Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
En goed Bier.
Ik drink graag hun nieuwe chimay goud. Pils dat oorspronkelijk voor eigen consumptie bedoelt was in de abdij van de trappisten.

Die trappisten intrigeren mij wel.
Behalve God en gebed hebben ze echt een hart voor de motorsport, want zij hebben wel wat te zeggen over de (race)organisaties.
Het gaat tenslotte voor een groot deel langs hun weiden en velden rond de abdij.
 
Vandaag weer moeder aan het rondkarren, rij ik achter een ford focus met een roestige aanhangwagen, verliest ie dan niet zijn spatbord!
Ding vloog een paar meter de lucht in omdat hij er zelf nog heeft over gereden met z'n aanhangwagen en reed nogal met een vaart verder :')
 
En goed Bier.
Ik drink graag hun nieuwe chimay goud. Pils dat oorspronkelijk voor eigen consumptie bedoelt was in de abdij van de trappisten.

Die trappisten intrigeren mij wel.
Behalve God en gebed hebben ze echt een hart voor de motorsport, want zij hebben wel wat te zeggen over de (race)organisaties.
Het gaat tenslotte voor een groot deel langs hun weiden en velden rond de abdij.
Van bier heb ik dan weer weinig verstand, simpel omdat ik van mezelf weet dat ik na twee glazen al onder tafel lig _O-

Maar ik kan er me.wel wat bij voorstellen, heb al meer goede verhalen gehoord over het bier aldaar :Y
 
Vandaag weer moeder aan het rondkarren, rij ik achter een ford focus met een roestige aanhangwagen, verliest ie dan niet zijn spatbord!
Ding vloog een paar meter de lucht in omdat hij er zelf nog heeft over gereden met z'n aanhangwagen en reed nogal met een vaart verder :')
Als je soms ziet wat voor aanhangwagens dingen er soms achter een auto hangen, ga je soms wensen dat ze voor een lichte aanhanger ook jaarlijkse keuring invoeren B|
 
Als ik jullie niet verveel heb ik nog een paar race anekdotes.
Vorig jaar op, jawel opnieuw, Chimay.
Het kleine circuit dit keer.
Voorlaatste gekwalificeerd in onze raceklasse voor de 3h endurance race en 2e geëindigd aan de finish op een zeer slimme manier.

Sommige volbloed racers werden nijdig door de ons toegepaste tactiek, maar het werpt wel zijn vruchten af.

Interesse?
 
Ik lust geen bier maar de in bier gewassen Chimay geitenkaas doe ik een moord voor :9~ :} O-)
Danny :W :]
 
Als ik jullie niet verveel heb ik nog een paar race anekdotes.


Sommige volbloed racers werden nijdig door de ons toegepaste tactiek, maar het werpt wel zijn vruchten af.

Interesse?

Nah...doe maar niet, al dat gezwets over motoren hier in dit topic.... _O-




Joh, als je zo doorgaat dan kun je er beter een apart topic over openen.
Topicje "Race-verhalen" ofzo, volgens mij zou dat best goed lopen !!
Aan jou de eer !! ( als je dat zou willen ;) )
 
"Ik hoef alleen maar vijf minuten even wat Chinese rommel uit een winkel te halen!"

Zucht... Pleur daar maar neer. Fuck parkeren, de doorstroming van het OV en het eenrichtingsverkeer dat aan de andere kant van de weg moet rijden. Je ZIET gewoon aan de andere kant van de straat parkeerplekken te over, maar nee, gewoon te belazerd. Wat is dat nou?

Gek hè, dat die tram niet altijd op de seconde volgens schema kan rijden :z

nhriTx1.jpg
 
Laatst bewerkt:
In other news, gisteren op het Eemplein in Amersfoort...

Het is ze uiteindelijk gelukt met alleen maar een deuk in een verkeersbord-paaltje. Wat een gepruts... Respect voor die gasten hoor :)

Fini1jQ.jpg
 
In other news, gisteren op het Eemplein in Amersfoort...

Het is ze uiteindelijk gelukt met alleen maar een deuk in een verkeersbord-paaltje. Wat een gepruts... Respect voor die gasten hoor :)

[afbeelding]
Is dit de nieuwe manier van de ns om mensne toch op hun lokatie te krijgen bij storing :+ :+


Vindt ook altijd knap hoe ze zulke dingen toch weer op hun lokatie krijgen
 
Is dit de nieuwe manier van de ns om mensne toch op hun lokatie te krijgen bij storing :+ :+

_O- Ja... De NS zet "BUSSEN" in O-)

Nee, (met dank aan een collega,) het was het tussenruituig van koploper 4005 uit de protoserie. Stond sinds de sloop van de rest van de protoserie in Amersfoort te verpieteren. Ik weet niet hoe lang dat geleden is maar het ding was Tamelijk Vies.
 
_O- Ja... De NS zet "BUSSEN" in O-)

Nee, (met dank aan een collega,) het was het tussenruituig van koploper 4005 uit de protoserie. Stond sinds de sloop van de rest van de protoserie in Amersfoort te verpieteren. Ik weet niet hoe lang dat geleden is maar het ding was Tamelijk Vies.
Maar wat moesten ze daar dan met het ding?
 
Hadden ze beter gewoon daar midden op het plein kunnen zetten.
Goedkoper qua transport en nog leuker ook.
 
Laatst bewerkt:
Hadden ze beter gewoon daar midden op het plein kunnen zetten.
Goedkoper qua transport en nog leuker ook.

Goed punt, behalve natuurlijk dat dat ongetwijfeld tegen bestemmingsplannen e.d. ingaat. 't Blijft wel Nederland, hè? Het zal al wel 3 jaar op de agenda hebben gestaan, en tsja, dan gaat 't er ook niet meer vanaf. Daarbij is de open fietsenstalling daar normaal de hele dag afgeladen (maar het was afgelopen vrijdag noodweer dus 't ziet er nu wat desolaat uit :) ).

Wij zaten op de zaak al te bedenken of we 'm misschien konden overnemen en inrichten als extra kantoorruimte à la restaurant Gare Du Nord...
restaurant-gare-du-nord.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even een beetje context over het racen.

Sprinten zit me met het ouder worden minder in het lijf. Reeds 7 jaar geleden ben ik begonnen met endurance classic races. We zijn met 2 piloten en veel langere races. 3-4uren lang.
Hier komt enorm veel bij kijken. Tactiek en uithouding, maar ook andere zaken zoals financiën, goede afspraken, sleutelen, alles wordt met 2 besproken....

Klinkt normaal, maar probeer eens met een goede vriend zo'n team op te starten en zonder spanningen jaar in jaar uit samen te rijden. Minder simpel dan het lijkt...

Leon en ik zijn nu reeds een tijdje een team en dit loopt nog zeer goed. Dankzij ons klein budget aanpak.
Kleine budgetten brengen ook kleinere spanningen mee als het allemaal verkeer loop.

Het is allemaal begonnen met een kawa GPZ1100 van 1982, dan een honda bol d'or 900 en reeds 3 jaar met een Suzuki gsx 1100.

Standaard ziet dit er zo uit :

enxmr3qsaycya.jpg

of zo'n model met hetzelfde blok
zv17jxrblelcp.jpg


om er dan zoiets van te maken met 2250€ budget (incl aanschaf)
205kg / 100pk
zjnywmhupualh.jpg


Nu is het in de endurance de kunst om rustig + snel te zijn. :z :?
Deze 2 woorden gaan niet samen maar toch is dit de essentie van endurance.
Alles binnen uw "snelle comfortzone" en niets forceren.

Tijdens de race op Chimay van 2016 hadden we dit goed onder de knie.
Het tracé was door het weghalen van 1 chicane in het begin van het circuit er sneller door geworden.
Onze motorfiets rijdt zonder te forceren 190kmh. Vlot 200 als we de rode zone induiken.
Toch hadden we een groot topsnelheid-nadeel tov de concurrentie en kwalificeerden ons helemaal achteraan. Geen erg voor ons team dat zijn we inmiddels gewoon.

Ik had tijdens de oefensessie het verbruik gemeten en mijzelf de opdracht gegeven om een "trage" 7000tr/min te rijden op de rechte
stukken. Hierdoor kelderde het verbruik enorm tov de 9000tr/min dat het blok maximaal aankan.

Ons blokje was standaard en alle anderen hadden geflowde koppen, mikuni's en CR carbu's, zwaar uitgeboorde cilinders, magnesium velgen,...you name it.

2 dingen onderschatten de concurrenten steeds weer en dat is het verbruik op circuits met lange rechte stukken zoals Chimay.
Het 2e dat wordt onderschat is de grotere fysieke arbeid die van de piloot verwacht wordt met opgedreven zware classic racers.
We zijn maar amateurs en echte atleten zijn in ons wereldje op 1 hand te tellen... :Y _O-

Het zit in de gemiddelde DNA van de amateur piloot nu eenmaal niet geprogrammeerd om rustig op het circuit te dokkeren en standaard aan de start te verschijnen.

Deze 2 onderschatte punten van mede-piloten was de basis van mijn uitgedokterde tactiek voor 2016. *O*

Wij kunnen dit wel! (Wij hebben een laag ego _O- ) Ons team is het voorbeeld van de valse trage.
Maar ik geef toe dat het moeilijk is om de gas op het rechte stuk niet volledig open te schroeven en uw pols te dwingen enkele mm terug te draaien voor een lager verbruik.

Er werd tijdens de race even vaak gevallen en in frut gereden als de vorige jaren, maar dit jaar werd er veel geduwd met lege benzinetanken. Verbruik werd vaak onderschat.
Pitstops die veel te lang duurden enz,enz,...

We werden op de rechte stukken met 50kmh voorbij gevlamd, maar enkele rondes later passeerden we de teams wwer terwijl ze naar binnen voor een 10-20L benzine te tanken.

De finish was close, we reden op onze laatste liter benzine en waren door de weinige en snelle pitstops op de voorlopige 2e plaats geraakt, maar de concurrentie (plaatsen 3-4-5) zaten op 30-40 seconden en reden per ronde 10 seconde sneller. (met hoog verbruik en dito vaker pitbezoek) De voorsprong slonk met de minuut als sneeuw voor de zon. Ik zat naast de finish-vlaggeman met mijn chronometer terwijl Léon rustig/snel aan het rijden was.
Het waren een bende uitgehongerde pitbulls die ons zielig traag gsx1100-tje in het vizier hadden, maar net te laat..... en wij op het nippertje de 2e plaats binnengehaald op minder dan 10 seconden van plaats 3-4-5.
1 ronde langer en we zaten niet op het podium.
Ik geef toe dat er geluk mee gemoeid is, maar het plezier werd er niet minder om. :+ :+
Ons low budget racertje had voor 1 keer het podium gehaald voor alle teams die een veelvoud aan budget besteden aan hun motor.

De underdog- de schildpad en de haas.... O-)

zzylk0md96vbh.jpg

~https://www.mupload.nl/img/ayikv94r4drk3.jpg[/IMG

[IMG]https://www.mupload.nl/img/ihsuppmaj2jv1.jpg
ketting eraf in de laatste ronde

xfvqi62rt074j.jpg

Een mooi voorbeeld van het drukke verkeer in de pitlane tijdens de race. En op de achtergrond hoor je een zoet draaiend motortje voorbij zoeven :-)

bvesqzm9ql5rf.jpg

geen benzine meer.

Kom je niet over de eindstreep , dan wordt je niet opgenomen in het classement!!

ex5cemlbquuno.jpg

alweer een gesneuvelde concurrent.

yktthzikyg5jo.jpg

Door de lagere topsnelheid moest je minder hard remmen en kun je je bochten beter en relaxer insturen vind ik.

slo9unbzylrus.jpg

Steeds oppassen met vallen en vooral met stratencircuits, want daar zijn enkel maar harde voorwerpen.
 
Laatst bewerkt:
Haha, grappig. Hier heb ik een week geleden nog geluncht. Ergens in de Jura, Frankrijk.

[afbeelding]
Leuk allemaal!
Een weekje geleden met mijn zoontje gaan fietsen, en kort bij huis (minder dan 10km), ook zoiets gevonden :Y
Staat aan een oud gerenoveerd stationsgebouwtje, waarbij dus ook een kort stuk spoorweg is blijven liggen.
full

Station Racour
Ik was nog aan het denken, leuk, we kunnen daar met de kindjes eens een nachtje gaan doorbrengen met ontbijt, ook al is het zo kort bij, het moet gewoon leuk zijn ...
... als ik het goed zie, kost dat wel zomaar effe 305€!
 
Gaaf verhaal! Maar worden de benzine tanks niet ook vergroot bij dit soort races, of mag dat niet?

Ja dit mag, maar onderschat het verhoogde zwaartepunt niet.
Ik zie zelden tanken van meer dan 22-24liter. En dan zijn ze het verplicht want die CR-carburatoren zwelgen benzine of het niets is.

Die benzine werkt zwaar tegen en is vermoeiend rijden. Remmen is ook alweer dat ietsje moeilijker.
Mijn persoonlijke tijden kunnen tot 2 seconden zakken gewoon door met een bijna lege tank te rijden. :] :]
 
Prachtig verhaal en mooie foto's. *O*
Ben je er bij de Bikersclassic's ook bij? Ik wel, maar dan als toeschouwer, vind het geweldig classic endurance races, :] :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan