Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank voor de uitleg. De praktijk is weerbarstig, hoe kan het ook anders.
En nee, een politiestaat willen we ook niet. Het zal voor een groot deel toch van mentaliteitsverandering moeten komen dus. Misschien meer aandacht aan besteden tijdens rijopleidingen.
 
Misschien ook een paar campagnes met heftige filmpjes, zoals in het buitenland met campagnes over drinken en rijden. Dat 'ONderweg ben ik OFFline' is wel erg lief.
 
Rijbewijs innemen voor 1 jaar + huftercursus als je met je telefoon aan het spelen bent achter het stuur. Kijken hoeveel mensen het dan nog doen. Ding hoort gewoon niet binnen handbereik te liggen tenzij je het als navigatie gebruikt. (maar dan zit hij vast op de voorruit)
 
Laatst bewerkt:
De praktijk is weerbarstig, hoe kan het ook anders.
Het zal voor een groot deel toch van mentaliteitsverandering moeten komen dus. Misschien meer aandacht aan besteden tijdens rijopleidingen.

Dit werkt alleen "tijdens de basis rijopleiding" daarna, zodra het A / B kaartje binnen is, en er zelfstandig gereden mag worden, wordt er nagenoeg geen aandacht meer aan besteed })

Het komt dus ook nog wel eens voor dat, het rijbewijs, al snel weer ingeleverd mag worden :P

Puntenrijbewijs is prima, maar 1 keer per jaar, een dag (7 uur) rij- en theorie lessen volgen, is nog beter :Y

Verdeeld over 35 uur per 5 jaar, waarin ook aandacht wordt besteed aan alle verkeersaangelegenheden zoals inzicht, rijvaardigheid, veiligheid en mentaliteit :t
 
Laatst bewerkt:
Het tekort aan straatmensen is best aanzienlijk en dat gaat nog heel lang duren voor dat aantal weer op peil is. Terwijl er ook de komende 10/15 jaar erg veel collega's op een leeftijd komen waarbij ze niet meer echt fanatiek op straat rond kunnen rennen.

Dit alles is te danken aan de politieK maar 'de burger' zal er de politie op aanspreken, helaas.

Volgens de minister is de politie overbezet. Die nieuwe collega's kun je op de buik schrijven.
 
Gisteren onderweg was ik blij even ingeblikt te zitten.

Eerst een rijdende DN01 gezien bij Ede en op de terugweg een BMW C1 en een gast met 1% colour op een MP3.....

ik schaamde me ff dat ik ook mn A heb....
 
Vanavond onderweg naar huis een busje voor me waar eerst een leeg blikje Monster uit werd gegooid en een stukje verder een peuk :/
 
Laatst bewerkt:
Volgens de minister is de politie overbezet. Die nieuwe collega's kun je op de buik schrijven.
Moet je voor de aardigheid in dit topic kijken. Als je overal waar het gaat over "keihard aanpakken", laten we zeggen, 200 agenten extra nodig hebt, kunnen we allemaal bij de politie en blijft er niemand over om nog aan te pakken :W
 
Laatst bewerkt:
Volgens de minister is de politie overbezet. Die nieuwe collega's kun je op de buik schrijven.

Ik schrijf niets op m'n buik.

Ik geloof in de circel van invloed. Als ik denk invloed te hebben dan zal ik tot het uiterste gaan.
Hier heb ik geen invloed op, ik werk naar beste kunnen m'n 160 uur per 4 weken en vind het allemaal wel best. Ik ben gek, maar mij maken ze niet gek ;)

Maar dat de politie ( als organisatie ) verkeerd en gevaarlijk bezig is staat voor mij als een paal boven water.
Degene die er het meest last van hebben zijn de mensen op de werkvloer en de burgers waarvoor we werken.
 
Ik schrijf niets op m'n buik.

Ik geloof in de circel van invloed. Als ik denk invloed te hebben dan zal ik tot het uiterste gaan.
Hier heb ik geen invloed op, ik werk naar beste kunnen m'n 160 uur per 4 weken en vind het allemaal wel best. Ik ben gek, maar mij maken ze niet gek ;)

Maar dat de politie ( als organisatie ) verkeerd en gevaarlijk bezig is staat voor mij als een paal boven water.
Degene die er het meest last van hebben zijn de mensen op de werkvloer en de burgers waarvoor we werken.
Gaat het van de waakzaamheid of van de dienstbaarheid af? :?
 
Ik irriteer me ook aan telefonerende bestuurders, maar dit topic slaat wel op hol. Een legioen handhavende BOA's, celstraffen voor verkeersovertredingen, verplichte opfriscursussen van een dag voor iedereen elk jaar, kom op zeg. Straks gaan jullie ook nog verkondigen dat ze trajectcontroles op provinciale wegen moeten invoeren...
 
Ik irriteer me ook aan telefonerende bestuurders, maar dit topic slaat wel op hol. Een legioen handhavende BOA's, celstraffen voor verkeersovertredingen, verplichte opfriscursussen van een dag voor iedereen elk jaar, kom op zeg. Straks gaan jullie ook nog verkondigen dat ze trajectcontroles op provinciale wegen moeten invoeren...



Net een weekje in Zwitserland gewerkt, daar is dit alles zo ongeveer realiteit. Ze rijden langzaam, de angst om gepakt te worden zit er goed in. De boetes zijn inkomens afhankelijk, waardoor ook de rijke Zwitser zijn 700 pk Porsche rijdt met snorfiets tempo.
 
Een legioen handhavende BOA's, celstraffen voor verkeersovertredingen, verplichte opfriscursussen van een dag voor iedereen elk jaar. Straks gaan jullie ook nog verkondigen dat ze trajectcontroles op provinciale wegen moeten invoeren.
:t

En ook (traject) snelheidscontroles binnen de bebouwde kom :Y

Bromscooters op de rijbaan en E-bikes (sneller kunnen en mogen dan 25km/u) op de rijbaan, en op verplichte fietspaden niet sneller mogen dan 25km/u :Y
 
Laatst bewerkt:
Gisteren ruim een half uur door het donker gereden om pas vlakbij huis een seinende auto te zien. Kan maar één ding betekenen, achterlicht stuk...

En idd, ruim 50 km, tig auto´s ingehaald, zelf een politieauto voorbij gereden en maar één persoon die het opviel :?

Nou ja, in elk geval een leuk klusje voor vandaag :)
 
Je maakt een grapje, toch? :/

Zit jij wel eens op de (trap)fiets ?

Er was laatst een aflevering van 'Hollandse Zaken" met als onderwerp 'Oorlog op het fietspad'

Op de motor moeten we vaak voor ingeblikten nadenken en 'aanrijding voorkomend handelen'.

Ik ervaar dit ook op het fietspad met opgevoerde brom- en snotscooters die rakelings langs je scheren en je gewoon aanrijden als je, als fietser, dit niet kan voorkomen.

Bromscooters zijn te 'gast' op het verplichte fietspad maar claxonneren wel als er fietsers in de weg rijden, of je als fietser maar even opzij wil gaan.

Snorscooters mogen dan wel op het fietspad, maar rijden vaak met dezelfde snelheid als een bromscooter en gedragen zich ook op hetzelfde gevaarlijke rijwijze.

En dan die snelle E-bikes met geel kentekenplaatje, op het fietspad, met 45 km/u (en sneller) rakelings langs je gaan.

Hartstikke leuk die hoge snelheden, maar men kan er niet mee omgaan, houd geen rekening met ander verkeer, dus op het fietspad maximaal 25 km/u, en alles wat sneller kan en mag, op de rijbaan.

Op een uitzondering na, als je zelf trapt, zonder elektrische hulpmotor.

En wat snelheid controles binnen de bebouwde kom betreft, als voetganger op VOP's, fietsers en overige twee wielige gemotoriseerde bestuurders, ben je je leven ook niet zeker, met te hoge snelheid doorrazende, met niemand rekening houdend, door rood rijdende, ingeblikten en bedrijfsbusjes.
 
Laatst bewerkt:
grindpaadjes willen nog wel eens helpen om zulke door het verkeer slingerende
scooterjuppies te ´leren´ het wat rustiger aan te doen (lees, onderuit gaan bij remmen)
helaas reed ik vandaag op twee wielen in een STRAAT die alleen maar uit kleine steentjes bestond. :(
het reed als op een dek van natte bladeren -O-
full


ideaal voor scootervolk en groepen wielrenners natuurlijk :+
maar verder niet bepaald geweldig voor een MF'er, die hier misschien woont... B|

Gr.
Lonewulf
 
Ik irriteer me ook aan telefonerende bestuurders, maar dit topic slaat wel op hol. Een legioen handhavende BOA's, celstraffen voor verkeersovertredingen, verplichte opfriscursussen van een dag voor iedereen elk jaar, kom op zeg. Straks gaan jullie ook nog verkondigen dat ze trajectcontroles op provinciale wegen moeten invoeren...

Niet overdrijven inderdaad. Wat mij betreft moet vooral 1 eigenschap bestreden worden in het verkeer: onachtzaamheid.
Onachtzaamheid is gekoppeld aan egoïsme. Ik rotzooi maar wat aan en wat kan mij de rest verdommen, dat gedrag. Al het opgetelde veelal anonieme leed door onachtzame lui veroorzaakt is schrikbarend. Het ergste is dat het meestal simpel te voorkomen zou zijn geweest.
 
Hartstikke leuk die hoge snelheden, maar men kan er niet mee omgaan, houd geen rekening met ander verkeer, dus op het fietspad maximaal 25 km/u, en alles wat sneller kan en mag, op de rijbaan.

Op een uitzondering na, als je zelf trapt, zonder elektrische hulpmotor.

:? Echt niet :N

Waarom als je zelf trapt wel ? Komt het dan minder hard aan ofzo ? Nee toch.... ?
 
Dan moet er een inspanning geleverd worden, op eigen kracht, als fietser :t
Nou en? Het gaat om onveiligheid die verband houdt met grote snelheidsverschillen op het fietspad. Welke krachtbron wordt toegepast heeft daar weinig mee te maken.

En vergeet niet dat (zeer) snelle fietsers op het fietspad zich meestal niet heel veel aantrekken van andere fietsers maar ze domweg aan de kant brullen ...
 
Nou en? Het gaat om onveiligheid die verband houdt met grote snelheidsverschillen op het fietspad. Welke krachtbron wordt toegepast heeft daar weinig mee te maken.

En vergeet niet dat (zeer) snelle fietsers op het fietspad zich meestal niet heel veel aantrekken van andere fietsers maar ze domweg aan de kant brullen ...

Het gaat (voor als nog) te ver om een snelheidsverbod voor fietsers in te voeren. Als nou eerst maar alle gemotoriseerd bestuurders, op het fietspad, niet sneller mogen dan 25 km/ u, zal dit de veiligheid op fietspaden zeker ten goede komen.
 
Het gaat (voor als nog) te ver om een snelheidsverbod voor fietsers in te voeren. Als nou eerst maar alle gemotoriseerd bestuurders, op het fietspad, niet sneller mogen dan 25 km/ u, zal dit de veiligheid op fietspaden zeker ten goede komen.
En de eigenkrachtfietsers ook max. 25 km/u, anders helpt het nog niet veel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan