Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag rijdt ik op een rotonde af met 2 banen, ik rijdt links, rechts een paar meter voor me een auto. Net iets eerder dan ik rijdt ze (wat oudere dame, man ernaast) de rotonde op, maar houdt geen rechts en gaat 'rechtdoor' via de binnenste baan, waar ik op dat moment ongeveer rijdt. Vervolgens gaat ze er via de rechterbaan weer af (we gingen beiden rechtdoor). Ik kon een aanrijding nog net voorkomen, maar de veroorzaker rijdt nietsvermoedend verder en heeft geen flauw idee. Ik ging er even naast rijden met een gebaar van 'kijken!' maar kreeg uiteraard alleen een geërgerde blik en wat rare gebaren terug. Ze had natuurlijk geen flauw idee waar het over ging en dacht waarschijnlijk 'weer zo'n irritante motorrijder die denkt dat de weg van hem is' :(.
Ik had graag even uitgelegd dat het een beetje link is op die manier een rotonde te pakken. Maar ja, dat gaat op dat moment niet. Beetje onbevredigend.

Heb hem even voor je verbeterd :+ :+ :+ O-) O-)
 
Geklaag over taalnazisme!

Sarcastische opmerking over de taalfouten die de taalnazi zelf maakt.

Ongerelateerde opmerking over vandaag meegemaakte gevaarlijke verkeerssituatie. Bruggetje naar welterusten :z :W
 
Ik zat gisteren in m'n tuin nog even lekker van het zonnetje te genieten. Ondertussen hoor ik een bezorgscootertje stoppen in de buurt. M'n zoontje, die buiten aan het spelen was, komt ineens de tuin inrennen: 'Pappa pappa, kun je helpen? Hij zit vast!' :? Dus ik loop met 'm mee en zie de bestuurder/jochie het scootertje uit alle macht tegenhouden. Blijkt ie dus de middenbok(je) half in een put te hebben gezet. Afijn, ik dat ding eruit tillen en opgelost zou je denken. Wat doet hij? Hij zet 'm gelijk weer op de middenbok (met wat gestuntel), een halve meter verder, middenin de goot waar dus ook die eerdergenoemde put zat. Hij was namelijk door alle schrik het adres vergeten, dus hij moest even in de bezorgkoffer spieken. Als ik er niet bij had gestaan om de scooter tegen te houden, had dat ding alsnog midden op straat gelegen _O-
Eigenlijk had ik wel een beetje met 'm te doen.

Oke oke, het was niet helemaal onderweg en het was een bromscootertje, maar ik wou 'm toch vertellen :)
 
Van t weekend ff stukje wezen rijden komt er een politie auto naast me rijden en blijft er rijden, dus mijn eerste gedacht was, shit daar komt die boete voor eigenbouw verlichting, geen kentekenverlichting etc. Gaat t raampje omlaag, willen ze een foto maken van mn elmo helmcover _O-
Duimpje omhoog en ze ging er weer vandoor :+
 
Vandaag een "filterende" autobestuurder gezien.
Gaat helemaal tot aan het einde van de uitrit rijden, en gooit zich door de volle witte lijn voor een medeweggebruiker :')
 
Van t weekend ff stukje wezen rijden komt er een politie auto naast me rijden en blijft er rijden, dus mijn eerste gedacht was, shit daar komt die boete voor eigenbouw verlichting, geen kentekenverlichting etc. Gaat t raampje omlaag, willen ze een foto maken van mn elmo helmcover _O-
Duimpje omhoog en ze ging er weer vandoor :+
_O-

Ze hebben je niet gezegd dat ze op het bureau een prikbord hebben met de verkiezing voor 'gek van de maand'?
 
Vorige week kom ik de flyover A15-A29 richting Heinenoordtunnel afgedenderd, word de linkerbaan afgekruist, rechterbaan 50 km bord.

Ligt er onderaan een grote aluminium ladder op de weg.

200 meter verder staat de wagen van de schilder/glazenwasser en meneer staat op z'n gemak z'n boterham op te eten.
 
Na 1250 km Luxemburg/Duitsland kom je weer in Nl. Dus langs Eindhoven. Oudere vrouw in witte auto wil invoegen. Ze kijkt op zijn, waar ik reed. Naast me reed op de linkerbaan een auto, dus veel ruimte was er niet. Ze keek dus en schuift wat op in mijn richting. Ze kijkt nog eens en drukt dan door... Ik dacht wtf. Met een peut gas er voor gekomen.

Eind verder bij de tunnel voor Dordrecht, het was druk. De baan waar ik in reed was aardig gevuld. Maar de meneer naast me, dacht: daar kan ik nog wel tussen en voegt een meter voor me in. Even later reed ik weer naast hem en keek hem hoofdschuddend aan. M'n lief achter me zei later: Hij schrok zich rot toen je zijn auto zo in keek. Hopelijk heeft hij er ook wat van geleerd...

Heerlijk landje dat Luxemburg. We waren met 9 motoren. Mensen staan langs de kant te gebaren dat het wel wat harder mag en ook wordt er regelmatig naar je gezwaaid. Mooi asfalt in het algemeen. Er waren alleen wat wegen afgesloten want er was ook een autorally.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een "filterende" autobestuurder gezien.
Gaat helemaal tot aan het einde van de uitrit rijden, en gooit zich door de volle witte lijn voor een medeweggebruiker :')
Vermits jij Belg bent, ken je misschien de E40 komende van Leuven waar die de ring rond Brussel op draait?

Google Maps

Vroeger (zoals dus nog zoals op sv), drie vakken, de twee rechtse draaien de ring op tegen de klok, dus richting luchthaven, het linkse van die drie vakken splits enkele 100m verder af naar links, richting Charleroi (of zoiets?). Tussen dat derde vak en het tweede lag altijd een stippellijn tot kort voor de splitsing. Velen reden er bij file tot daar en voegden (of smeten) zich dan oo het tweede vak richting luchthaven. Gevolg, kleine 10 min winst, bij spitsuur toch. Maar het mocht!

Nu is dat her ingericht. En ongeveer vanaf de sv die ik linkte is er een volle lijn tussen vak 2 en 3 en moet je dus al ingevoegd zijn wil je richting luchthaven.

Velen dien het uit gewoonte (of misschien ook wel bewust) nog zoals vroeger. Gevolg, gevaarlijke manoeuvres van de invoegers enerzijds, en van de bestuurders op het tweede vak anderzijds die ze er nu niet meer willen tussen laten. Al enkele keren zien gebeuren.

Zelf nog niet in gevaar gekomen, maar nu moet je met de motor dus ook al eerder tussen vak 1 en 2 rijden (al zouden de meeste autobestuurders het toestaan dat je alz motorrijder wel over de volle lijn overkomt, je moet het ook niet uitlokken vind ik). Dus het gevaar waar ik nu aan denk is, ene wilt er zich tussen wringen, een andere laat het niet toe,'die ene blijft wringen, de andere wijkt uit naar het midden om zijn plaats te behouden en de andere toch niet tussen te laten. De bestuurder op vak 2 zou dus over de "middellijn" komen te rijden waar jij net filefiltert.

Nogmaals, zelf nog niet meegemaakt, maar ik passeer daar meestal voor 5:30u en dan valt het nog mee, maar dit tafereel zal volgens mij nu wel regelmatig voorkomen aldaar ...
 
Kwam net een mp3 voorbij die op onhandige wijze voor een auto invoegt, vervolgens zijn telefoon al rijdend uit zijn zak haalt, tussen zijn kin en schouder klemt (hij droeg een potje), om vervolgens al telefonerend verder te rijden...Nu heb ik alles gezien.
 
Gisterenavond met mijn meisje, over het in het weekend voor motoren verboden stukje, Lekdijk gereden om een ijsje te halen in Schoonhoven.

Heerlijk rustig en fluister stil gereden met mijn volledig standaard demper.
Geen boze gezichten van bewoners eerder verbaasde en verwonderde gezichten.
Wispering pipes are loved
 
Kwam net een mp3 voorbij die op onhandige wijze voor een auto invoegt, vervolgens zijn telefoon al rijdend uit zijn zak haalt, tussen zijn kin en schouder klemt (hij droeg een potje), om vervolgens al telefonerend verder te rijden...Nu heb ik alles gezien.
Je zag gewoon een telefonerende automobilist (niks bijzonders dus) op een mp3 (met alleen B rijbewijs)

In z'n auto heeft tie waarschijnlijk al het geluk van de wereld, maar zal zich binnenkort wel dood rijden op z'n mp3 })
 
Vermits jij Belg bent, ken je misschien de E40 komende van Leuven waar die de ring rond Brussel op draait?

Google Maps

Haha, nee :) Is bij de E40 richting Oostende met uitrit Aalter. Vrijwel elke schooldag rij ik langs daar naar huis, soms wel erg linke situaties daar :')
 
Moest gisteravond, onderweg uit Nijmegen, blazen (zal wel met de vierdaagsefeesten te maken hebben). Maar waarom kan zo'n agente niet gewoon correct en vriendelijk zijn? Mijn opgewekte "Goedenavond" werd niet beantwoord. Kreeg zonder een woord een blaasapparaat aangereikt, dat ook zonder een woord weer werd teruggenomen. Daarna keek ze weg onder een gemompel van: "U mag verder ..."
Wat zijn dat voor mensen? :?
 
Ooit met lessen langs een controle gereden (dat was ook de enige keer tot nu toe)
Instructeur riep toen expres heel hard: "Aaah nee he, daar gaat de lestijd."
En toen mochten we doorrijden. Dus ze zijn wel eens wat aardiger hoor :)

Eigenlijk wilde hij vooral doorrijden omdat hij zijn rijbewijs + certificaten niet bij zich had.en lestijd natuurlijk ook
 
Kwam net een mp3 voorbij die op onhandige wijze voor een auto invoegt, vervolgens zijn telefoon al rijdend uit zijn zak haalt, tussen zijn kin en schouder klemt (hij droeg een potje), om vervolgens al telefonerend verder te rijden...Nu heb ik alles gezien.

Daarom rij ik dus niet op een MP3 met potje, zou mij zelf doodrijden..... O-)
 
_O-

Dan hoop ik dat de alcoholcontroles aan anderen worden opgedragen, bijvoorbeeld cabaretiers, zodat 't in elk geval weer wat vrolijker toegaat! *O*

Zo één heb ik een keer gehad! Ik was blij dat ik eindelijk een keer mocht blazen, had het nog nooit gedaan en aangezien ik niet drink heb ik niets te vrezen.. Dus ik helemaal blij, die agente (echt een boom van een vent vrouw) gooit haar armen in de lucht en brult ineens een 'yes' uit.. ik schrok, maar het zag er wel komisch uit. Daarna maakte ze nog wat grappen, het was een leuke ervaring.
 
Gisteren iets meegemaakt wat goed is afgelopen, maar ik zit er wel mee in mijn hoofd en typ het er gewoon even uit.

Ik was een kwartier onderweg en was van plan een stuk Duitsland in te rijden. Waar ik de grens over ga mag je 50, en ik reeds ook netjes 50 (ik ben niet heilig, maar ik reed gewoon netjes daar). Vervolgens ga je een bocht om en mag je er 70. Het bord 70 is in de bocht te zien, dus ik geef wat gas bij en ben met maximaal 80 die bocht uit gekomen. Op het moment dat ik die bocht uit komt sprint erg 30 meter (o.i.d., veel afstand was het niet) voor mij een kerel de weg op gebarende dat ik langzamer moest rijden (dus niet een stop gebaar, maar wuivend met zijn hand naar beneden). Ik kijk op mijn teller, en zie 75 (waar je dus 70 mag, dus ik rijd gewoon door denkende dat het weer zo'n oude zeur was die wat geluid hoort en meteen begint te wuiven omdat ze denken dat je te hard rijd. Op het moment dat ik langs die man ga springt hij bijna voor mijn motor, dus ik schrik en maak een gebaar van ben je gek en steek uit schrik/boosheid mijn middelvinger nog naar hem op. Ik kijk daarna in mijn spiegel, zie ik daar een Polizei auto verdekt opgesteld staan met in totaal 3 man er bij. Maar direct gestopt natuurlijk en met lood in mijn schoenen naar ze toe gereden.

Niet om het nou goed te praten of zo, maar als ik gezien had dat het Politie was had ik natuurlijk gewoon gestopt en was er niets aan de hand geweest. Qua snelheid had dat ook prima gekund. De 2 anderen die in de auto zaten hadden fluo hesjes aan, maar de man die mij staande wou houden had gewoon een donkere broek aan en een witte blouse met een groen accent; niets waar je op zo'n afstand en met een dergelijke snelheid uit haalt dat het politie is. Initieel was de beste man nogal boos over waarom ik mijn middelvinger naar hem opstak (vanuit zijn perspectief kan ik dat begrijpen). Ook beweerde hij dat ik te hard gereden had wat zeker niet het geval is. Ik heb ook gewoon gezegd dat dit niet zo was, en hier kwam hij verder niet op terug. In mijn beste Duits excuses aangeboden en uitleg gegeven. Niet dat hij echt wou horen wat ik zei, want tot 3 keer toe praatte hij er overheen. Op dit punt was hij wel weer vriendelijk en zei dat ik gewoon rustig kon doen (ik was nogal zenuwachtig natuurlijk). Ik kon mijn rijbewijs laten zien, de buddy open doen, het andere deel waar de accu zit los schroeven en hij wou in mijn tanktasje kijken (op zoek naar drugs of wapens denk ik?). Verder nog een rondje om de motor, maar goed, helemaal standaard dus dat was prima. Uiteindelijk was de reactie grofweg "je middelvinger opsteken doe je maar in NL zodat je daar een draai om de oren kunt krijgen en ga voor nu maar weer terug naar NL, fijne dag". Het plezier was voor die dag toch al weg, dus heel erg vond ik het niet.

Ik denk dat ik geluk heb gehad en goed weggekomen ben met het middelvingertje; las dat hier een boete van 1000,- op staat in Duitsland. Toch raar dat zo'n kerel niet even een fluo hesjes aan trekt (ja, het was wel warm...) of een bordje gebruikt, of desnoods de gemarkeerde auto in het zicht zet (het was na een bocht dus je kunt toch geen kant op).
 
Wow, dat is wel een hoge boete voor het opsteken van één vinger! Maar misschien ook wel goed om dat eens af te leren.. het is natuurlijk ook niet heel netjes. Ik had het waarschijnlijk ook gedaan, het is toch een soort reflex uit frustratie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan