maar dat neemt niet weg dat het best leuk is er af en toe een paar dagen door te brengen - zeker als je nog wat geschikte lui bij je hebt.
 
Afgelopen weekend ook in West-Vlaanderen een grote toertocht incl debielen die met zelfgemaakte bordjes het verkeer gingen staan regelen.

Een omstander die er wat van zei werd vervolgens neergerost. Ontzettend zielig hoe sommige mensen zich menen te moeten gedragen in een groep. De dader werd door omstanders meteen tegen de grond gewerkt, wachtend op politie. Diep en dieptriest.
Zijn maatje die was blijven wachten besloot dat het niet slim was zich ermee te bemoeien en ging dus maar met compleet gestoorde snelweg zigzaggend door het verkeer het dorpje uit.

Ik snap de lol er echt niet van om in een enorme groep te gaan rijden, je als een mongool te gedragen, in elk dorpje zo hard mogelijk gas te gaan lopen geven, overig verkeer te hinderen en dan ook nog eens mensen te gaan neermeppen. Hoe weinig hersencellen heb je dan. :r :r

En vervolgens waarschijnlijk online gaan zeuren dat het zo vervelend is dat "andere mensen" altijd zo neerkijken op motorrijders. :? :r
 
Tijdens een ritje met passagier achterop een harde klap horen toen ik van een drempel afreed. Ik had het idee dat de max van mijn schokdemper bereikt was en ik dus een soort van klik hoorde. Bij nadere inspectie toch iets met de band mee geschoten onder mijn hugger/mudguard door. Zal waarschijnlijk een stuk steen o.i.d. zijn geweest, die een gat heeft geslagen in mijn hugger.
 
Was gister in Friesland en zag daar een colonne motorrijders voorbijkomen wat een paar uur duurde ... Het moeten er honderden geweest zijn. Maak me sterk dat daar wel een paar MF'ers tussen gezeten hebben. Had op een gegeven moment het gevoel dat ik de enige Nederlander was die niet op de motor zat.

Dat zal de Elfstedentocht van de Friesche Motorclub geweest zijn.

Elfstedentocht 2017

Hier heb je alvast 1 MF-er: Totl in "PetFles zoek/verstopspel XXXIV:Altijd Fl..."

@Max-Snelheid: ik had verwacht jou te treffen in Biddinghuizen ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan