Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een oude gek in een auto die plots naar links komt als ik hem inhaal. Gas geminderd en op vol volume "hee oude gek" richting het raampje geroepen en gas er weer op. Auto nog wel even via de spiegels in de gaten gehouden en de auto ging naar rechts en toen weer naar links alsof hij het oude besje naast hem wilde laten zien waarom die gek op zijn motorfiets zo hard naar hem schreeuwde.

Weet niet wat deze grijze dakduif bezielde, motorrijder een lesje leren vanwege de snelheid :?

Het achteraf naar rechts en weer naar links kan natuurlijk ook een vertraagde reactie op de situatie zijn :+

Tijd om de rijbewijskeuring voor pas 65 houders aan te scherpen.

Edit
Locatie: Google Maps

Auto reed op dezelfde positie als de blauwe in de link, ging echter tijdens ingehaald worden midden op de weg rijden. Bleef dus nog genoeg ruimte over, maar fijn is anders.

Edit2
Eigenlijk weet je het al als je zo'n auto nadert, type auto en snelheid doen een belletje rinkelen en dan ga je er met gepaste snelheid langs.
 
Laatst bewerkt:
Als ik in mijn auto rij, zwaaien mensen in dezelfde auto naar mij. En ik zwaai terug. Maakt niet uit of het een 2.4, 2.5, 3.0, of een 4.0 is....
 
Laatst bewerkt:
Zo ik schaam mijzelf diep :+ ben net op een bijzonder knullige manier onderuit gegaan |(
Ik ging naar mijn werk (nachtdienst) en reed op de Frederik Hendrikstraat in Amsterdam richting Museumplein en zat daar continu achter zo`n weifelende twijfelende Tom Tom snuffelaar :( die overal op de rem staat (zonder enige reden) en bij elk kruispunt maar geen beslissing dorst te nemen of ie links , rechts of naar boven moest.
Ik begon me steeds meer te ergeren en frustreren (fout ik weet het) toen eindelijk in de van Baerlestraat vlak voor de P.C. Hooft straat ging hij weer op zijn rem voor een Groen licht :(
Toen ik dacht krijg nou maar de @#$#$$#@#$## :X en ik er links voorbij wilde rijden en dus het daar al jaaaaaaren liggende wegverhoginkje voor de tram in mijn woede over het hoofd zag en met 2 wielen tegelijk daar tegen aan reed en natuurlijk om ging :(
Gelukkig alleen een afgebroken schakelpookje (kan nog wel schakelen) een dikke Popeye onderarm en een zeer geschaad ego als enige schade. })
Danny :W :]
 
Succes ermee Danny!

Ik had niet ver daar vandaan vanmifdag op de Stadhouderskade ter hoogte Vondelpark een Touringcar die plots naar links kwam toen ik ter hoogte van zijn achterwiel zat. Met een flinke streep gas op het nippertje erlangs geknald...op mijn simpele trapfiets vertrouwde ik die dingen al niet in de stad.
 
Waar eindigt het woord op...? :z Juist ja, scooter ;)

...

Makkelijk gezegd zo:

Waar begint het woord mee..? :z Juist ja, motor ;)




Maar het ligt er heel erg aan. Meestal heb ik niet door dat het motorscooter is en zelf zwaaien ze ook niet dus ja dan kan je ook niets verwachten.

17-jarige op schakelbrommers zwaaien zelfs nog vaker en dan zwaai ik wel terug
 
Gewoon naar alles zwaaien wat op 2 wielen rijdt en gemotoriseerd is. (Tenzij ik door heb dat het een scooter is voor max 45 km/u of minder.)

Buiten de bebouwde kom zwaai ik zelfs naar mp3 doordat ik vaak te laat door heb dat er aan de voorkant twee wielen zitten.

Simpelweg breek ik mijn hoofd er niet over en zwaai ik gewoon naar alles en iedereen. Ik ben zelfs aan het overwegen om twee kunststof vingers te plaatsen aan het stuur die 24/7 voor me zwaaien.
 
.... heb je een dct nodig.

of zoiets...
HTTPS9tZWRpYS5naXBoeS5jb20vbWVkaWEvS2UwbkdrNFl2eHpKQy9naXBoeS5naWYlog.gif
 
Als ik op een dag ga rondtoeren met de motorscooter dan steekt er zelden een tegemoetkomende motorrijder zijn hand naar mij op.
Van de 10 stuks hooguit 1 of 2 die mij groeten.
Als ik de dag erop rondrijd met mijn bmw R1200RT motorfiets dan groeten 9 van de 10 tegemoetkomende motorrijders mij.
Ik begrijp er werkelijk geen sikkepit van hoe dat nou komt.
Makkelijk. Er is geen wet om aan alle tweewielers te zwaaien, dus ik groet degenen die ik respecteer. Als ik een scooter zie, of hij 50 of 250cc is, maakt niet uit, weet ik niet wie jij bent, maar vaak is het gewoon willekeurige mensen die scooter als een toegankelijk vervoermiddel zien. Geen verbinding met de motorwereld dus. Of misschien zijn ze de supersport rijders die hun groot licht niet uitdoen zelfs als het gevraagd wordt, of misschien degenen die dan door een winkelstraat vol gas zonder dempers rijden en iedereen wakker maken. Ik groet niet iedereen omdat ik mijn groet waardeer en zie niet iedereen op de weg als mijn groet waard.
 
Vanmorgen een stoplicht waarbij het voor alle auto's op rood bleef staan.
Het voetgangers licht sprong telkens op groen terwijl er niemand stond.
Na een tijdje gingen een motor en een auto door rood en vlak daarna ook van andere kanten bij het stoplicht.
Uiteindelijk zelf ook maar gegaan, was alleen even vergeten te kijken of er een flitser stond of niet...
 
Vanavond weer eens heerlijk stijf gevloekt :?

In de spits een bestelling naar centrum, bij de verkeerslichten rustig naar voren gereden, laatste licht sprong op groen en rustig ingevoegd.

Sta bij de flat aan te bellen, wordt er over straat geschreeuwd JA, IK HEB HET TEGEN JOUW!!


Moi????

Als je nog 1x zo langs mijn auto rijdt, schop ik je van die brommer af!!! Ging echt als een viswijf tekeer.

Nou, dan zou ik niet tot de volgende keer wachten, zou het nu direct doen :Y :Y Verder nog iets?? Een hele fijne avond :W :W :W :W

Ben me echt van geen kwaad bewust wat ik fout zou hebben gedaan :? :? :? :?

Ze heeft ook naar de hut gebeld, heel boos, nu zou ik haar hebben aangereden :? :?
Als ze op straat zegt dat ik haar heb aangereden, loop ik er naar toe en vraag hoe/wat waar/wanneer?? En als het zo is, los je het natuurlijk op. Maar ben overtuigd dat ik niemand heb geraakt ofzo. maar als je enkel als viswijf tekeer gaat, en enkel zegt dat ik niet LANGS haar mag :W :W :W :W :W
 
Vanavond weer eens heerlijk stijf gevloekt :?

In de spits een bestelling naar centrum, bij de verkeerslichten rustig naar voren gereden, laatste licht sprong op groen en rustig ingevoegd.

Sta bij de flat aan te bellen, wordt er over straat geschreeuwd JA, IK HEB HET TEGEN JOUW!!


Moi????

Als je nog 1x zo langs mijn auto rijdt, schop ik je van die brommer af!!! Ging echt als een viswijf tekeer.

Nou, dan zou ik niet tot de volgende keer wachten, zou het nu direct doen :Y :Y Verder nog iets?? Een hele fijne avond :W :W :W :W

Ben me echt van geen kwaad bewust wat ik fout zou hebben gedaan :? :? :? :?

Ze heeft ook naar de hut gebeld, heel boos, nu zou ik haar hebben aangereden :? :?
Als ze op straat zegt dat ik haar heb aangereden, loop ik er naar toe en vraag hoe/wat waar/wanneer?? En als het zo is, los je het natuurlijk op. Maar ben overtuigd dat ik niemand heb geraakt ofzo. maar als je enkel als viswijf tekeer gaat, en enkel zegt dat ik niet LANGS haar mag :W :W :W :W :W
volgende keer vragen wat het adres van zo'n figuur is.
En dan gewoon zeggen dat de baas even langs wil komen om het 1 en ander te noteren(je hebt een eigen zaak toch?).
En er dan gewoon eens langs gaan voor praatje en om eens gewoon te vragen wat probleem is.
Wel eens benieuw na eigenlijk O-)
 
Vandaag heerlijk gereden. Stond veel file, dus er lekker door, natuurlijk mede door de stakingen (is hier een gewoonte) van het OV. Gelukkig rij ik niet met de wagen of het OV. Dan kon ik even zo goed thuis blijven :')

Morgen weer het druk verkeer tegemoet, juist tijdens de piekuren moet ik ergens naartoe :')
 
Vandaag met de motor voor de werkdag naar de (onbemande) pomp in de buurt...
Kom ik daar aan, staat er een auto geheel tegen de rijrichting in bij de pomp, vond ik al raar maar goed...

Ik m'n pas in de paal, pomp selecteren en gaan met die banaan....
Tijdens het tanken, 'geconcentreerd kijkend naar de vulopening' ruik ik 'brand'....
Dus meteen stoppen en om mij heen kijken zoekend naar de oorzaak van de brandlucht.

Staat meneer van de auto die dus tegen de rij richting in stond even een sigaretje te roken....
tijdens het tanken van diesel.....

Ok, benzine en diesel ontvlammen niet zomaar maar de dampen zijn wel wat vatbaarder....
Die van diesel zelfs nog sneller dan die van benzine, al begint diesel pas later te dampen dan benzine.

Staat alleen maar heel groot dat roken en vuur bij de pomp verboden is maar goed....
Jammer dat er geen brandblusser binnen handbereik was, anders had ik 't 'vuurtje' even gedoofd....
 
Laatst bewerkt:
Staat alleen maar heel groot dat roken en vuur bij de pomp verboden is maar goed....
Jammer dat er geen brandblusser binnen handbereik was, anders had ik 't 'vuurtje' even gedoofd....

Ja, dat was een mooie geweest! *D

Gisteren viel het mij op dat vooral de vrouwen niet aan de kant gingen in de file. Een was zelfs zo erg dat ze (wat bewust leek) tegen de middenstreep aan ging rijden zodat ik er niet langs kon.
 
Sjonge. Even heel hard "HÉ, BEN JE NIET GOED BIJ JE HOOFD OFZO!?" geroepen?
Ik zou niet graag overlijden omdat iemand 't nodig vind om daar een peuk te roken...
 
Vandaag met de motor voor de werkdag naar de (onbemande) pomp in de buurt...
Kom ik daar aan, staat er een auto geheel tegen de rijrichting in bij de pomp, vond ik al raar maar goed...

Ik m'n pas in de paal, pomp selecteren en gaan met die banaan....
Tijdens het tanken, 'geconcentreerd kijkend naar de vulopening' ruik ik 'brand'....
Dus meteen stoppen en om mij heen kijken zoekend naar de oorzaak van de brandlucht.

Staat meneer van de auto die dus tegen de rij richting in stond even een sigaretje te roken....
tijdens het tanken van diesel.....

Ok, benzine en diesel ontvlammen niet zomaar maar de dampen zijn wel wat vatbaarder....
Die van diesel zelfs nog sneller dan die van benzine, al begint diesel pas later te dampen dan benzine.

Staat alleen maar heel groot dat roken en vuur bij de pomp verboden is maar goed....
Jammer dat er geen brandblusser binnen handbereik was, anders had ik 't 'vuurtje' even gedoofd....

Zoiets :?
Tankstationmedewerker jaagt roker weg met brandblusser | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
})
 
Sjonge. Even heel hard "HÉ, BEN JE NIET GOED BIJ JE HOOFD OFZO!?" geroepen?
Ik zou niet graag overlijden omdat iemand 't nodig vind om daar een peuk te roken...
Alsof dat resultaat heeft. Een verslaafde wil zijn fix en als die hunkering maar groot genoeg is dan denken ze verder niet na over de gevolgen.
 
Gisteren viel het mij op dat vooral de vrouwen niet aan de kant gingen in de file. Een was zelfs zo erg dat ze (wat bewust leek) tegen de middenstreep aan ging rijden zodat ik er niet langs kon.

Ook veel Duitsers doen dat (in Nederland)....
wss omdat in Duitsland je nog steeds niet door de file mag filteren (voor zover ik weet),
maar ja... in Nederland wel maar dat vergeten veel ;)

Sjonge. Even heel hard "HÉ, BEN JE NIET GOED BIJ JE HOOFD OFZO!?" geroepen?
Ik zou niet graag overlijden omdat iemand 't nodig vind om daar een peuk te roken...

Alsof dat geholpen zou hebben.... z'n hersencellen stonden iig uit toen ie z'n peuk op stak.



Zou idd een mooie actie zijn geweest.
 
Ook veel Duitsers doen dat (in Nederland)....
wss omdat in Duitsland je nog steeds niet door de file mag filteren (voor zover ik weet),
maar ja... in Nederland wel maar dat vergeten veel ;)

Ik kom in de omgeving Groningen veel Duitsers tegen op de weg, tot nu toen vind ik ze heel sociaal in de files.. maar ik ga er inderdaad niet vanuit dat ze aan de kant gaan, weet dat het in Duitsland niet gebruikelijk is.

En ja, zoals altijd weer naar voren komt weten veel mensen niet dat het mag en denken dat het file filteren 'gedoogd' wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan